Vraag

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-11 09:59
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een goedkope telefoon om te gebruiken als navigatie op de motorfiets. Aangezien ik al enkele jaren een iPhone heb ben ik absoluut niet op de hoogte van alle ontwikkelingen op het gebied van Android telefoons en zie hierdoor door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een?
Een goedkopere smartphone(Android/Ios) met de mogelijkheden om soepel navigatie en Flitsmeister te kunnen draaien terwijl het toestel gemonteerd zit op het stuur van een motorfiets.

Wat is je budget?
Nieuw of tweedehands maakt niet uit. budget is zo goedkoop mogelijk(150 euro)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het toestel moet in staat zijn om soepel Google Maps voor langere tijd te kunnen draaien, met op de achtergrond Flitsmeister. Tevens moet het toestel tegen een stootje kunnen aangezien de motorfiets aardig wat vibraties veroorzaakt waar mijn iPhone XS een defecte camera van heeft opgelopen. Spatwaterdicht is wel een prettige eigenschap plus de mogelijkheid om een beschermhoes van Quad Lock te monteren.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik overweeg een gebruikte telefoon mede doordat de telefoon wel 'mishandeld' zal gaan worden en ik niet mijn dure eigen telefoon hier voor wil gebruiken. Na eigen onderzoek blijkt het dat er in het goedkope segment meer Android telefoons te krijgen zijn dan IPhones.

[ Voor 19% gewijzigd door spijk860 op 17-07-2020 22:04 ]

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Beste antwoord (via spijk860 op 19-07-2020 11:28)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik ben het eens met @Freubel om beter een gedegen oplossing te nemen. De goedkope Android toestellen zijn goed koop omdat er ergens kosten bespaard worden.

Anders neem een Fairphone die je zelf in en uit elkaar kunt halen en bijvoorbeeld de camera er uit kunt schroeven, etc., die kun je zelf nog repareren.
merk: Fairphone

Alle reacties

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 07:14
Je zou ook nog kunnen kijken voor een 2de hands TomTom Vio.
Ik gebruik deze zelf ook op de motor, werkt via een app op je telefoon die verder gewoon in je rug zak kan blijven.
In feite is het eigenlijk alleen een mini monitor, echter wel schokbestendig en waterdicht.
https://www.bol.com/nl/p/...vigatie/9200000064286670/
Werkt bij mij meer dan goed.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik ben het eens met @Freubel om beter een gedegen oplossing te nemen. De goedkope Android toestellen zijn goed koop omdat er ergens kosten bespaard worden.

Anders neem een Fairphone die je zelf in en uit elkaar kunt halen en bijvoorbeeld de camera er uit kunt schroeven, etc., die kun je zelf nog repareren.
merk: Fairphone

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-11 09:59
Freubel schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 06:47:
Je zou ook nog kunnen kijken voor een 2de hands TomTom Vio.
Ik gebruik deze zelf ook op de motor, werkt via een app op je telefoon die verder gewoon in je rug zak kan blijven.
In feite is het eigenlijk alleen een mini monitor, echter wel schokbestendig en waterdicht.
https://www.bol.com/nl/p/...vigatie/9200000064286670/
Werkt bij mij meer dan goed.
Goede optie, helaas geen ondersteuning voor Flitsmeister. Maar zeker een goed alternatief voor de navigatie

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 07:14
spijk860 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Goede optie, helaas geen ondersteuning voor Flitsmeister. Maar zeker een goed alternatief voor de navigatie
Dat is ook hetgeen wat op je mobieltje meedraait samen met de app voor de vio ;)

Een quote is een gebrek aan originaliteit