Adobe Creative Suite 3 standard en Adobe Creative Suite 5.5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjapjap
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09-2022
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag.

Ik heb wat oudere software Adobe Creative Suite 3 design standard en ook Adobe Creative Suite 5.5 upgradeversie staat op de doos

Nou kan ik ze verkopen voor een prikkie, maar stel dat ik alleen de Adobe Creative Suite 5.5 upgradeversie verkoopt, is dat dan een complete versie of hoort hier ook Creative Suite 3 bij.

Als ik ze verkoop wil ik wel 100% zeker zijn dat het goed is, alles is voorzien van de originele serienummers en verpakking.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat klopt of wat niet klopt. Ikzelf heb er geen verstand van.

Alvast bedankt

Jaap

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even los van je vraag; ik denk (persoonlijk) dat als je er meer dan €25 voor vraagt geen hond 't hoeft te hebben. 5.5 is uit 2010-2012 ergens rond die koers en al lang EOL. Dus ik zou er sowieso niet al te veel moeite in steken.

Wat je vraag betreft; ik denk dat je in ieder geval dit even goed moet doornemen of je überhaupt je licentie kan/mag doorverkopen en, zo ja, onder welke voorwaarden. Ik dénk dat je CS5.5 dan moet verkopen icm CS3 - de 5.5 is immers een upgradeversie.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 17-07-2020 20:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjapjap
Thanks voor de super snelle reactie, ik weet dat het een oudere versie is. Maar voor de 1 heeft het wel zin en voor de ander weer niet.

Nou ik vraag wel iets meer als die 5 euro, namelijk 25 euro. Naar mijn inziens ook een koopje, ondanks de oudere versie.

.

Ik heb de link gelezen, dank daarvoor. Het kan ook gewoon op naam blijven waar het toen op gekocht is, zolang het maar niet meer op de pc's staat [dat is namelijk ook het geval, het staat nergens meer] je kan het ook maximaal op 2 pc's installeren. Het is gewoon voor hobby/prive gebruik, de nota's heb ik nog en alles is origineel.

[ Voor 9% gewijzigd door japjapjap op 17-07-2020 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik nog Photoshop CS2 en de CS4 suite voor Acrobat en Photoshop (simpel werk). Hou er rekening mee dat CS3 installeren mogelijk al moeilijk gaat zijn op windows 10.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
japjapjap schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:01:
Thanks voor de super snelle reactie, ik weet dat het een oudere versie is. Maar voor de 1 heeft het wel zin en voor de ander weer niet.
Het gaat/ging er mij vooral om dat CS3 nog wel eens lastig kan worden te installeren op Windows 10 (zie ook @gambieter's reactie.
Nou ik vraag wel iets meer als die 5 euro, namelijk 25 euro.
:D Ik bedoelde ook 25 maar had klaarblijkelijk 5 getyped en heb dat later gewijzigd, nog vóór je dit postte :P.
Ik heb de link gelezen, dank daarvoor. Het kan ook gewoon op naam blijven waar het toen op gekocht is
Mja, dat zou ik dus persoonlijk niet willen (als verkoper, maar ook als koper zijnde niet).
zolang het maar niet meer op de pc's staat [dat is namelijk ook het geval, het staat nergens meer] je kan het ook maximaal op 2 pc's installeren.
Doet CS5.5 die checks (al)? Is dat niet pas na CS6 ergens gekomen? Of vergis ik me nu?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjapjap
RobIII schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:26:
Het gaat/ging er mij vooral om dat CS3 nog wel eens lastig kan worden te installeren op Windows 10 (zie ook @gambieter's reactie.
Ja dat is een goede, ik durf dat ook niet te zeggen. Ik ben á technisch op dit gebied :-(
:D Ik bedoelde ook 25 maar had klaarblijkelijk 5 getyped en heb dat later gewijzigd, nog vóór je dit postte :P.
Ik heb geen verstand van software, maar kan gelukkig wel de prijs inschatten [ ik heb ze beide verkocht voor 25 euro totaal] _/-\o_
Mja, dat zou ik dus persoonlijk niet willen (als verkoper, maar ook als koper zijnde niet).
Het bedrijf is failliet en bestaat niet meer, dat is een bijkomend voordeeltje
Doet CS5.5 die checks (al)? Is dat niet pas na CS6 ergens gekomen? Of vergis ik me nu?
Ik had zoiets gelezen, maar of ik het goed heb gelezen daar twijfel ik nu dan even aan. :O

In ieder geval thanks voor de reactie's en zo snel ook, ben er super blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 17-07-2020 23:11 . Reden: Quotes gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

voor CS2 en CS3 hebben ze de activatie-servers uitgezet, daar zijn toen serienummers voor gegeven met het eeuwige leven :p

Ik kreeg CS2 geinstalleerd op Win10, maar alleen Photoshop. Acrobat 7 Standard ook, zolang de PDF writer niet geinstalleerd werd. Maar de CS3 applicaties lukten me niet op Windows 10.

