Game-industrie ziet verkopen in 2020 sterk toenemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 11:41

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
nieuws: Game-industrie ziet verkopen in 2020 sterk toenemen
@RoD

Wat is dit nou weer dan. Bedroevenswaardig.

Titel: "Game-industrie ziet verkopen in 2020 sterk toenemen".
Regels uit artikel:
- "Er is onderzoek gedaan naar de Amerikaanse gamemarkt door onderzoeksbureau NPD, waarbij een medewerker van het bedrijf een aantal bevindingen uit het rapport plaatste op Twitter."
- "Alhoewel het onderzoek zich alleen op de Verenigde Staten richtte en er niet naar Europa is gekeken, lijken de cijfers wel globaal van toepassing te zijn."
- Afbeelding met statistieken vermeld meer dan overuidelijk "U.S. Total Tracked Spending Trend".

Serieus? "Lijken"? Houd maar gewoon op. En vermeld dan op z'n minst in de titel dat dit artikel over de markt van de VS gaat. :F Dit is gewoon een smerige CLICKBAIT. Ja? Getriggerd? Mooi, dat was ik ook namelijk toen ik de titel zag en vervolgens de rest van het artikel las.

Oh, voor wat betreft die button "Beoordeel dit artikel": 2/5. Omdat @JackAvery WEL het onderzoek doet dat verwacht wordt bij een dergelijk artikel.

Daaaaaggg :w

EDIT: en Tweakers zich maar afvragen waarom wij als bezoekers van de website minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder en minder 'tevreden' zijn over de website. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Vickiieee op 18-07-2020 18:06 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo blijkt uit het onderzoek dat er in de Verenigde Staten in juni voor een bedrag van 1,2 miljard dollar aan games is verkocht,
Die hele grafiek tikt net totaal aan de 1.2 miljard aan... Volgens mij is er slechts 500-zoveel aan "software" besteed; de overige 700 miljoen aan "randvoorwaarden" om je games te kunnen spelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:10:
[...]

Die hele grafiek tikt net totaal aan de 1.2 miljard aan... Volgens mij is er slechts 500-zoveel aan "software" besteed; de overige 700 miljoen aan "randvoorwaarden" om je games te kunnen spelen.
Ja goed punt, dat heb ik even verduidelijkt.

@Vickiieee je lijkt wel heel boos te zijn. Helaas zijn er in dit onderzoek alleen VS-cijfers, maar waarom ik het toch geschreven heb staat min of meer al in de tweede alinea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:19:
[...]

@Vickiieee je lijkt wel heel boos te zijn. [...]
Teleurgesteld...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

RoD schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:19:
[...]
....min of meer al in de tweede alinea.
Ik denk, zoals soms ook andere titels, de voorpagina niet meer voldoet in het aantal karakters wat je pakkend als titel wil neerzetten.

Ik snap @Vickiieee wel; "Game-industrie ziet verkopen in 2020 sterk toenemen" maakt als titel geen enkele differentiatie over welke markt (geografisch) of welke onderdelen (zoals de grafiek met 3 afzonderlijke zaken).

Andersom, @Vickiieee, zonder jouw punt te nivelleren, maar de game-industrie (NL of Benelux) is vrij nihil als druppel op gloeiende plaat en aangezien de interesse in bepaalde games en bepaalde merken (zoals Sony) erg geografisch afhankelijk is, was misschien de aanname voor "wereldwijd" terecht echter niet in de titel opgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Dit inderdaad. Plus, dit is ook niet het eerste 'voorval' waarbij een artikel van Tweakers gewoon K.U.T. is. :+
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:31:
[...]

Andersom, @Vickiieee, zonder jouw punt te nivelleren, maar de game-industrie (NL of Benelux) is vrij nihil als druppel op gloeiende plaat en aangezien de interesse in bepaalde games en bepaalde merken (zoals Sony) erg geografisch afhankelijk is, was misschien de aanname voor "wereldwijd" terecht echter niet in de titel opgenomen :)
Het gaat mij er niet om of NL/BE meengenomen worden of niet. Waar het mij om gaat is dat de titel iets doet vermoeden, iets dat doet voorkomen, wat allesbehalve waar is. En ik snap dat Amerika de grootste is, de beste, de meest geweldige, dat ze in alles de hoogste cijfers hebben (zie Corona-gevallen :D Moet het ze na geven, doen ze goed! :+ ), maar dat betekent NIET dat ze de wereld zijn. Misschien dat ze andermans 'wereld' zijn, maar Houd. Het. Objectief. Vermeld FEITEN. Vermeld waar het artikel over gaat en ga geen informatie achterhouden waar die makkelijk toegevoegd kan worden.
Het woordje 'VS' is immers maar twee letters, met een spatie erbij heb je 3 (!) tekens. Vertel me niet dat dit niet gepast had in de titel. "Game-industrie VS ziet verkopen in 2020 sterk toenemen" (@RoD DIKKE HINT HIERZO :O :D Doe er je voordeel mee ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:31:
[...]

