Windows 10 moet opeens opnieuw geactiveerd worden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Goedendag,

Ik heb sinds vandaag de melding op mn desktop staan dat mijn windows opnieuw geactiveerd dient te worden, dit is sinds de laatste update die gisteren geinstalleerd is.

De computer is in 2011 samengesteld, met windows 7 pro OA. Qua hardware is er alleen een SSD en een videokaart gewisseld, en dit is voor de upgrade naar win10 gebeurd (dat is gedaan vlak nadat de ondersteuning van win7 is gestopt) De upgrade is gedaan middels een applicatie die ik van de systeem beheerder op mn werk gekregen heb en is officieel van microsoft (alleen niet meer beschikbaar ter download)

Ik heb de productcode voor windows 7 geprobeerd, maar deze wordt niet geaccepteerd. Wordt dit microsoft bellen, of is er een andere oplossing?

Mn 3D printer blogje..

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je systeembeheerder bellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Lu_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik denk dat jullie KMS gebruiken voor activatie binnen het bedrijf, elke 180 dagen dient deze bijgewerkt te worden.

Denk als je slmgr /dli in een cmd prompt bekijkt hij aan zal geven dat de volume activation expired zal zijn en dat KMS niet buiten jullie omgeving gepubliceerd is.

Life is too short... Play more...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

_Lu_ schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:58:
Ik denk dat jullie KMS gebruiken
Ik denk dat die systeembeheerder helemaal geen "tooltje" had moeten verstrekken aan iemand met een privé-systeem van minstens 9 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Lu_
Nou je het zo zegt Max zou het ook nog een illegale hack tool kunnen zijn geweest om KMS te (mis) bruiken voor illegale activatie.

Als dat het geval is dan veel succes, daar wil ik niets mee te maken hebben :)

Wat ik vroeger wel vaker mee maakte in omgevingen met mobile users die > 180 dagen niet een keer op het interne netwerk verbinding maakte en derhalve de KMS 180 dagen timer was verlopen en er een heractivatie diende te gebeuren om er weer 180 dagen mee vooruit te kunnen (slmgr /ato)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Tis echt geen schimmig tooltje geweest wat ik gekregen heb hoor... Onze systeem beheerder is echt fel gekant tegen illegale software. Dat dit niet meer online beschikbaar is, wil niet zeggen dat ie destijds een backup gemaakt heeft van een legitieme tool verstrekt door MS. Magoed, voor deze hardware ga ik geen nieuwe licentie aanschaffen, dan downgrade ik wel naar win7 (i know the risk) en als er geld over is voor een hardware upgrade schaf ik wel een nieuwe licentie aan. Beetje jammer dat een legit Win7 die geupgrade is naar Win10 ineens niet meer legaal is. :/

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:48
@FiXeL bellen.... wat is het ergste dat er kan gebeuren? Neen meneer gewoon een nieuwe OEM versie kopen.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FiXeL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:57:
[...] Wordt dit Microsoft bellen [...] ?
Dit, inderdaad. Als het online niet lukt, even het menu doorlopen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@FiXeL ik zeg nergens dat het schimmig of illegaal is. Echter, wij weten niet "wat" er aan jou gegeven is en of dat dus invloed heeft op de license key.

Bel je collega en laat hem het dus maar regelen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
FiXeL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:16:
Tis echt geen schimmig tooltje geweest wat ik gekregen heb hoor... Onze systeem beheerder is echt fel gekant tegen illegale software.
Vandaar dat hij tegen de licentie-voorwaarden in illegale licenties uitdeelt via vage tooltjes van derde partijen :+
Dat dit niet meer online beschikbaar is, wil niet zeggen dat ie destijds een backup gemaakt heeft van een legitieme tool verstrekt door MS.
Dat maakt het nog steeds niet legitiem.
Magoed, voor deze hardware ga ik geen nieuwe licentie aanschaffen, dan downgrade ik wel naar win7 (i know the risk) en als er geld over is voor een hardware upgrade schaf ik wel een nieuwe licentie aan. Beetje jammer dat een legit Win7 die geupgrade is naar Win10 ineens niet meer legaal is. :/
Win7 die nooit legitiem was upgraden naar Win10, op een pc waar je in ieder geval al 9 jaar 0 euro betaald voor OS en dan nog niet het geld er voor over hebben en dan het nog raar vinden dat MS je er eindelijk uit gooit ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Lu_
Mocht het een OEM versie betreffen dan heeft het geen zin om Microsoft te bellen, die zal je weer terugverwijzen naar de OEM :)

OEM is goedkoper omdat support via de OEM partner dient te verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RGAT schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:21:
[...]

Win7 die nooit legitiem was upgraden naar Win10, op een pc waar je in ieder geval al 9 jaar 0 euro betaald voor OS en dan nog niet het geld er voor over hebben en dan het nog raar vinden dat MS je er eindelijk uit gooit ;)
Waar slaat dit nou weer op? 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
Ho wacht ff, ik heb een licentie dude. Het stickertje met mijn licentienummer is aanwezig. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FiXeL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:24:
[...]

