Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
Hallo

Ik heb me een tijdje geleden een nas aangeschaft van synology, het type is een DS211 maar is volgens mij niet echt relevant. Ik heb intussen al wat meer kennis en heb er ook enkele websites op draaien via Web Station > virtual host. Nu zit ik al een tijdje met het probleem dat ik de websites niet kan bereiken in mijn netwerk maar in andere wel dus ze werken zeker. Ik weet ook dat ik via ons netwerk niet mogelijk is om "loopback" te gebruiken.
Heeft iemand een idee hoe ik hier toch aan kan geraken? Het hoeft zelfs niet via de domeinnaam te zijn maar ik zou er wel graag eens op kunnen kijken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:58
Het ontbreekt een beetje aan details, maar aangezien je het over loopback hebt, zou je dat met split dns kunnen oplossen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe "beheer" je je websites nu dan?
de websites niet kan bereiken in mijn netwerk maar in andere wel
Wat staat hier? Want ik kan nog wel 1000 netwerken noemen die ook niet bij jouw sites kunnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas-ventje
@DukeBox Ik heb inderdaad al wat gelezen op het internet over dns e.d. maar ik snap nooit exact hoe het moet.

@MAX3400 Ik bedoel, ik ben nog student (industriële wetenschappen) en mijn ouders zijn gescheiden, de nas staat dus bij de ene ouder waar ik de sites dus niet kan bereiken en bij de andere kan ik er wel gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jonas-ventje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:30:
de nas staat dus bij de ene ouder waar ik de sites dus niet kan bereiken en bij de andere kan ik er wel gewoon op.
Dat is raar toch?

Als ik thuis of bij mijn moeder intik: www.tweakers.net, komt ik altijd op dezelfde site uit. Ik mag toch aannemen dat als ik intik www.jonas-ventje.nl dat ik op elk netwerk ook altijd op jouw NAS uit ga komen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas-ventje
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Dat is raar toch?

Als ik thuis of bij mijn moeder intik: www.tweakers.net, komt ik altijd op dezelfde site uit. Ik mag toch aannemen dat als ik intik www.jonas-ventje.nl dat ik op elk netwerk ook altijd op jouw NAS uit ga komen?
Nee, ik host de website op de nas zelf, die kan ik dan bereiken via een lokaal IP-adres. Als ik gewoon de domeiennaam van de site intyp in datzelfde netwerk, verwijs je met die link naar een extern IP-adres waar de site op wordt gehost maar omdat mijn modem loopback niet ondersteund geraak ik daardoor in een soort van oneindige loop en is het dus niet mogelijk de site te bereiken.
Ik vermoed dat ik gewoon met een link waarbij het begin het lokaal IP adres is, de websites zou moeten kunnen bereiken maar ik vind niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:48
Je kunt Windows host file op PC/laptop waar je de site niet kan bereiken.
De URL van die site wijzen naar private IP-adres i.p.v. publiek IP-adres. Dan kan je wel de site bereiken via het netwerk waar je voorheen niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas-ventje
plizz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:40:
De URL van die site wijzen naar private IP-adres i.p.v. publiek IP-adres. Dan kan je wel de site bereiken via het netwerk waar je voorheen niet kon.
Dit is ook wat ik al veel gelezen heb maar nog nooit echt heb kunnen uitvoeren. Mijn host file ziet er zo uit, zou je eens even kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZA78yzy2MB4d3VFoHVMff_fzwE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hfo1cytjMuffRnfWaKcgcq8Q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:48
jonas-ventje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:47:
[...]

Dit is ook wat ik al veel gelezen heb maar nog nooit echt heb kunnen uitvoeren. Mijn host file ziet er zo uit, zou je eens even kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen?[Afbeelding]
Is het uitleg van host file niet duidelijk? Je private IP-adres + URL van die site.
Bijvoorbeeld 192.168.50.125 www.vakantieland.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonas-ventje
plizz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Is het uitlegt van host file niet duidelijk? Je private IP-adres + URL van die site.
Bijvoorbeeld 192.168.50.125 www.vakantieland.nl
Oh ja, zo eenvoudig is het inderdaad. Ik kan er nu perfect op. Dankuwel!

Ik zie dat ik een fout topic heb aangemaakt waardoor ik geen beste antwoord kan aanduiden maar in ieder geval bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door jonas-ventje op 18-07-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
plizz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:40:
Maar dan moet je hostfile weer aanpassen als je weer weg gaat op de locatie. Jammer dat de topicstaart z’n Crappy modem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-08 00:16
Je zou ook een DNS server kunnen draaien op je Synology.

Also je router het ondersteunt, kan je dan de router via DHCP het IP van je Synology als DNS laten uitsturen.

Vervolgens kan je in de DNS server op je Synology een vergelijkbare aanpassingen maken als dat je in je host file hebt gedaan.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Pagina: 1