Heb al 2 keer na andere monitor nu een crash gehad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Systeem rock solid al jaren.
Enige wijziging is een nieuwe monitor

eerst 1080P 60hz HDMI nu 1440P 144hz DP

SC2 is nu al 2 keer gecrasht terwijl ik aan het spelen was
Ga de temps nog weleens monitoren maar kan me niet voorstellen dat SC2 op een niet OC-te 970GTX die kaart voltrekt toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ouYI8060j32KoEcjwZyibZNOx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzenTuhBbliIHZSSaLWUpuDi.jpg?f=fotoalbum_large

Beschrijving
Een probleem met de hardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Code: 141
Parameter 1: ffff8384251ed450
Parameter 2: fffff8018b26b9b4
Parameter 3: 0
Parameter 4: 4378
Versie besturingssysteem: 10_0_19041
Servicepack: 0_0
Product: 256_1
Versie van besturingssysteem: 10.0.19041.2.0.0.256.48
Landinstelling-id: 1043

Jullie ideeen?

Beste antwoord (via wimpie007 op 20-07-2020 11:10)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Moet ik weten wat SC2 is, of moet ik dat zelf gaan zitten Googlen? :? ;)
Ook je grafiek is precies zo gecropped en geschaald dat er niks uit te halen valt. Waarom heb je die hele lege historie erbij staan?

Zoals @Outerspace terecht meldt kan het hardware-/driver-gerelateerd zijn. Die eens updaten kan nooit kwaad. Ook je temps al gecontroleerd? Je draait nu een hogere resolutie dus meer werk aan de winkel.

In de Windows Eventlog heb je de System en Applications logboeken waarin beiden interessante zaken kunnen staan rond de crash.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou meer informatie vergaren uit je logboeken, met deze foutmelding kom je niet ver genoeg. Het kunnen zeker temperaturen zijn, livekernelevent komt vaak voor bij hardware-gerelateerde storingen.

Drivers e.d. allemaal up to date?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Veel dieper dan dit gaat dat log toch niet? Tip waar ik nog meer kan kijken dan in dat betrouwbaarheidslog?

Drivers nog niet allemaal up to date denk ik maar er is qua hardware niks gewijzigd alleen dus die hogere resolutie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook je grafiek is precies zo gecropped en geschaald dat er niks uit te halen valt. Waarom heb je die hele lege historie erbij staan?

Zoals @Outerspace terecht meldt kan het hardware-/driver-gerelateerd zijn. Die eens updaten kan nooit kwaad. Ook je temps al gecontroleerd? Je draait nu een hogere resolutie dus meer werk aan de winkel.

In de Windows Eventlog heb je de System en Applications logboeken waarin beiden interessante zaken kunnen staan rond de crash.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Room42 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 02:52:

Om te laten zien dat er daarvoor niks aan de hand was ;-)

Wie kent StarCraft 2 nu niet ;-)
ga temps weleens loggen met HWinfo idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Zie paar dingen:

Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 56 van bron Application Popup niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

ACPI
5

De berichtbron is aanwezig, maar het bericht is niet gevonden in de berichttabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
De RasMan-service is afhankelijk van de SstpSvc-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
De bewerking is voltooid.

En

Er is een probleem opgetreden met één of meer stuurprogramma's in gebruikersmodus en het hostproces is afgesloten. Hierdoor hebt u mogelijk tijdelijk geen toegang tot de apparaten.

- <UserData>
- <UMDFHostProblem xmlns="http://www.microsoft.com/DriverFrameworks/UserMode/Event">
<LifetimeId>{333fc08f-e9eb-4f42-a97a-b2b876c54148}</LifetimeId>
<Problem>3</Problem>
<DetectedBy>2</DetectedBy>
<ActiveOperation>3</ActiveOperation>
<ExitCode>259</ExitCode>
<Message>72448</Message>
<Status>4294967295</Status>
</UMDFHostProblem>
</UserData>
</Event>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 14:09

SpamLame

niks

wimpie007 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 03:04:
[...]

Om te laten zien dat er daarvoor niks aan de hand was ;-)
[...]
Wie kent StarCraft 2 nu niet ;-)
SC2(.exe) wie kent Simcity2 nu niet, aannames mother......

je hebt niet alleen de monitor vervangen maar dus ook de kabel.
Wat je zou kunnen doen;
1-alles terugdraaien en kijken of de fout blijft of niet, vervolgens nieuwe monitor neer zetten met HDMI (zelfde kabel) vervolgens overgaan op DP en bij elke stap even proberen of je defout kan reproduceren
2-je laat je nieuwe monitor staan en focused op was er in de eventlog te vinden is. Zodra er een crash is, tijd noteren pc herstarten eventlog doorspitten op tijdstip en googlen maar

Jammer dat je NL logging hebt, meesten hist op google vind je in het engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:06
Sws eerst alle drivers updaten en ook het bios van het moederbord naar de meest recente versie. Desnoods, en misschien beter, eerst met DDU de Nvidia driver verwijderen en vervolgens opnieuw installeren.
Daarna verder troubleshooten. Andere DP kabel proberen is.

Welke monitor heb je exact?

[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 19-07-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Denk dat het hogere temps zijn door de hogere resolutie en verversingssnelheid
Kwam erachter dat mijn custom msi afterburner/rivatuner profiel niet meer werkte

En dat de fanspeed kennelijk altijd 40% bleef.
Even monitoren en had al temps boven de 75..... en de fan ging niet omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Outerspace schreef op zondag 19 juli 2020 @ 02:45:
Ik zou meer informatie vergaren uit je logboeken, met deze foutmelding kom je niet ver genoeg. Het kunnen zeker temperaturen zijn, livekernelevent komt vaak voor bij hardware-gerelateerde storingen.

Drivers e.d. allemaal up to date?
Beste antwoord behoort jullie beide toe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Room42 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 02:52:

Beste antwoord behoort jullie beide toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Gisteren probleemloos uren gegamed.

Max temp was nu 66 en hoorbare fan.
Dat geluid had ik al jaren niet gehoord :P

Denk dat ie op 1080P en fan 40 rond de 70 hing maar met 1440p en 144hz misschien dus wel boven de 80 kwam
Pagina: 1