Internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-07-2020
Mijn vraag

Gister een topic gemaakt in het verkeerde forum onderdeel. Vandaag probeer ik het opnieuw :)
Het advies van een aantal leden heeft er voor gezorgt dat mijn ps4 beter internet heeft.
Blijkbaar zijn er toch meer problemen. Mijn ps4 heeft wat mooie metingen gedaan, maar toen ik s avonds netflix wou kijken op mijn tv bleef alles gepixeld. Toch de extender er weer in gedaan en Netflix was weer scherp.
Ik heb een beetje verder zitten lezen op internet en ik krijg er echt hoofdpijn van 8)7
Wat kan iemand mij vertellen aan de hand van deze gegevens?
Noise margin is erg laag, ik las dat als deze onder 10 is het een probleem is....
Is er nog meer wat niet hoog/goed is en waardoor ik internet problemen ondervind?
Overigens zag ik bij wifi status een behoorlijk wat 'fout packets' is dit ook een probleem?
Het liefst leer ik hoe ik dit zelf kan oplossen ipv dat ik KPN bel, mag er dan wel koppijn van krijgen maar vind het erg interessant.

DSL link informatie

Link status Up
Showtime 511 h 35 min 57 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 33031/108236 kbps
Attainable rate (Up/Down) 35066/109513 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.7/5.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 2/5 dB
Output power (Up/Down) -6.7/11.8 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 83/78 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 329/13086141

WiFi status
WiFi basic status
WiFi aan/uit Aan Public WiFi Uit
Kanaal (2.4GHz) 11 Kanaal (5GHz) 100
Bandbreedte (2.4GHz) 20MHz Bandbreedte (5GHz) 80MHz
Radio aan/uit (2.4GHz) Aan Radio aan/uit (5GHz) Aan
H369A2348EC (2.4GHz)
SSID naam H369A2348EC MAC adres d0:60:8c:23:48:ec
Beveiligingstype WPA2 Beveiligingssleutel
Packets ontvangen/packets verzonden 124105585/326067671 Bytes ontvangen/Bytes verzonden 3126217469/535654243
Fout packets ontvangen 2921 Fout packets verzonden 83
Verwijderd ontvangen packets 0 Verwijderd verzonden packets 31929

Relevante software en hardware die ik gebruik

Experia box v10 van KPN
Netgear extender 3700

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De extender er tussenuit gehaald.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-07-2020
Ik zag net ook dat waar ik deze gegeven vandaan gehaald heb niet beveiligd is....
Hoe ernstig is dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGdIj78G7iD4OOoDL8q0P-1l68E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W0q4Dc3xKPEzGg68ekQFbTN4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De 2.4GHz band is bij jou sowieso problematisch. Op alle banden zitten meerdere overlappende netwerken. Dat is gewoon een recipe for disaster.

Overigens snap ik niet helemaal waarom de uplink hoger is dan de downlink. Dat is meestal andersom. Maar als ik het goed begrijp heb je een 100/30 internetverbinding, dus is het signaal dat binnenkomt wel voldoende. Als dit niet het geval is, moet je daar eerst naar kijken.

Wat je nodig hebt is een netwerk op de 5GHz-band, een goede bedraade verbinding of powerline (als dit wel werkt bij jou). Het nadeel van een netwerk op de 5GHz-band is dat je een netwerkkaart nodig hebt, die op deze frequentie netwerken kan "luisteren". De first gen PS4, heeft die sowieso niet. Ook komt een signaal niet zo ver op de 5GHz-band, maar dat kun je oplossen met meerdere Accespoints (repeaters die met een netwerkkabel op de router wordt aangesloten.)

Het beste is om een kabel vanaf je router naar je PS4 te trekken. Dan heb je de meest stabiele verbinding. Met een beetje boren en wat afwerkmateriaal kun je meestal wel een kabeltje netjes naar boven trekken. Een tweede mogelijkheid is om powerline te gebruiken. Dat zijn twee kastjes die je in het stopcontact steekt. Één bij de router en de andere bij je PS4. Het kastje bij de router verbind je met de router met een ethernet kabel. Het kastje bij de PS4 verbind je middels een ethernet kabel met de PS4. Dit is afhankelijk van je huis of het werkt. Tenslotte kun je met een AP werken. Dan kun je je repeater op een logisch plek installeren en die verbinden met een ethernet kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frivo!
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-08-2020
Ik zou eerst eens WiFi even uitzetten en daarna weer aan. Ervaring leert, dat op sommige toestellen WiFi snelheid soms met 90% terug zakt. Volgens mij is met de laatste update van het kon Expedia V10 modem het niet meer mogelijk om een apart netwerk van 5ghz af te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door luukske op 01-08-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Nu online
Die dsl waardes zien er inderdaad niet echt goed uit. Een sn-ratio van 5 is te weinig, dit zou minstens het dubbele moeten zijn. Er zijn ook veel FEC fouten op die lijn. Ik ken de situatie voor Nederland niet, maar hier kun je dan de provider bellen en zij doen dan een lijntest en vragen je om je interne netwerk te controleren als ze vermoeden dat het daaraan ligt. Hoe is je modem aangesloten op de telefoonlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:09
luukske schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:15:
Die dsl waardes zien er inderdaad niet echt goed uit. Een sn-ratio van 5 is te weinig, dit zou minstens het dubbele moeten zijn. Er zijn ook veel FEC fouten op die lijn. Ik ken de situatie voor Nederland niet, maar hier kun je dan de provider bellen en zij doen dan een lijntest en vragen je om je interne netwerk te controleren als ze vermoeden dat het daaraan ligt. Hoe is je modem aangesloten op de telefoonlijn?
Klopt niet, TS heeft vectoring VDSL, waarbij hij de SN tussen 5.0 en 6.0 moet blijven. Het enige dat opvalt zijn de vele FEC fouten.

Ben wel benieuwd of je het bekabeld al getest hebt, om uit te sluiten of het probleem in de lijn zit, of in de wifi. Mocht het probleem in de wifi zitten, dan zie je hierboven al wat oplossingen. Ga daar vooral op 5 Ghz werken waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Nu online
Ah, oei, dat is dan precies anders dan in Belgie. Hier is het minimum zo rond de 9 dB, en hoger is beter.
Pagina: 1