Wifi blijft ‘uit’ in instellingen laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-05-2022
Goedenavond, vanmiddag zo rond 16.00 liep mijn laptop (Acer Aspire 7 A715-72G-76WL, jaartje oud) vast en kreeg ik hem pas weer aan de praat nadat ik de accu gereset had via het knopje op de achterkant (zit geen losse accu op namelijk). Echter: nu doet mijn WiFi het niet meer. Bekabeld is geen probleem en de WiFi doet het gewoon op alle andere apparaten.

Als ik in de Netwerk- en Internetinstellingen kijk onder kopje ‘WiFi’ zie ik dat deze op ‘Uit’ staat. Als ik deze switch naar ‘Aan’ denkt hij even na en lijkt op ‘Aan’ te blijven. Echter: hij springt weer terug naar ‘Uit’. Probleemoplossing van Windows zegt me dat ik mijn ‘Schakelaar aan de voor- of zijkant of functietoetsen’ moet gebruiken om de draadloze functies in te schakelen. Ik heb echter geen knopjes die hier iets mee doen, behalve de vliegtuigstand en die staat uit.

Ik heb de laptop meerdere malen opnieuw opgestart, ook via de BIOS. Ook heb ik de Intel Wireless AC-9560 verwijderd en opnieuw de drivers geïnstalleerd zoals geschreven op de Intel-site, maar ook dit werkt niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en welke opties ik nog heb voor ik naar de lokale IT-winkel ga?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
@saharoen : F3 bij haar is F2 bij mij en dit is de vliegtuigstand... dit al geprobeerd (voor de zekerheid ook F3), maar dit doet niks. Daar is de conclusie dat de netwerkkaart defect is. Maar ze geven ook aan de hele kaart niet te zien. Bij mij is deze zichtbaar en functioneert volgens Windows naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistig
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03-2023
Doe je wel Fn + F2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
@mistig : ja, zelfs voor de zekerheid zowel met als zonder geprobeerd (want heb Fn ingesteld op ‘altijd aan’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
Net nog aanvullend een complete Recovery uitgevoerd waarbij alleen mijn eigen bestanden zijn behouden. Geen verandering. Zou de kaart dan toch defect zijn? Kan dat maar zo gebeuren en kan het dan dat Windows de kaart nog ziet en denkt dat hij gewoon functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:38
Is er een WIFI led indicator?
Probeer eens in de bios de instellingen naar "standaard/default" terug te zetten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
@The_Doman Helaas geen WiFi-Led of iets van die orde op de laptop - alleen voor de stroom. Heb in de BIOS alles teruggezet naar standaard/default - en dus ook nog eens een complete Recovery gedraaid - maar niets werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:38
Als je zoekt op de wireless adapter vindt je wel veel dezelfde issues?
Staat er een foutmelding bij de hardware driver/interface?
Drivers van de fabrikant (her)installeren?
Sommige geven aan dat de adapter pas weer werkt na updaten en een zgn "hard/cold shutdown", soms na meerdere keren proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
@The_Doman thanks voor het meedenken 😊. Even vraag voor vraag:

Als je zoekt op de wireless adapter vindt je wel veel dezelfde issues?

Jupp, maar die hebben allemaal een ‘error code 10’ melding, die heb ik nergens..

Staat er een foutmelding bij de hardware driver/interface?

Nee, en dat is dus het vreemde: ‘dit apparaat werkt correct’ zegt Windows in de eigenschappen van de Intel Wireless...

Drivers van de fabrikant (her)installeren?

Gedaan, meerdere keren, geen resultaat...

Sommige geven aan dat de adapter pas weer werkt na updaten en een zgn "hard/cold shutdown", soms na meerdere keren proberen?

Heb m’n laptop al wel 25 x opnieuw gestart, zowel via opnieuw opstarten als via afsluiten als via ‘het inhouden van de aan/uit knop’. Helaas ook nu nog hetzelfde issue als gisteren: geen WiFi 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:57
Kun je een live Linux distro proberen om Windows uit te sluiten?
Pagina: 1