Toon posts:

Ip adres WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb een mail geschreven met een nieuw anoniem e-mail adres. Deze heb ik naar een oud werkgever gestuurd alleen heb ik daar nu problemen mee.
Ik heb een mail verstuurd via mijn telefoon thuis via mijn WiFi verbinding. Alleen had deze mail nooit verzonden moeten worden. (Anoniem verstuurt) Nu dreigt de ontvanger te achterhalen dat ik die mail verstuurd heb.
Ik heb dus een andere naam gebruikt en een ander e-mail adres gebruikt. E-mail adres heb ik inmiddels verwijderd en bestaat niet meer.
Kan nu een slimme ict-er achterhalen dat ik het verstuurd heb. Zoals mijn adres of naam achterhalen?
Kunnen ze bijvoorbeeld ook zien dat ik het van mijn telefoon verstuurd heb en niet via de laptop die via dezelfde WiFi gaat?

Zouden jullie mij meer informatie hierover kunnen geven?

Alvast super bedankt voor de hulp!!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 19:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:01
nee kan helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:34:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Wat is je vraag???

Nu is het wel duidelijk.....

[ Voor 7% gewijzigd door Piebas op 18-07-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:53
Ze gaan mogelijks je publieke IP kunnen zien, maar dat zegt niets. Ze kunnen mogelijks dan ook wel opzoeken welke ISP je gebruikt. In de mailheaders zou het kunnen dat je "User-Agent" of "X-Android-Message-ID" veld staat, zodat ze een idee hebben vanaf welk soort "client" het verstuurd werd.

Je ISP weet natuurlijk exact welke klant (adres) welk IP gebruikte op welke moment, maar zonder gerechterlijk bevel gaan ze die info nooit krijgen, dus daar moet je niet van wakker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25

BCC

Dat ligt eraan - als de inhoud er voor zorgt dat het een politiezaak wordt, dan komen ze uiteraard wel langs.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zelfde discussie die BREIN probeert te winnen elke keer: is een "illegale aktie" op IP-adres X dan "direct" door de persoon gedaan die dat IP-adres had?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:34:
Ik heb een mail verstuurd via mijn telefoon thuis via mijn WiFi verbinding. Alleen had deze mail nooit verzonden moeten worden. (Anoniem verstuurt) Nu dreigt de ontvanger te achterhalen dat ik die mail verstuurd heb.
Ik heb dus een andere naam gebruikt en een ander e-mail adres gebruikt. E-mail adres heb ik inmiddels verwijderd en bestaat niet meer.
Kan nu een slimme ict-er achterhalen dat ik het verstuurd heb. Zoals mijn adres of naam achterhalen?
Kunnen ze bijvoorbeeld ook zien dat ik het van mijn telefoon verstuurd heb en niet via de laptop die via dezelfde WiFi gaat?
In de mail header is mogelijk het IP adres van je modem thuis aanwezig. Daarmee is dus met wat uitzoekwerk prima te achterhalen bij wie dat IP adres hoort. Ze zouden wellicht kunnen aankloppen bij de provider van dat IP adres. Ik weet echter niet welke rechten en plichten zo'n provider heeft om de informatie op te hoesten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:19

Barrycade

Through the...

Tja als je ook met je eigen email adres een mail hebt gestuurd naar je oud werkgever en daarna de baas voor oud vuil uitmaakt met ikbennietPollewop87@hotmail.com
Dan kunnen ze inderdaad wel zien als ze even op het op ip adres zoeken.

Als je het heel bont gemaakt heb en de politie heeft aandacht gekregen heb je zeker kans dat ze de ISP vragen om je adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Verwijderd Wat @Barrycade hierboven eigenlijk al aangeeft:

Als jij ooit een e-mail hebt gestuurd vanuit huis vanaf een willekeurig ander e-mail adres naar je werkgever, ingelogd hebt of verbonden bent geweest vanuit huis naar je werkgevers systemen/computers/websites en die heeft een logbestand aanstaan met een registratie van IP adressen en tijdstippen, dan zou deze in theorie vrij eenvoudig nu je identiteit kunnen matchen op een bepaalde hoogte. Juridisch zal dit niet voldoende zijn, maar om tot op een bepaalde zekerheid je eigen identiteit te verhullen zou wel mogelijk zijn.

Je had beter bij de lokale McDonalds of andere openbare WiFi dit kunnen versturen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Niks is anoniem in deze wereld en wanneer men echt wil en de juiste resources er voor inzet, kan men het gewoon allemaal achterhalen. Daarnaast kan het ook nog zo zijn, dat je denkt dat je alles gewist hebt, maar zolang je geen secure erase hebt gedaan van je SSD, of een triple wipe van je HDD dan zijn er met een beetje pech sporen te achterhalen. Daarnaast heeft ieder persoon een bepaalde wijze van uiten en woordgebruik. Ook dit kan herleiden naar een persoon wanneer de ontvanger de persoon kent. Het kan maar een bepaald woord zijn, of combinatie van woorden die de verzender onthult. En wanneer iemand een anonieme dreigmail krijgt van iemand en hij heeft net iemand ontslagen, dan is 1+1 =2.

Het is net zoals een overval, wanneer je een mes of pistool mee neemt, dan heb je de intentie om hem te gebruiken, anders had je ze niet mee moeten nemen, excuses voor de rechtbank, van ja ik wilde niet schieten zijn dan ook onzin. Het zelfde met een e-mail die je niet wilde versturen van een "nieuw" gemaakt adres. Sorry, maar wanneer je de moeite doet om een nieuw anoniem adres te maken en een e-mail te typen, dan kan het er bij mij niet in dat het niet de bedoeling was.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1