Ik vraag me dus af of die CS3 gaat lukken, mocht die eerst moeten voor de upgrade?

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 17-07-2020 21:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjapjap
Ik vraag me dus af of die CS3 gaat lukken, mocht die eerst moeten voor de upgrade?
Ik zal het ongetwijfeld horen of het lukt of niet. Ik laat dit nog even weten dan.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 17-07-2020 23:10 . Reden: Quote gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zit te klooien met de quote tag....
gewoon de / in een [ ] houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjapjap
gambieter schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:08:
Je zit te klooien met de quote tag....

[...]
Sorry, zal niet meer doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjapjap
gambieter schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:38:
voor CS2 en CS3 hebben ze de activatie-servers uitgezet, daar zijn toen serienummers voor gegeven met het eeuwige leven :p

Ik kreeg CS2 geinstalleerd op Win10, maar alleen Photoshop. Acrobat 7 Standard ook, zolang de PDF writer niet geinstalleerd werd. Maar de CS3 applicaties lukten me niet op Windows 10.

Nou zoals gezegd de CS3 en de CS5,5 [upgrade versie] is verkocht. En ik kreeg een bericht terug, dat het niet nodig was om de CS3 te installeren en dat hij direct de CS5.5 kon installeren [is een upgrade maar toch een volledige versie] Maar tijdens het proces van de CS 5.5 moest hij wil het serienummer van de CS 3 invoeren. Dus je heb hoe dan ook een CS 3 "nodig" om de CS 5.5 te installeren.

Ik heb zelf nog 2 x CS 3 liggen ik ga volgende week zelf eens kijken of die gewoon geïnstalleerd kan worden.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

RobIII schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:47:
Wat je vraag betreft; ik denk dat je in ieder geval dit even goed moet doornemen of je überhaupt je licentie kan/mag doorverkopen en, zo ja, onder welke voorwaarden.
De algemene voorwaarden gaan niet boven de wet. Doorverkopen mag soewieso, punt. Maar dan wel als geheel zoals toen gekocht, dus niet een deel wel en een deel niet. Als de AV opsplitsen toestaan, dan mag dan natuurlijk ook.

En als 5 een upgrade is, is die idd pas geldig als er ook een oudere 'full' versie bij is gekocht.

Al staat dat los van of activeren etc ook daadwerkelijk kan... Zie gambieter in "Adobe Creative Suite 3 standard en Adobe Creative Suite 5.5"
japjapjap schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:34:
Het bedrijf is failliet en bestaat niet meer, dat is een bijkomend voordeeltje
Oeh, formeel mag jij het dan dus niet doorverkopen want de licentie is niet van jou maar "van" de curator ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
F_J_K schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:53:
De algemene voorwaarden gaan niet boven de wet. Doorverkopen mag soewieso, punt.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Het kan dan wel zo geregeld zijn hier in NL of Europa, dat wil niet zeggen dat Adobe er (zonder morren) aan mee zal werken als straks blijkt dat de activatie niet omgezet kan worden ofzo. Voor die €25 ga je natuurlijk ook niet "je recht halen" en moeilijk liggen doen. Realistisch gezien ligt het dus niet hetzelfde (althans: hoeft het niet hetzelfde te liggen) als theoretisch en idealiter gezien ;)
En als 5 een upgrade is, is die idd pas geldig als er ook een oudere 'full' versie bij is gekocht.
...of de koper moet al een (oudere) full versie hebben...
Al staat dat los van of activeren etc ook daadwerkelijk kan...
My point exactly ;) (los van al-dan-niet opgedoekte activatieservers)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 26-07-2020 16:04 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjapjap
[...]

Oeh, formeel mag jij het dan dus niet doorverkopen want de licentie is niet van jou maar "van" de curator ;)
[/quote]

Nou ik heb het van de curator gekocht gelukkig, anders mag ik het zeker niet doorverkopen :)
Pagina: 1