Kosten uitbouw + kookeiland

Pagina: 1
Acties:
  • 2.962 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKorvemaker
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-12-2024
Dag tweakers,

Gisteren ons eerste huis gekocht onder voorbehoud. Hopelijk zijn we snel trotse eigenaar van ons eerste koophuis.
Nu zitten wij eraan te denken om een bouwdepot te nemen voor een uitbouw van de woonkamer. De uitbouw wordt dan 10,5m2 ongeveer. Ook willen wij dan met de extra ruimte die wij krijgen een kookeiland plaatsen.
Nu is mijn vraag wat zijn ongeveer de minimale kosten hiervan? Voor de keuken rekenen wij tussen de 12 en 15k.

Ik hoor graag jullie tips en adviezen.

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uitbouw van wat? Welk materiaal? Moeten er ramen in? Isolatie? Hoe hoog? Is er fundering?

Mogelijk, maar het is zo snel een dooddoener: wat zegt de aannemer aan verwachte (vaste) kosten en mogelijk bedrag x aan variabele kosten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:39
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:15:
Uitbouw van wat? Welk materiaal? Moeten er ramen in? Isolatie? Hoe hoog? Is er fundering?
Dat niet alleen, een kookeiland kan niet zo maar ergens neergezet worden, dat moet aansluitingen hebben van water, afvoer, elektriciteit en eventueel gas. Waar zitten de huidige leidingen, en kunnen die bereikt worden via bijvoorbeeld een kruipkelder om die te verleggen naar de plaats van het kookeiland? Of ga je de ganse vloer en vloerplaat moeten slopen en daarna terug aanleggen? Best een aannemer dit laten bekijken.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Ikea of design studio

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die komt een uitbouw plaatsen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@EKorvemaker , je mag je TS wel iets uitgebreider maken met meer relevante informatie. Nu is het gokken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Zijn genoeg topics over. Ook over de problemen die je krijgt met de buren en hoe op te lossen. Veel plezier nog even op je roze wolk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:11
Uitbouw uit de losse pols en zonder enige informatie, 30 tot 40 duizend euro, als je al een aannemer weet te vinden in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
Om een bouwdepot te krijgen, zal de hypotheekverstrekker een taxatie willen zien, en de taxateur zal om die te maken offertes willen zien, om zo een schatting te maken van de waarde voor en na verbouwing. Niet de hele verwachte waardevermeerdering kun je financieren, ik dacht max. 70%. Of een nieuwe keuken waarde toevoegt is de vraag, ik denk dat je er niet op moet rekenen dat je die in de hypotheek kunt financieren.

Anyway, stap 1 dus: een idee vormen wat je wilt qua uitbouw (gevel etc.) en proberen aannemers te vinden die een offerte maken voor de uitbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aan bevriende architect vragen om bestek op te stellen, zodat je kan bijlenen voor de verbouwing.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
Reken, op basis van de informatie die je geeft, op een bedrag van minimaal 30k excl afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

30k is voor een uitbouw heel normaal tegenwoordig. Nou is het "maar" 10,5m2, (dus een meter of 2 diep, gok ik?), dus kan het misschien voor ietsje minder (maar verwacht niet teveel).

Een kookeiland doe je normaal gesproken tegelijk met de rest van je keuken. En dan een keuken met een kookeiland.... tussen de 15 en 20k als je gewwon een fatsoenlijke keuken wil (maar niets heel speciaals).

Maar met een nieuwe keuken en een uitbouw, vergeet je nieuwe vloer niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
Je geeft te weinig informatie. Op basis van een uitbouw van 10.5 vierkante meter zit je denk ik op rond de 25k Maar dat is echt natte vinger werk. Verkijk je niet iig, want er moet ook iets op de vloer, keuken, kun je zo gek maken als je zelf wilt, meterkast (ga je veel meer stroom verbruiken, moet-ie uitgebreid, etc) afwerking van je plafond muren etc....

Ter vergelijking, ik heb inmiddels een paar jaar geleden een dergelijke uitbouw gedaan (iet groter wel dan jij, ik denk zo'n 15m2), nieuwe keuken (incl. kookeiland), nieuwe vloer en toilet (hele beneden verdieping zeg maar) en ik kwam op 85k... Als je topicstart wat concreter maakt, kunnen wij ook meer zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:54

Theo

moederbord

Gezien je informatie zou ik zeggen: tussen de 20k en 150k, afhankelijk van een enorme vracht aan zaken die we niet weten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
Los van dat je weinig info geeft, geeft de taxatie hier ruimte voor? Wat zou waarde voor en na de verbouwing zijn? Anders krijg je misschien wel geen (voldoende) bouwdepot.

Daarnaast is het nu enorm druk bij aannemers omdat veel mensen aan het verbouwen willen omdat ze meer thuis zitten en meer ruimte willen of er beter bij willen zitten.