Ho wacht ff, ik heb een licentie dude. Het stickertje met mijn licentienummer is aanwezig. :)
Ho wacht ff, als je een licentie hebt dude, dan had je gewoon kunnen upgraden zonder dat tooltje / hulp van je systeembeheerder.

Je kan nu 2 dingen doen: Microsoft bellen om te proberen te verhelpen of je collega bellen dat 'ie het komt fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Ga maandag wel ff bellen. Grote kans dan mijn collega al op vakantie is, dus die ga ik daar niet mee lastig vallen. Iig dank voor jullie reacties.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@FiXeL je kan ook even lezen of https://www.prrcomputers....ate-windows-10-telephone/ nog actueel is voor je; kan je allicht proberen om het zelf "Nu" te activeren. Komt geen kantoortijd / medewerker aan te pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Waar slaat dit nou weer op? 8)7
2020 - 2011 = 9 jaar?... Vandaar de 9 jaar, of bedoel je iets anders?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 17:02
Zag het tooltje dat je van de systeembeheerder hebt gehad er zo uit?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/g2qKHNG3UkxdIyyAwDEtlm9B2qo=/0x0:1024x768/920x0/filters:focal(0x0:1024x768):format(webp):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/19600137/windows_7_to_windows_10_upgrade_manual_media_1.png

De Media Creation Tool die we nu vooral kennen als het middel om een update naar een nieuwe build van Windows 10 te forceren werd in eerste instantie namelijk gebruikt voor de (gratis) upgrade van Windows 7 / 8.1 naar Windows 10.

Kennelijk gaat (bijna) iedereen er nu vanuit dat je een illegale Windows hebt, maar met de informatie die je geeft is het simpelweg onmogelijk om dat vast te stellen. Je systeembeheerder zou hier meer over kunnen / moeten weten.

Als je toch zelf verder op onderzoek uit wilt gaan, zou ik het volgende doen:

Achterhaal met welke code je huidige windows 10 installatie is geactiveerd. Er zijn hiervoor op internet diverse tools beschikbaar, waaronder deze:
https://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Noteer daarnaast de windows 7 code van het stickertje.

Ga van beide codes na voor welke windows-versie ze eigenlijk exact bedoelt zijn. Dat kan met dit tooltje:
https://github.com/Superfly-Inc/ShowKeyPlus/releases

Heb je een V(olume) (L)icence (K)ey? Dan zul je inderdaad op zoek moeten gaan naar een andere optie. Heb je te maken met een OEM-key? Dan hoef je geen support van Microsoft te verwachten. Bellen kan uiteraard altijd, maar in principe moet de systeembouwer je dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Het issue kan zijn dat je nu Windows 10 Pro hebt draaien terwijl de OEM key Windows 7 standaard editie is. Bekijk dus even wat voor versie er op de sticker staat en kijk even wat voor Windows 10 versie je hebt.

Wanneer je Windows 10 pro hebt en je sticker is Windows 7 standaard, dan even een installatie media maken met Windows Media Creation tool en daar Windows 10 selecten en dan een "upgrade" van pro naar standaard. Het kan ook zo zijn dat de OEM sticker Windows 7 Pro of Ultimate is, dan het zelfde kunstje maar upgraden van standaard naar Pro.

Overigens wens ik je succes om een Windows 7 OEM media te krijgen die werkt met je OEM key.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
doeternietoe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:31:
Zag het tooltje dat je van de systeembeheerder hebt gehad er zo uit?
Yep. :) Tis ook een officiële applicatie van microsoft, daar twijfel ik ook niet aan, net als de authenticiteit van mijn licentie. Ik zal met die tooltjes aan de slag, even kijken wat daar uit komt.

[edit]tooltje is een demo, dus krijg niet de volledige code te zien. :/
Wim-Bart schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:45:
Het issue kan zijn dat je nu Windows 10 Pro hebt draaien terwijl de OEM key Windows 7 standaard editie is. Bekijk dus even wat voor versie er op de sticker staat en kijk even wat voor Windows 10 versie je hebt.
Het is een windows 7 pro licentie, en ik draai ook windows 10 pro. Via een kennis die een computerwinkel runt heb ik nog een paar andere licentienummers gekregen (Win7 pro) maar die worden ook niet geaccepteerd. Overigens, mijn office 2016 is ook geflagged als zonder licentie? :? Nu is die licentie wel wat vaag, die moest ik activeren per telefoon, maar die heb ik wel bij een webshop gekocht als zijnde een authentieke licentie.

[ Voor 3% gewijzigd door FiXeL op 23-07-2020 17:14 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FiXeL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:03:
[...]

...nog een paar andere licentienummers gekregen (Win7 pro) maar die worden ook niet geaccepteerd.
Vind je het heel erg als dit soort praktijken niet de bedoeling is?

Maar, wat zei Microsoft afgelopen maandag nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

De Nelis

en anders maar niet...