Ik denk, zoals soms ook andere titels, de voorpagina niet meer voldoet in het aantal karakters wat je pakkend als titel wil neerzetten.

Ik snap @Vickiieee wel; "Game-industrie ziet verkopen in 2020 sterk toenemen" maakt als titel geen enkele differentiatie over welke markt (geografisch) of welke onderdelen (zoals de grafiek met 3 afzonderlijke zaken).
Alhoewel het VS-cijfers zijn, geven die wel een indicatie voor wat er in Europa eveneens is gebeurd, gezien dezelfde invloed (pandemie). Er zijn immers ook al vorige onderzoeken die dat laten zien (zoals hier aangegeven: JackAvery in 'nieuws: Game-industrie ziet verkopen in 2020 sterk toenemen') Ik voeg dat nog even toe in de tweede alinea omdat dit het nog wat sterker onderbouwt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Vickiieee schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:01:
[...]
een artikel van Tweakers gewoon K.U.T. is. :+
Het staat je vrij zelf een goedlopende tech/nieuws-site te beginnen.

Persoonlijk vind ik dat je je een klein beetje aanstelt en dat met alle formatting & interpunctie aan de man probeert te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:39:
[...]

Het staat je vrij zelf een goedlopende tech/nieuws-site te beginnen.

Persoonlijk vind ik dat je je een klein beetje aanstelt en dat met alle formatting & interpunctie aan de man probeert te brengen.
pErSoOnLiJk ViNd Ik DaT jE jE eEn KlEiN bEeTjE aAnStElt... :D ;w

Het is heerlijk over de top. Maar dat geeft toch ook pijnlijk weer wat hier mis is? Het artikel klopt gewoon niet. En dan nu achteraf zaken toevoegen die er in het begin al in hadden moeten staan om het drijvend te houden? Iets met mosterd na de maaltijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik ga akkoord dat het originele artikel nogal nieuws-lite was en beter kon, maar misschien toch even een kanttekening: up-to-date cijfers van de volledige Europese markt vinden is niet altijd eenvoudig. Voor grote landen zoals de UK, Duitsland of Frankrijk vind je meestal wel een top-X verkocht deze week/maand, maar diepgaandere analyses worden relatief weinig gepubliceerd. De UK cijfers zijn een uitzondering, vermoedelijk omdat de tech industrie gedomineerd wordt door de Engelse taal.

Marktonderzoeksagentschappen zoals GfK verkopen hun cijfers nu eenmaal B2B, waardoor de gedetailleerdere data meestal moeilijk toegankelijk is als je niet in de sector zit. De games industrie is spijtig genoeg lang niet zo transparant als andere entertainmentsectoren. Een degelijk artikel over dit onderwerp schrijven met de stelling van in de titel, duurt dus vermoedelijk iets langer dan de redactie aan een gemiddeld nieuwsartikel kan besteden.
RoD schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Alhoewel het VS-cijfers zijn, geven die wel een indicatie voor wat er in Europa eveneens is gebeurd, gezien dezelfde invloed (pandemie).
Hoewel we hetzelfde fenomeen lijken te zien wereldwijd, zou ik toch niet de gewoonte aannemen om de VS-cijfers te gebruiken als een indicatie voor een andere markt. Er zijn significante regionale verschillen wat gamesconsumptie betreft, bijvoorbeeld wat het relatieve belang van smartphone gaming, de marktaandelen van verschillende consoles, of consumptiepatronen per demografische groep betreft. Wat er in de USA gebeurt schept dus meestal geen algemeen beeld van de verschillende Europese markten - waar ook weer veel onderling verschil te zien is. Frankrijk en de UK hebben bijvoorbeeld heel verschillende smaak qua games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JackAvery schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:53:

Hoewel we hetzelfde fenomeen lijken te zien wereldwijd, zou ik toch niet de gewoonte aannemen om de VS-cijfers te gebruiken als een indicatie voor een andere markt. Er zijn significante regionale verschillen wat gamesconsumptie betreft, bijvoorbeeld wat het relatieve belang van smartphone gaming, de marktaandelen van verschillende consoles, of consumptiepatronen per demografische groep betreft. Wat er in de USA gebeurt schept dus meestal geen algemeen beeld van de verschillende Europese markten - waar ook weer veel onderling verschil te zien is. Frankrijk en de UK hebben bijvoorbeeld heel verschillende smaak qua games.
Eens hoor. In dit geval is er een gemeenschappelijke variabele, waardoor wat mij betreft de VS-cijfers nieuwswaardig genoeg zijn, ook omdat er uit andere onderzoeken zo'n trend blijkt. Niet alleen de onderzoeken die jij aanhaalt, maar ook bijvoorbeeld bedrijven als Netflix die hun abonnementen wereldwijd zien toenemen.
Pagina: 1