Platenspeler voor circa 150 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 14:43
Beste mede Tweakers,

Ik loop al een tijdje met de gedachte om mijn oude platen weer eens af te gaan spelen. Ooit, lees 25 jaar terug, had ik een platenspeler. Maar sinds ik verhuist ben liggen mijn platen bij mijn ouders en heb ik er niet meer na om gekeken. Tot ik een LP tegen kwam die niet op Spotify stond en ik dacht, die heb ik.

Dus ik ben gaan zoeken naar een platenspeler. Al een tijdje...

Wat ik eigenlijk zoek is een platenspeler tot ongeveer 150 euro(want ik weet niet of ik het over een half jaar nog wel veel gebruik). Ik heb zelf een Sony STRDN1080 versterker. Daar kan zit geen Phono aansluiting op, dus ik ben of aangewezen op een versterker intern of een externe versterker. Prima, geen probleem.

Nu is mijn oog gevallen op 2 verschillende platenspelers, maar ik zie eigenlijk niet wat nu het verschil is of het beste is.

1. Nikkei NTT15U (is volgens mij oud Akai)
2. Omnitronic BD-1390 USB

Wat ik voornamelijk zoek is dat hij makkelijk in gebruik is en dat ik hem kan opbergen. Ik denk namelijk niet dat ik hem dagelijks ga gebruiken. Dat ik alles op de pc kan overzetten maakt me niet uit, ga ik waarschijnlijk niet doen. Platenspelers met ingebouwde boxen hoef ik niet, ik heb een prima homecinema set.

Maar als ik de spelers bekijk zie ik geen verschil. Ja enige is dat de Nikkei via Coolblue als 2de kans aangeboden wordt met wat krassen op de stofkap.

Dus mijn vraag aan jullie, hebben jullie tips voor mij?

Alvast bedankt!

Mvg,

Paul

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:06

Pierre

Van nature lui!

Ik zou hier eens kijken Het Grote Vinyl Topic Deel 3

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:22

Bestla

M/M -> V/F

Kloever schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 03:23:
Beste mede Tweakers,

Ik loop al een tijdje met de gedachte om mijn oude platen weer eens af te gaan spelen. Ooit, lees 25 jaar terug, had ik een platenspeler. Maar sinds ik verhuist ben liggen mijn platen bij mijn ouders en heb ik er niet meer na om gekeken. Tot ik een LP tegen kwam die niet op Spotify stond en ik dacht, die heb ik.

Dus ik ben gaan zoeken naar een platenspeler. Al een tijdje...

Wat ik eigenlijk zoek is een platenspeler tot ongeveer 150 euro(want ik weet niet of ik het over een half jaar nog wel veel gebruik). Ik heb zelf een Sony STRDN1080 versterker. Daar kan zit geen Phono aansluiting op, dus ik ben of aangewezen op een versterker intern of een externe versterker. Prima, geen probleem.

Nu is mijn oog gevallen op 2 verschillende platenspelers, maar ik zie eigenlijk niet wat nu het verschil is of het beste is.

Wat ik voornamelijk zoek is dat hij makkelijk in gebruik is en dat ik hem kan opbergen. Ik denk namelijk niet dat ik hem dagelijks ga gebruiken. Dat ik alles op de pc kan overzetten maakt me niet uit, ga ik waarschijnlijk niet doen. Platenspelers met ingebouwde boxen hoef ik niet, ik heb een prima homecinema set.

Maar als ik de spelers bekijk zie ik geen verschil. Ja enige is dat de Nikkei via Coolblue als 2de kans aangeboden wordt met wat krassen op de stofkap.

Dus mijn vraag aan jullie, hebben jullie tips voor mij?

Alvast bedankt!

Mvg,

Paul
toon volledige bericht
Uit je keuzes maak ik op dat je de stijl en looks van een Technics SL 1200/1210 mk2 mooi vindt. Alleen die is met jouw budget onbereikbaar. Als je toch een een redelijke kwaliteit wil, dan is €150 veels te weinig. Als je daarvan een voorversterker en een platenspeler moet kopen is dat echt onmogelijk. Kijk daarom op marktplaats, daar kan je voor €150 best leuk spul halen. Kijk ook eens bij Pro-Ject. Dat zijn best goede draaitafels, als je weinig eisen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59

bonzz.netninja

Niente baffi

Bestla schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:00:
[...]

Uit je keuzes maak ik op dat je de stijl en looks van een Technics SL 1200/1210 mk2 mooi vindt. Alleen die is met jouw budget onbereikbaar. Als je toch een een redelijke kwaliteit wil, dan is €150 veels te weinig. Als je daarvan een voorversterker en een platenspeler moet kopen is dat echt onmogelijk. Kijk daarom op marktplaats, daar kan je voor €150 best leuk spul halen. Kijk ook eens bij Pro-Ject. Dat zijn best goede draaitafels, als je weinig eisen hebt.
Met een beperkt budget zou ik geloof ik vooral 2e hands gaan kijken inderdaad. Koop voor een paar tientjes een oude platenspeler, koop (nieuw) een nieuw element erbij en je bent al best ver.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Dank voor de antwoorden. Pro-Ject had ik van een vriend al door gekregen. Ben inmiddels met iemand in gesprek om een Essential 2 Digital over te nemen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Kloever schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:26:
Dank voor de antwoorden. Pro-Ject had ik van een vriend al door gekregen. Ben inmiddels met iemand in gesprek om een Essential 2 Digital over te nemen.
Kijk vooral naar het element en de naald. Mooie plaatspeler met crap element/naald schiet je niks mee op.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
bonzz.netninja schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Kijk vooral naar het element en de naald. Mooie plaatspeler met crap element/naald schiet je niks mee op.
Volgens de verkoper zit er een Ortofon OM5e op. Ik meende dat dit de standaard is. Maar het element (de naald meende ik is dat?) kan ik vervangen. Volgens mij heeft de Essential een goede voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Naald + het ding waar de naald inzit :)

Bij nader inzien herzie ik mijn advies ook een beetje. Omdat je begint met een hobby zou ik vooral niet te moeilijk doen en lijkt zoiets prima. Mocht het virus je echt vatten (niet corona) dan kun je vanuit daar gaan sparen voor upgrades :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Kloever schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 03:23:
Bah! Dat zijn pikuppen met een usb kabel.

Een echte platenspeler moet aan een phono ingang. Vind ik :)
Een plaat draaien moet nostalgie oproepen.
En dan praat ik nog niet eens over die goedkope A/D omzetter die vóór de USB gepropt zit.
Van die USB moet het na vele digitale omzwervingen weer terug naar analoog.
Het geluid kan daar nooit beter van worden, wel minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Bruin Poeper op 18-07-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Via marktplaats vanmiddag de Pro-Ject Essential 2 Phono gekocht. Meteen mezelf 5 platen kado gedaan om het te vieren :). Volgende week maar eens bij mijn ouders en schoonouders kijken. Hun muziek smaak is redelijk gelijk aan de mijne, jaren 60/70 rock. Helaas hebben ze geen "nieuwere" rock/metal/grunge. Dus dat maar besteld.

Dank voor de adviezen!

Pagina: 1