Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijk laptop advies (eigen onderneming makelaardij)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:15
Beste allen,

Ik ga starten met een eigen onderneming

Ik ben op zoek naar een (zakelijke?) laptop.

Wensen/eisen:

- niet te klein, 15 of 17 inch bij voorkeur
- i7 processor (ik ben nogal ongeduldig dus snelheid is wenselijk)
- goede tot zeer goede batterijduur
- SSD
- Werkgeheugen 8 of 16 GB

Wat ga ik er vooral mee doen:

- website beheren
- foto's bewerken
- video's bewerken
- internetten, mailen, office (word/excel)

Ik wil wel eventueel probleemloos programma's als photoshop en dergelijke kunnen draaien.

Verder zal ik er niet veel op installeren, omdat ik hem graag zo schoon mogelijk wil houden en dus geen privé programma's (games of whatever) erop.

Budget

- Circa € 1.000 tot € 1.500

Hij moet vooral RETE snel zijn, hij moet vooral ZEER GOEDE batterij hebben en het liefst zo WEINIG mogelijk poespas.

Ik hou ook van een lekker strakke moderne uitstraling!

Iemand een idee waar ik op uit kan komen?

[ Voor 17% gewijzigd door Sleehond op 19-07-2020 23:06 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

www.hp.nl
www.dell.nl
www.lenovo.nl

Want afgezien van het zakelijke karakter (dus ook BTW-bonnetje), hebben genoemde bedrijven ook een vrij goede en uitbreidbare garantie om jouw laptop "next day" of zelfs "7 days a week" on-site te komen repareren.

Maar ja, video bewerken? Neem toch aan dat je sinds 2008 hebt gemerkt dat er wel wat vernieuwingen zijn in codec, resoluties, etc. Dus dat is meteen impact op een goede GPU (voor encoding) of juist een zeer rappe CPU (floating points); je zal dus echt meer info moeten gaan geven over je verwachte workload.

Tja, en "rete snel" is natuurlijk een wassen neus; dan kan je beter je technische neefje om hulp vragen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
@MAX3400 goede reactie:
Wellicht nog aan toevoegen ‘wat heb je zelf al gevonden?’ :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik vraag me af of een i7 gaat helpen met snelheid. Dan kun je er beter 1 met een dedicated gpu kiezen om video te renderen.

Verder kun je toch prima filteren in de pricewatch. Mijn hp envy van 4 jaar oud is ook snel maar dat is elke laptop met SSD.

• TmcM
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:46
Als je nog steeds op zoek bent naar een laptop zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Schenker via 15 pro.

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Hallo, hier een paar constateringen nav je wensenlijst

* als je snel wilt video editen is een snelle grafische kaart [gtx 1650 of 1650ti] belangrijker dan de cpu [i7].
* je wilt een goede batterijduur, dus een dikke batterij van minstens 60Wh zou ik zeggen, hoe dikker hoe beter
* je wilt een snelle cpu [i7 noem je], maar weet je een de laatste AMD cpu [4800U of 4800H] is veel sneller dan i7, bovendien is AMD energiezuiniger dan de i7, dus voor hetzelfde werk gaat de batterij langer mee

Je wilt een strakke moderne uitstraling, gezien je budget en bovenstaande eisen, zal je onder de hoogste klasse zoals Dell XPS, Macbook moeten uitkomen. Je zult ook naar zgn gaming laptops moeten kijken die wat zwaarder zijn, doch niet als een gaming laptop eruitzien.

Ik kom uit op de volgende opties:

1-https://www.lenovo.com/nl...15%E2%80%9D/p/88IPCR51475, ziet er strak uit, heeft mooiste scherm - 15 inch scherm, alleen de batterij is kleiner dan 2. Prijs 1300
2- https://www.dell.com/nl-n...50105?view=configurations, 15 inch nagenoeg zelfde specs als 1, echter scherm minder mooi, grotere batterij. Prijs 1350 euro
3- https://www.lenovo.com/nl...Legion-5i-17/p/82B30066MH met 1650ti en 17 inch beeldscherm met goede kleurweergave, Prijs 1300 euro. 15 inch versie is 100 euro goedkoper
4- https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications, nagenoeg zelfde specs als 1, 15 inch, degelijkheid minder dan Dell of Lenovo, scherm ook veel minder. Prijs 1200 euro

Mijn voorkeur gaat uit naar 1 vanwege het scherm, en naar 2 vanwege een dikkere batterij.

Oh ja, aangezien opties 2 en 4 dunner zijn, zullen ze bij zware klussen zoals video editen meer lawaai maken. Optie 3 - 17 inch zal het minste lawaai maken, dan optie 1.

Tenslotte, wil je een energiezuinigere 17" model willen overwegen naast optie 3, dan kun je de XMG Core 17 AMD uit Duitsland met 3 jaar garantie kunnen overwegen. Vanwege de AMD cpu zal de laptop bij kantoorwerk of web browsen minder ventilatielawaai maken dan een Intel laptop. Heeft een magnesium behuizing.Garantie 3 jaar en prijs 1360 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door 4myra op 14-08-2020 18:34 ]

Pagina: 1