[AutoHotkey] Keycombinatie met een korte delay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:57
Tweakers,

Op dit moment gebruik ik AutoHotKey om tijdelijk de toetsencombinatie Lalt+Tab uit te zetten. Echter wil ik via AutoHotKey een nieuw script toevoegen welke een handeling voor mij automatiseer. Gezien ik geen development/ IT achtergrond heb, kom ik hier maar lastig uit. Kan iemand mij helpen?

Vraag:

Ik heb twee functies:

1) Met de toetsencombinatie: [LCtrl] + [Right] sla ik automatisch een videoclip op.
2) Met de toetsencombinatie: [LCtrl] + [Down] kan ik de eerder opgeslagen videoclip afspelen.

Gezien ik altijd de opgeslagen video direct wil afspelen, lijkt het mij handig om dit te automatiseren.

Resultaat: Na het drukken van [LCtrl] + [Right] wil ik (met een kleine delay van 500ms) automatisch de toetsencombinatie [LCtrl] + [Down] afspelen zodat ik met 1 toetsencombinatie 2 handelingen afspeel.

Wat ik tot nu toe heb:

; After LCTRL+Right Delay 500 to LCTRL+DOWN
LCtrl+Right::
sleep, 500
Sendinput, LCtrl+Down
Return

Dit werkt dus niet :+

Kan iemand mij helpen om dit script werkend te krijgen?

Aanvullende informatie:

Geen idee of het invloed heeft op het script. Maar het script moet draaien wanneer ik -full screen (game)- applicatie draai. Wellicht heeft dit invloed op de code? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:41
Als ik het goed begrijp, wil je het stukje 'video afspelen' op 2 plekken gebruiken. Je kan functies gebruiken om stukjes code te hergebruiken. Zoek op 'ahk functions'. Hierdoor hoef je niet de omweg te gebruiken van de sendkeys.

NB dit is wat anders dan function keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

En wat heb je ge-debugged?

Is je key history gelijk aan wat je hebt gescript bijvoorbeeld?

Check ook even: Devschuur® Beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:57
alwinuzz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:18:
Als ik het goed begrijp, wil je het stukje 'video afspelen' op 2 plekken gebruiken. Je kan functies gebruiken om stukjes code te hergebruiken. Zoek op 'ahk functions'. Hierdoor hoef je niet de omweg te gebruiken van de sendkeys.

NB dit is wat anders dan function keys!
De toepassing wordt gebruikt tijdens het streamen. Met de toetsencombinatie [LCtrl] + [Right] sla ik automatisch de laatste 20 seconde gameplay op. Met de combinatie [LCtrl] + [Down] switch ik van scene waardoor die laatste 20 seconde daadwerkelijk wordt afgespeeld op het scherm. Hiermee creeer ik een instant-replay.

Beide functies werken perfect. Echter ben ik tijdens het gamen druk met 2 extra handelingen om de instant-replay op te zetten. Het lijkt mij dan ook makkelijker om dit te koppelen onder 1 toets zodat deze beide handelingen doorzet (stukje automatisering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:41
Bandeleros schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:02:
[...]

De toepassing wordt gebruikt tijdens het streamen. Met de toetsencombinatie [LCtrl] + [Right] sla ik automatisch de laatste 20 seconde gameplay op. Met de combinatie [LCtrl] + [Down] switch ik van scene waardoor die laatste 20 seconde daadwerkelijk wordt afgespeeld op het scherm. Hiermee creeer ik een instant-replay.

Beide functies werken perfect. Echter ben ik tijdens het gamen druk met 2 extra handelingen om de instant-replay op te zetten. Het lijkt mij dan ook makkelijker om dit te koppelen onder 1 toets zodat deze beide handelingen doorzet (stukje automatisering).
Gezien je opmerkingen in de OP over 'geen development/ IT achtergrond': jij en ik bedoelen mogelijk 2 verschillende dingen met 'functies'. Aangezien je ook in je uitleg de functie direct koppelt aan de hotkey.

Ik bedoel functions/methods zoals gebruikt in programmeertalen/scripttalen. Hiermee kan je de functionaliteit loskoppelen van de hotkey. Daarmee kan je stukjes code hergebruiken. En zo meerdere functies uitvoeren onder 1 hotkey.

Zie https://jacks-autohotkey-...tions-as-building-blocks/ voor een goed voorbeeld.