IIS worm: The Next Generation

Pagina: 1
Acties:

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
even een balletje opgooien...

Nu code red zo enorm veel publiciteit heeft gekregen, is waarschijnlijk op zo'n beetje alle IIS servers wel die ene patch gedraait. Alle andere patches, SP's en instellingen die moeten gebeuren voor een veilige IIS server echter bij lange na niet. Ook komt af en toe wel weer een nieuwe exploit bij. Ook niet IIS servers hebben exploits, en ook voor die servers kan natuurlijk een soortgelijke worm geschreven worden.

Door al die publiciteit hebben inmiddels alle scriptkiddies, virusschrijvers en l33t h4X0rs ook door hoe goed zoiets kan werken. Er zullen dus nog een boel meer van dit soort wormen komen, mogelijk zelfs multiplatform/multi-exploit(waarom niet).

De vraag is dus, wanneer zal de eerste komen? Hoe snel zal het gaan? Wat is er tegen te doen?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 16:05 schreef Milo het volgende:
De vraag is dus, wanneer zal de eerste komen?
Die zijn er al, wat ze doen en hoe ze heten weet ik niet maar ik weet zeker dat een een of andere contact gestoorde al weer een nieuwe op zijn HD heeft staan.
Hoe snel zal het gaan?
With the speed of light
Wat is er tegen te doen?
up-to-date blijven en het liefst natuurlijk geen wanprodukten van Microsoft gebruiken.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 16:05 schreef Milo het volgende:
Nu code red zo enorm veel publiciteit heeft gekregen, is waarschijnlijk op zo'n beetje alle IIS servers wel die ene patch gedraait.
Daar zou ik niet zo hard vanuit gaan. Code red is nog steeds erg actief, dat komt niet doordat al die servers al gepatcht zijn hoor... :)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 11:16

MAZZA

Barbie is er weer!

* MAZZA kijkt met argwaan uit naar het .net gebeuren van Microsoft.

Je kan dan onderandere je persoonlijke agenda online gooien heb ik gisteren gezien op dat filmpje van Blackcomb.
Jah en dan komt er daar een exploit voor en een of andere geit maakt er zo'n worm voor. Hoppa!! Prive leven op straat :(

Ik denk zeker dat er nog vele van dit soort wormen gaan komen in de toekomst.

En in principe zijn deze varianten van de worm nog niet eens zo schadelijk. Het had een stuk erger gekunt. Dit soort wormen zijn in staat om bij grote en kleine bedrijven tonnen/miljoenen euros schade aan te richten.

Badddddd stuff...