[ Voor 62% gewijzigd door jongetje op 18-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Veel hangt bijvoorbeeld af van de vraag af de gevel die je er uit wilt halen dragend is. Een aannemer weet dat zo. Zo niet (en dat is bij modernere huizen zo), dan is 30-40k voor alleen de uitbouw en zonder afwerking waarschijnlijk vrij reëel. Moeten er balken geplaatst worden ter ondersteuning van de bestaande constructie, dan wordt het maar zo fors duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:22
Er van uit gaande dat je een redelijk standaard uitbouw wil en een standaard keuken met kookeiland (volgens mij heb je nog verder niet heel veel vooronderzoek gedaan maar kan het mis hebben), reken maar op iets tussen de 38-45k.

[ Voor 8% gewijzigd door Biohazzard21 op 18-07-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wilke schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:59:
Om een bouwdepot te krijgen, zal de hypotheekverstrekker een taxatie willen zien, en de taxateur zal om die te maken offertes willen zien, om zo een schatting te maken van de waarde voor en na verbouwing. Niet de hele verwachte waardevermeerdering kun je financieren, ik dacht max. 70%. Of een nieuwe keuken waarde toevoegt is de vraag, ik denk dat je er niet op moet rekenen dat je die in de hypotheek kunt financieren.

Anyway, stap 1 dus: een idee vormen wat je wilt qua uitbouw (gevel etc.) en proberen aannemers te vinden die een offerte maken voor de uitbouw.
Wat je kan financieren met een bouwdepot hangt volledig af van de taxatie na de verbouwing. Als de waardevermeerdering 90% van de kosten bedraagt, kun je die 90% financieren als je door de inkomenstoets komt.

Maar als je fors boven de vraagprijs biedt, dan kan dat weleens lager uitvallen. Er zit best wat rek in taxaties, maar niet oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:15
Als eerste van harte gefeliciteerd met je eerste eigen huis ervan uitgaande dat alles rond komt.
Ik kan me voorstellen dat er heel veel op je af komt en met ook nog een verbouwing en eventueel een nieuwe keuken niet weet waar te beginnen.

Zoals ik het interpreteer is je vraag: kan een nieuwe keuken met kook eiland voor 12-15k

Een keuken bestaat uit 1001 variabelen die je zo gek kan maken als je wilt met bijbehorend prijskaartje.
Je geeft geen enkele informatie wat voor keuken je wilt, hoe groot, wat voor apparatuur, waar de keuken komt te staan (in de nieuwe uitbouw of ergens anders). Zonder meer informatie is er geen zinvol antwoord te geven.

Wat ik je kan adviseren om te kijken of het mogelijk is om dit te realiseren zijn de volgende stappen.
  • Zet je eisen en wensen op een rijtje
  • Bepaal welke opstelling en waar je de keuken wilt
  • Oriënteer je dan eens op prijzen
Er is hier een groot keuken topic waar heel veel informatie in staat over allerlei opstellingen en waar ook veel kostenplaatjes bij gemeld staan. Mischien krijg je dan een eerste indicatie. Daar kan je ook met meer uitgebreide keukenvragen terecht.

Als je weet wat voor apparatuur je wilt kan je op internet eenvoudig de prijzen daarvan achterhalen; dit geeft al een indicatie hoe ver je budget wordt gebruikt.

Ook voor kasten en aanrechtbladen kan je online een goede indicatie krijgen wat het gaat kosten.

Hou rekening met bijkomende kosten voor installatie, leidingen, tegelwerk etc; zeker als je dit laat doen kan dit prijzig zijn.

Sorry dat ik geen kant en klaar antwoord op je vraag hebt (en waarschijnlijk niemand hier) maar ik hoop je zo een beetje in de goede richting te hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
10 jaar geleden hebben wij een uitbouw van 30m2 gedaan, nieuwe vloeren, nieuwe keuken, wat electriciteit en een nieuw terras.
Ging bijna 100k aan op.
En het was met 80k waarschijnlijk niet gelukt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Anoniem: 39993 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:23:
Wat je kan financieren met een bouwdepot hangt volledig af van de taxatie na de verbouwing. Als de waardevermeerdering 90% van de kosten bedraagt, kun je die 90% financieren als je door de inkomenstoets komt.
Ja, alleen is 90% volgens mij zelden het geval. Hier hebben ze het zelfs over 65%: https://dehypotheeksite.n...je-maximale-hypotheek.php

En toen wij dit aan het uitzoeken waren zei onze taxateur: reken doorsnee maar met 70%, ik kom er niet mee weg om het veel hoger mee te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als de gevraagde update uitblijft, welke toch cruciaal is om een fatsoenlijk advies te geven, sluit ik hierbij het topic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.