Vraag

• LottevdH
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb een aantal weken geleden de Lenovo Tab M10 Plus gekocht. Deze tablet is voorzien van Bluetooth 5.0, als ik muziek afspeel op mijn JBL T460BT, welke voorzien is van bluetooth 4.0, hapert het geluid de hele tijd. Ik heb de bluetooth al meerdere malen gereset, op zowel de tablet als de koptelefoon. Ik heb de tablet ook al geconnect met Apple Airpods die ook bluetooth 5 heeft, hier wordt het geluid wel fijnloos op afgespeeld.

Het lijkt mij dat via bluetooth 5 gewoon geluid zou moeten kunnen worden afgespeeld op een apparaat met bluetooth 4.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder een nieuwe koptelefoon te moeten kopen?

Alle reacties

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Bluetooth 5 is compatibel met Bluetooth 4 apparaten, dus het zou gewoon moeten werken. Heb je ook problemen met het geluid als je de koptelefoon aan een ander apparaat koppelt? En ik wat voor situaties komt dit probleem voor? Bluetooth is gevoelig voor storing in de omgeving, met name als je verder bij de zender vandaan gaat.

• LottevdH
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-02-2021
Nee, de koptelefoon werkt verder prima met andere apparaten. Het komt eigenlijk alleen voor als ik via de tablet geluid afspeel op de koptelefoon. Ik heb de tablet in meerdere locaties gezet t.o.v. de koptelefoon maar hij blijft storen.