Staat er overigens nog een foutmelding met code bij de activatie? Vaak rode tekst.
FiXeL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:03:
[...]
Overigens, mijn office 2016 is ook geflagged als zonder licentie? :? Nu is die licentie wel wat vaag, die moest ik activeren per telefoon, maar die heb ik wel bij een webshop gekocht als zijnde een authentieke licentie.
Tja, dat is zo'n volume license waarschijnlijk die geflagged is bij MS als zijnde 'illegaal'. Die webshop kan er natuurlijk van alles bij zetten qua tekst.

[ Voor 85% gewijzigd door De Nelis op 23-07-2020 17:19 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
MAX3400 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Vind je het heel erg als dit soort praktijken niet de bedoeling is?

Maar, wat zei Microsoft afgelopen maandag nou?
Klopt, maar hij wou mij helpen, en die raakt ie anders toch niet kwijt. Kijk, voor 10 euro heb je een win10 licentie als je een beetje zoekt, en ik ga echt niet mekkeren als ik alsnog een licentie moet aanschaffen. Ik heb nog niet gebeld, maar gezien mijn licentiecode waarschijnlijk een OEM versie betreft, heeft dat waarschijnlijk ook weinig zin.
De Nelis schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:17:
Staat er overigens nog een foutmelding met code bij de activatie? Vaak rode tekst.

[...]

Tja, dat is zo'n volume license waarschijnlijk die geflagged is bij MS als zijnde 'illegaal'. Die webshop kan er natuurlijk van alles bij zetten qua tekst.
Vreemd, die gebruik ik nu ruim drie jaar nu. voor Office krijg ik geen foutcode.

[ Voor 27% gewijzigd door FiXeL op 23-07-2020 17:20 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

De Nelis

en anders maar niet...

FiXeL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:19:
[...]

Klopt, maar hij wou mij helpen, en die raakt ie anders toch niet kwijt. Kijk, voor 10 euro heb je een win10 licentie als je een beetje zoekt, en ik ga echt niet mekkeren als ik alsnog een licentie moet aanschaffen. Ik heb nog niet gebeld, maar gezien mijn licentiecode waarschijnlijk een OEM versie betreft, heeft dat waarschijnlijk ook weinig zin.
OEM of niet, je kunt altijd de telefonische activering proberen, als je het niet probeert weet je het nooit. Als de licentie legitiem is zoals je zelf zegt zou dat geen probleem moeten geven.
Vreemd, die gebruik ik nu ruim drie jaar nu. voor Office krijg ik geen foutcode.
Kan zomaar, vaak genoeg meegemaakt bij bekenden die zo'n licentie hadden aangeschaft, waarbij hij opeens niet meer werkte. Dat is het risico met die licenties.

Kan ook iemand met dezelfde code een telefonische activering hebben gedaan, waardoor hij bij jou gedeactiveerd is.

[ Voor 21% gewijzigd door De Nelis op 23-07-2020 17:27 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Misschien is nu het moment aangebroken om mijn pc te vervangen, ik kan zeker wel gaan lopen stechelen met microsoft, maar voor hetzelfde geld houden die voet bij stuk en een nieuwe pc met nieuwe licentie is misschien een makkelijker weg. (die ik nu al een aantal jaren voor me uit aan het schuiven ben) In ieder geval dank voor de reacties, straks maar ff sneupen in de pricewatch. :)

Overigens, ik heb inderdaad heel lang illegaal gedraaid, maar je wordt wat ouder, en dan wil je dat niet meer... Mijn eerste legitieme windows licentie was Windows Vista. 8)7

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
Problem solved. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQWJGiXt-xRjHH74p2WKCiHMgjk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/RT32o3PW1hixltpWCJHj4lzF.png?f=fotoalbum_medium

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-weg- mis-quote op oud bericht.

Wat was de oplossing?

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50
FiXeL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:24:
[...]

Je hebt na 't verlopen van de support van windows 7 nog een upgrade gedaan naar windows 10.
Dan heb je misschien wel een licentiecode, maar had je al lang geen recht meer op de gratis upgrade.

Dat Microsoft weinig of geen moeite heeft gedaan om loopholes te dichten betekend niet dat je door 't gebruik van een loophole een geldige licentie overhoud. Hoogstens een werkende activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Verwijderd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:34:
-weg- mis-quote op oud bericht.

Wat was de oplossing?
Nieuwe licentie aanschaffen. Niet moeilijk doen, en gelijk maar een hardware upgrade gedaan.
PROnline schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:43:
[...]

Je hebt na 't verlopen van de support van windows 7 nog een upgrade gedaan naar windows 10.
Dan heb je misschien wel een licentiecode, maar had je al lang geen recht meer op de gratis upgrade.

Dat Microsoft weinig of geen moeite heeft gedaan om loopholes te dichten betekend niet dat je door 't gebruik van een loophole een geldige licentie overhoud. Hoogstens een werkende activatie.
True, hier zal denk ik ook de oorzaak gelegen hebben. Magoed, ik heb een andere licentie gekocht. Btw, ik heb de upgrade voor het aflopen van de support voor Win7 gedaan, maar had er blijkbaar geen recht op.

[ Voor 58% gewijzigd door FiXeL op 01-08-2020 17:33 ]

Mn 3D printer blogje..

Pagina: 1