2dehands website starten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.903 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan0
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05 17:15
Iemand een idee hoe ik een 2dehands website kan starten op mezelf voor een bepaald product?

Ik zie dat er veel websites zijn die webhosting voor webshops aanbieden maar geen enkele voor 2dehands spullen te verkopen waarbij dus de gebruikers zelf hun spullen kunnen uploaden en verkopen.

Iemand een idee? of iemand een idee wie of wat mij hierbij kan helpen? Eventueel bedrijven die dit kunnen regelen voor mij kan ook natuurlijk.

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:54
Oeps, verkeerde topic.

[ Voor 89% gewijzigd door mrFoce op 19-07-2020 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
Waarom nog een website?
Ik zou eens kijken waar 1dehands.be of marktplaats.nl op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan0
Omdat ik denk een gat in de markt gevonden te hebben.

De huidige marktplaats of bij ons 2dehands.be voldoet niet, is onoverzichtelijk en het rating systeem is om van te huilen.

Ik denk dat er meer en meer dingen zoals bv. Vinted zullen komen in de nabije toekomst. Maar omdat ik de kennis van websites bouwen niet heb is het niet zo simpel en vraag ik hier eens wat raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan0
99ruud99 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:12:
Waarom nog een website?
Ik zou eens kijken waar 1dehands.be of marktplaats.nl op gebaseerd is.
Omdat ik denk een gat in de markt gevonden te hebben.

De huidige marktplaats of bij ons 2dehands.be voldoet niet, is onoverzichtelijk en het rating systeem is om van te huilen.

Ik denk dat er meer en meer dingen zoals bv. Vinted zullen komen in de nabije toekomst. Maar omdat ik de kennis van websites bouwen niet heb is het niet zo simpel en vraag ik hier eens wat raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55
Als ik het goed begrijp denk je dus een website ontwerp te hebben die beter zijn dan de huidige marktplaatsen etc? Als hier een out of the box oplossing voor was (zoals bijv Magneto) stond het internet hier al vol van. Een dergelijke website als Marktplaats laten bouwen gaat (voor de gemiddelde) tweaker een klein fortuin kosten ben ik bang. Als je dus echt denkt dat je zo’n goed idee hebt, raad ik je aan dit te pitchen bij mensen met verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:39
Dan zal je toch een pro moeten inschakelen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:04

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je hebt wel een gat in de markt aangezien marktplaats inderdaad erg slecht is. Nu nog alle gebruikers over krijgen naar jouw website wanneer die staat. Speurders heeft het geprobeerd maar was ook erg slecht.

Je hebt wel helemaal gelijk marktplaats laat veel steekjes vallen waar jij in kan springen maar zonder kennis hoe je een website maakt kom je niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Mag hopen dat je een best vermogen hebt om een ontwikkelaar in te kunnen schakelen en daarna aan marketing. Of je moet zelf kunnen programmeren en heel veel invloedrijke mensen hebben. Anders gaat het je echt niet lukken.

Ik ben het wel.met je eens wat betreft marktplaats.

[ Voor 4% gewijzigd door Luchtbakker op 19-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan0
OK, we gooien het over een andere boeg. Wat mijn kapitaal betreft moet je zeker niet van wakker liggen en dat zal ik zelf wel oplossen :D

Maar ik nu ben in de eerste plaats opzoek naar mensen die dit zouden kunnen maken voor me. Heeft iemand connecties of plaatsen waar ik men vraag kan voorstellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
TheMoonMan0 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:05:
[...]
Ik denk dat er meer en meer dingen zoals bv. Vinted zullen komen in de nabije toekomst.
Dingen zoals Vinted.. :) Heb je je ingelezen? Die hebben vorig jaar nog 140 miljoen aan investeringen binnengehaald, en worden tegenwoordig op 1 miljard gewaardeerd. Twaalf jaar geleden gestart en 300+ mensen in dienst om te komen waar ze vandaag de dag zijn.

Tuurlijk, zijn ook met weinig begonnen, maar niet met een kant-en-klare webshop oplossing. Daar zit een complexe infrastructuur achter.

