Gamecomputer build: geen beeld via hdmi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon12345678
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-07-2020
Mijn vraag:
Ik heb mijn eerste game pc gebouwd. Bijna alles werkt. Maar ik krijg geen beeld en de casefans werken niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz 6-Core Processor
Gigabyte B450M DS3H Micro ATX AM4 Motherboard
Corsair Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3200 CL16 Memory
Samsung 860 QVO 1 TB 2.5" Solid State Drive
Gigabyte GeForce RTX 2060 6 GB D6 Rev 2.0 Video Card
Corsair iCUE 220T RGB ATX Mid Tower Case
SeaSonic S12III 650 W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply
Cooler Master SickleFlow 120 ARGB 62 CFM 120 mm Fans 3-Pack

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Andere hdmi-kabel geprobeerd, ander beeldscherm geprobeerd. Alles opnieuw aangesloten. Zonder GPU geprobeerd. Zonder RAM geprobeerd.

Iemand suggesties?

Beste antwoord (via Simon12345678 op 23-07-2020 19:58)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Inkoppertje die ik nog niet gehoord heb, je hebt je monitor toch wel aangesloten op je videokaart hè? En welke monitor hebben we het over, voor je iets probeert met één of andere Frankenstein adapter...

Als laatste suggereert de titel dat het niet werk via hdmi, displayport wel dan?

Imo geef je op dit moment nog zo weinig info dat het alles nog kan zijn, zoals missende standoffs, RAM dat er niet lekker in zit, een processor die niet lekker zit, kabels die je niet hebt aangesloten.

Mijn tip, bouw eens alles op een doos, zodat je kortsluiting kan uitsluiten en maak eens scherpe foto's hoe je alles hebt aangesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 18-07-2020 16:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:00
Ik had een soortgelijk probleem, bleek dat ik de BIOS nog moest updaten. Via veel poespas met USB stick in de juiste USB poort is het me toen gelukt. Toch lastig zonder beeldscherm :)

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zo lees werkt het helemaal niet.

Zonder RAM gaat het niet werken, zonder GPU ook niet (gezien je geen IGP hebt).

Volgens de CPUsupport list werkt de 2600 vanaf de eerste biosversie, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Staat het RAM op de QVL van het bord? En heb je al eens wat anders geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon12345678
detonatic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:11:
Ik had een soortgelijk probleem, bleek dat ik de BIOS nog moest updaten. Via veel poespas met USB stick in de juiste USB poort is het me toen gelukt. Toch lastig zonder beeldscherm :)
Ok. Hoe pak ik dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon12345678
TERW_DAN schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Zonder RAM gaat het niet werken, zonder GPU ook niet (gezien je geen IGP hebt).

Volgens de CPUsupport list werkt de 2600 vanaf de eerste biosversie, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Staat het RAM op de QVL van het bord? En heb je al eens wat anders geprobeerd.
Voor de duidelijkheid: ik heb dus wel RAM en GPU, maar heb het ook even zonder geprobeerd.

De RAM staat wel op de QVL :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sommige borden ondersteunen een biosflash zonder ondersteunde CPU. Maar dat is in jouw geval niet nodig als ik naar dat bord kijk, die ondersteunt je CPU al vanaf biosversie F1.

Om uit te sluiten welk onderdeel het probleem geeft kun je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornemen. Al een tijdje oud, maar nog steeds van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:32
Als de casefans niet werken, zou ik eerst even de stroom nalopen. Heb je alle vereiste kabels wel aangesloten? En netjes volgens het boekje?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon12345678
Moederbord heb ik nog nooit horen piepen, ook niet als ik de GPU eruit haal. Dat is niet goed denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Simon12345678 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:59:
Moederbord heb ik nog nooit horen piepen, ook niet als ik de GPU eruit haal. Dat is niet goed denk ik?
Heb je een PCspeaker aangesloten? Als je dat niet hebt, dan zul je ook geen beepjes horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon12345678
TERW_DAN schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Heb je een PCspeaker aangesloten? Als je dat niet hebt, dan zul je ook geen beepjes horen.
Ik dacht dat ie een ingebouwd speakertje had voor de beepjes. Maar in de handleiding kan ik daar niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Simon12345678 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Ik dacht dat ie een ingebouwd speakertje had voor de beepjes. Maar in de handleiding kan ik daar niks over vinden.
Het laatste bord dat ik heb gehad waarbij dat zo was is denk ik toch al weer minstens 15 jaar oud. Wil niet zeggen dat het niet voorkomt, maar bij dit bord in elk geval niet. Zit er geen bij je kast meegeleverd? Vroeger zaten die dingen standaard in je kast (20 jaar terug ofzo), nu zitten ze soms als los dingetje bij de schroefjes van je kast (een minispeakertje met een headertje om op je mobo te prikken).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Inkoppertje die ik nog niet gehoord heb, je hebt je monitor toch wel aangesloten op je videokaart hè? En welke monitor hebben we het over, voor je iets probeert met één of andere Frankenstein adapter...

Als laatste suggereert de titel dat het niet werk via hdmi, displayport wel dan?

Imo geef je op dit moment nog zo weinig info dat het alles nog kan zijn, zoals missende standoffs, RAM dat er niet lekker in zit, een processor die niet lekker zit, kabels die je niet hebt aangesloten.

Mijn tip, bouw eens alles op een doos, zodat je kortsluiting kan uitsluiten en maak eens scherpe foto's hoe je alles hebt aangesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 18-07-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon12345678
Speakertje zit er niet bij. Zo weet ik dus niet of t moederbord defect is of niet. Ik durf het eigenlijk niet opnieuw op te bouwen (beginner :-/) Ik denk dat ik maandag maar bij een computerzaak langsga dan. Standoffs, RAM, processor zitten wel goed volgens mij. Displayport kabel heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon12345678
Kleine update: alles werkt inmiddels. Ram zat in verkeerde slot en voor de case fans was een splittertje de oplossing. Dank!
Pagina: 1