PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Vraag
Alle reacties
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nou je het zegt; in sommige andere gevallen is de VMware GUI (client & web) niet altijd in staat om een snapshot te zien / weergevenVorkie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:14:
Staat er niet nog een snapshot op de Nextcloud VM? Dan kan er namelijk geen CBT gebruikt worden
Oplossing:
1
| vim-cmd vmsvc/snapshot.get VM_ID |
Maar ik denk / vermoed dat @Operations zover al gekeken heeft?
Vanaf dag 1, dat durf ik eerlijk gezegd niet met zekerheid te zeggen. Volgens mij wel.MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:13:
Eigenlijk twee zaken / vragen: is dit al vanaf dag 1 dag je die VM hebt aangemaakt? En, in hoeverre is het filesystem (en eventuele VMware Tools in de VM) "modern' genoeg voor hoge doorvoer?
VMTools is version 11269, dat is gelijk aan de VM's waarbij het wel soepel gaat.
Welk filesystem bedoel je precies? Zoals ik zei NC staat op deze storage en gaat naar dezelfde locatie als de andere VMs waarbij zich dit niet voordoet.
@Vorkie , Nope geen snapshots.
@MAX3400 , ja dat heb ik gedaan en toont ook geen snapshots.
Maar zoals ik zei ook zonder CBT gaat het niet sneller.
[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 18-07-2020 13:35 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Het filesystem in de VM. Niet dat je een of ander ancient non-opportunistic filesystem hebt dat zowel qua doorvoer als locking nogal tegenwerkt in de VeeAM mechanisme?
ZFS / ext4 (via mount | column -t)MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:19:
[...]
Het filesystem in de VM. Niet dat je een of ander ancient non-opportunistic filesystem hebt dat zowel qua doorvoer als locking nogal tegenwerkt in de VeeAM mechanisme?
Kan je misschien je veeam job log delen hier? Je noemt een heel aantal opties die hier eigenlijk niets mee te maken hebben. Als er snapshots zouden bestaan (en er dus geen CBT gebruikt kan worden) dan geeft Veeam dat al netjes aan in zijn log.Operations schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:08:
Ik draai hier Nextcloud 19.0.1 op een VM. De VM staan op een ESX 7.0 server (incl. vCenter). ESX gebruikt een Synology als shared storage via ISCSI (10Gbit) met 8x1,92TB SSD. De backups gaan richting dezelfde Synology maar dan op 3x8TB RAID5.
Dit heeft tot gevolg dat alle VM's bijzonder snel door VeeAM (v10) kunnen worden gebackupped. dit gebeurd met 600MB/s+. Andere VM's zijn zowel Windows als Linux.
Echter wanneer ik mijn Nextcloud VM backup dan wil deze niet harder dan 100MB/s. Als ik een lokale backup repo gebruik als test gaat hij ook niet harder dan 100 MB/s.
Er zijn geen snapshots aangewezen.
Ik heb de job al een keer opnieuw aangemaakt.
Reverse Incremental / Incremental maakt geen verschil.
Compression level / storage optimize maakt geen verschil.
"Enable VMware Tools quiescenes" uit maakt ook geen verschil
Disable CBT maakt ook geen verschil.
"Enable backup from storage snapshots" uit maakt ook geen verschil.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Die snelheden die je aanhaalt 600MB/s en 100MB/s waar haal je die vandaan? Is dat wat er daadwerkelijk over het lijntje gestuurd wordt of is dat gewoon processing rate? Processing rate is een "fantasie getal". Als je een incremental maakt van een grote VM die een lage change rate heeft dan heb je dankzij CBT een hele snelle backup van een grote VM en dus een gigantisch hoge processing rate. Dat kan natuurlijk net anders liggen voor je nextcloud VM.
VMware tools quiescence heeft hier trouwens niets mee te maken - je maakt geen application aware backup neem ik aan?
Backup from storage snapshots - storage integratie voor synology bestaat nog niet.
Compression level lekker op default laten staan. Hogere compressie levert bijna niets op maar kost veel meer cpu kracht.
Storage optimization ook lekker default laten of op lan zetten. Je backupped immers 'lokaal'.
Welke backup methode gebruik je? Network mode (NBD) of hotadd met een virtuele proxy?