Als je echt wat wilt, verzamel wat pro’s om je heen zoals hierboven al werd gesteld, en kijk of die samen met jou het avontuur willen aangaan. Benieuwd naar je idee, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En Vinted handelt in kleding, een productgroep waar de gemiddelde burger tientallen producten van per jaar koopt. Je moet dus een product hebben waar ook een grote markt voor is (exclusievere producten heb je al snel concurrentie van de uitstekend gebouwde veilingsites)

Daarnaast moet je de mensen ook naar je website zien te krijgen. Dus ook zul je aan marketing moeten doen, zorgen dat je bij de zoekmachines bovenaan komt te staan etc.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 19-07-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Grappig. Ik werd door iemand getipt op dit topic, omdat ik zelf zit idee dus ook had. Ik wilde en was al deels begonnen met een kruising tussen tweakers en marktplaats.

Ik had onder andere bedacht om adres, telefoonnummer en Iban verificatie te doen. Om malafide handelaren tegen te houden. Daarnaast wilde ik een bied systeem met minimaal verhogen met. Dus stel je hebt een ad met bieden en je hebt minimaal verhogen met 2,50 dan kan iemand dus niet 0,01 cent hoger bieden.

Daarnaast in tegenstelling tot tweakers wilde ik bij beoordelen alleen de advertenties tonen waar je daadwerkelijk ook contact over gehad hebt. Dan heb je dus geen waslijst waar je door moet scrollen.

Zo heb ik nog een tig van ideeën. Ik zit nu op mobiel, heb even snel een screenshot gemaakt van wat ik heb gemaakt. Als het in de smaak valt dan kan ik morgen op de pc mijn ideeën verder toelichten en voorzien van screenshots.

Overigens bouw ik alles zelf en host ik ook alles zelf. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oopnoAa6MvCo7ukLiXIa7h3VEF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oOkBHSHxygipAWwkwLAGquh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oQw0wrofbjqwEWJFpWckAAHpcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUHwTSrrfUoyr9s2nSE343xK.jpg?f=fotoalbum_large

De reden waarom ik er even mee gestopt ben is omdat ik ook hardware inkoop en verkoop, wat veel tijd kost. Plus ik worstel met die push meldingen die tweakers heeft (dat lukt me gewoon niet, moet ik eens iemand voor inhuren). Plus ik kan geen marketing.

Dan kom je op het punt. Hoe krijg je mensen op je site als er geen advertenties op staan. Hoe krijg je advertenties op je site als er geen bezoekers zijn? Kip en het ei verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door poNgz0r op 19-07-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37

Matis

Rubber Rocket

@poNgz0r en juist daarom heb je (durf)kapitaal nodig. Om jezelf in te kopen in de advertentiemarkt en te garanderen dat, mocht jij onder de bus komen, de website doordraait en ontwikkeling en bugfixing geborgd is.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Matis schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:16:
@poNgz0r en juist daarom heb je (durf)kapitaal nodig. Om jezelf in te kopen in de advertentiemarkt en te garanderen dat, mocht jij onder de bus komen, de website doordraait en ontwikkeling en bugfixing geborgd is.
Precies en dat wil ik er niet in stoppen momenteel. Ik heb nog veel meer uitdagingen. Maar ik wil het best voor iemand programmeren

[ Voor 5% gewijzigd door poNgz0r op 19-07-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TheMoonMan0 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:11:
Maar ik nu ben in de eerste plaats opzoek naar mensen die dit zouden kunnen maken voor me. Heeft iemand connecties of plaatsen waar ik men vraag kan voorstellen?
Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!
Dit heeft verder niets met Softwareontwikkeling te maken: Waar hoort mijn topic?:
Softwareontwikkeling
Problemen met het programmeren van applicaties, of dat nu voor de desktop, een device of het web is.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Delphi geeft een access violation die je niet op kunt lossen.
  • Je sessie in PHP of ASP werkt niet, al dan niet in één bepaalde browser.
  • De 3D-wereld die je gemaakt hebt in C++ met OpenGL wordt verkeerd gerenderd.
  • Firefox plaatst je divs niet goed.
  • Je Javascriptje werkt niet in Internet Explorer.
  • Je weet niet zeker of je code semantisch correct is.
Daarnaast is Softwareontwikkeling ook het forum voor taalonafhankelijke ontwerpproblemen, bijvoorbeeld:
  • Het algoritme dat je ontworpen hebt krijg je niet efficiënt genoeg.
  • Je hebt twijfels bij de database-opzet die je ontworpen hebt.
  • Je weet niet zeker waar je in je OO-ontwerp de verantwoordelijkheden moet leggen.

[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 19-07-2020 11:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.