Hoi,
Ik heb een tijdje geobserveerd hoe gordijnen open gaan en als de gordijnen even niet mee werken
wat mensen doen om dat op te lossen zodat de gordijnen toch helemaal open gaan.
En gekeken hoe de meeste automatische gordijn open/sluit systemen werken.
Mensen doen het volgende:
* Andere rails kopen (lost niet alles op)
* Een stok kopen: zodat ze de glijders onder een rechters hoek trekken.
* Eerst het deel van het gordijn dicht bij de muur weer een stukje verplaatsen.
Wat de systemen doen:
* Trekken onder haakse hoek
Systemen hebben daardoor vaak ook met een sterke motor nog moeite met U-bochten.
Dus voor de hand ligt: kijk of we een systeem kunnen maken die bijvoorbeeld eerst het de plooi bij de muur opent, en zo verder.
Dus in tegenstelling tot huidige systemen : eerst meeste kracht en uit eindelijk aan het einde minste kracht.
Dit kan wellicht door elke plooi te voorzien van een klein katrolletje die minder wrijving heeft naarmate bij oprolt.
Hebben jullie (andere) ideeën hoe zo'n systeem kan werken, zonder dat we voor elke plooi/runnertje een apart draadje spannen?
Ik heb een tijdje geobserveerd hoe gordijnen open gaan en als de gordijnen even niet mee werken
wat mensen doen om dat op te lossen zodat de gordijnen toch helemaal open gaan.
En gekeken hoe de meeste automatische gordijn open/sluit systemen werken.
Mensen doen het volgende:
* Andere rails kopen (lost niet alles op)
* Een stok kopen: zodat ze de glijders onder een rechters hoek trekken.
* Eerst het deel van het gordijn dicht bij de muur weer een stukje verplaatsen.
Wat de systemen doen:
* Trekken onder haakse hoek
Systemen hebben daardoor vaak ook met een sterke motor nog moeite met U-bochten.
Dus voor de hand ligt: kijk of we een systeem kunnen maken die bijvoorbeeld eerst het de plooi bij de muur opent, en zo verder.
Dus in tegenstelling tot huidige systemen : eerst meeste kracht en uit eindelijk aan het einde minste kracht.
Dit kan wellicht door elke plooi te voorzien van een klein katrolletje die minder wrijving heeft naarmate bij oprolt.
Hebben jullie (andere) ideeën hoe zo'n systeem kan werken, zonder dat we voor elke plooi/runnertje een apart draadje spannen?
[ Voor 12% gewijzigd door djwice op 18-07-2020 11:06 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/