Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:01
Beste allen,

Ik wil graag een domeinnaam vastleggen voor mijn nieuwe onderneming.

Echter, ik ben totaal een nitwit als het aankomt hierop.

Via waar regel ik dit? Ik google op bijvoorbeeld domein naam vastleggen en vervolgens kan ik via 100.000 partijen (bij wijze van...) deze vastleggen.

Hoe in godsnaam kies ik deze?

En daarbij, als straks mijn website wordt gebouwd, dan moet de webbouwer gegevens krijgen van het domein ofzo?

Beste antwoord (via Sleehond op 18-07-2020 16:35)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sleehond schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:26:
Misschien inderdaad de webbouwer het maar lekker laten regelen, een domeinnaam vastleggen en hosting
Zorg er wel voor dat JIJ de eigenaar wordt van het domein, alle code etc die hij aan jou oplevert. Je zou echt niet de eerste zijn die na onenigheid met de websitebouwer ineens alles kwijt is...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou ook hosting regelen; een doman-name is niets meer/minder dan een "virtueel" iets; je webbouwer heeft dus wel een "server" nodig om data & code op te stallen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

BCC

Https://www.transip.nl

[ Voor 37% gewijzigd door BCC op 18-07-2020 16:26 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:25:
Ik zou ook hosting regelen; een doman-name is niets meer/minder dan een "virtueel" iets; je webbouwer heeft dus wel een "server" nodig om data & code op te stallen.
Misschien inderdaad de webbouwer het maar lekker laten regelen, een domeinnaam vastleggen en hosting e.d.

Denk dat ik het maar even zelf niet moet willen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maar, even dom gezegd: je hebt nog geen onderneming? Volgens mij als je je inschrijft bij de KvK morgen (maandag, oke). hebben ze ook al info over "digitaal ondernemen".

Zonder direct jou te kennen of je onderneming maar de vragen die je stelt zijn best 1992; tegenwoordig kan elke partij zoals Strato, TransIP, etc. je binnen 10 minuten helemaal up & running hebben met domain, hosting, email, zelfs een "standaard" site-builder online.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien inderdaad de webbouwer het maar lekker laten regelen, een domeinnaam vastleggen en hosting
Zorg er wel voor dat JIJ de eigenaar wordt van het domein, alle code etc die hij aan jou oplevert. Je zou echt niet de eerste zijn die na onenigheid met de websitebouwer ineens alles kwijt is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
[...]

Misschien inderdaad de webbouwer het maar lekker laten regelen, een domeinnaam vastleggen en hosting e.d.

Denk dat ik het maar even zelf niet moet willen :X
Zelf in beheer hebben van je domein naam is juist eigenlijk iets dat je wel echt wilt als bedrijf.

Alle andere services die je via dat domein laat lopen kan je perfect via je webdev doen, maar een domein naam registratie is geen rocket science. Ik zou zoals hierboven genoemd ook gewoon je domeinnaam bij een transip registreren. (Kosten zijn het eigenlijk niet, en een partij als transip is daar gewoon ook echt betrouwbaar in)./

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Dank voor de antwoorden, zelf in beheer om de genoemde argumenten is hele nuttige informatie.

Waardevol dus om hier even naar te vragen.

In zal eens in Transip gaan duiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Biersteker schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Zelf in beheer hebben van je domein naam is juist eigenlijk iets dat je wel echt wilt als bedrijf.

Alle andere services die je via dat domein laat lopen kan je perfect via je webdev doen, maar een domein naam registratie is geen rocket science. Ik zou zoals hierboven genoemd ook gewoon je domeinnaam bij een transip registreren. (Kosten zijn het eigenlijk niet, en een partij als transip is daar gewoon ook echt betrouwbaar in)./
Mwah.
Als TS er totaal geen verstand van heeft, zou ik het juist uitbesteden.

Lekker alles door de sitebouwer laten doen en TS zich laten focussen op zijn of haar core business.

De sitebouwer en zijn of haar ICT'er hebben er toch toegang toe nodig. Je laat TS toch ook niet zelf zijn SSL certs aanvragen?

Dus nee. Goede afspraken over maken en lekker uitbesteden.

[ Voor 11% gewijzigd door unezra op 18-07-2020 16:37 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Lekker bij iets als Transip 't domeintje aanvragen/registreren - eventueel zet je de nameservers naar die van een websitebouwer/hosting partij: dat levert ze meer dan voldoende mogelijkheden tot beheer op.

Maar bij een registrar met een fatsoenlijk portal (zoals Transip) is DNS ook zo ingesteld - tis niet alsof je zoiets dagelijks aanpast.
Pagina: 1