Leverancier netwerk en security diensten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammenwerfer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-09-2021
Ons bedrijf maakt gebruik van Palo Alto firewalls, veel Aruba hardware/software en andere redelijke high-end meuk als Pulse Secure. Het bedrijf dat ons deze spullen levert en waar we voor support aankloppen, is overgenomen door een telecom gigant uit Frankrijk.
We krijgen een beetje het gevoel niet meer helemaal de aandacht te krijgen die we graag willen. (Vb. Geen respons op offerte aanvragen.) Misschien omdat we als middelgroot bedrijf niet meer interessant genoeg voor ze zijn. (?)

We zijn ons een beetje aan het oriënteren op een vervangend bedrijf die ons dezelfde diensten en spullen kan leveren. Zijn er bedrijven in (het liefst, het noordoosten van) Nederland die deze merken leveren/supporten en waar jullie goede ervaringen meer hebben ?
Welke bedrijven kunnen we het beste mijden en waarom ?

Doe effe geen "Wij van WC-eend adviseren WC-eend" of juist tegenovergestelde aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10
Wij van WC-eend leveren en zijn technisch gecertificeerd in ten minste 2 van de 3 producten die je op noemt, en zijn gebaseerd in het oosten van het land.

Misschien is het beter om gewoon een aantal IT bedrijven te zoeken die die merken op hun website adverteren, uit te nodigen en diegene te kiezen waar je het beste gevoel bij hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:32

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aangezien we het hier over "professioneel" hebben vind ik het wel interessant om wat verder te bomen over een objectieve beoordeling. Beoordelen op gevoel zet de deur open voor fouten. Verkopers zijn veel beter in omgaan met gevoelens dan techneuten en schromen niet om je naar de mond te praten, om te kopen met goodies of schaars geklede "verkoopmanagers" in te zetten om de beslissing te sturen.

Als professionsal moet je je oordeel kunnen onderbouwen, je kan bijvoorbeeld kijken naar punten als:
- relatie leverancier-ondersteuner. Zijn ze "officieel"? Is dat aantoonbaar met bv certificaten?
- audits & controles: goede security bedrijven laten zichzelf testen en beoordelen door een onafhankelijke buitenstaander. Vraag de rapporten op.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10
Je hebt helemaal gelijk hoor, het was misschien een beetje kort door de bocht die goed gevoel opmerking, maar dat is eigenlijk wat ik ermee bedoel 😉. Daarbij, laat het bedrijf in kwestie eens een bepaalde taak uitvoeren (inventarisatie of advies oid). Dan leer je de betreffende engineers een beetje kennen en wat het niveau is waarop ze werken. Uiteindelijk gaat het toch om de mensen die het werk uitvoeren, dan kan de accountmanager nog zulke gladde praatjes hebben... ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:26
_Hades_ schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:54:
Je hebt helemaal gelijk hoor, het was misschien een beetje kort door de bocht die goed gevoel opmerking, maar dat is eigenlijk wat ik ermee bedoel 😉. Daarbij, laat het bedrijf in kwestie eens een bepaalde taak uitvoeren (inventarisatie of advies oid). Dan leer je de betreffende engineers een beetje kennen en wat het niveau is waarop ze werken. Uiteindelijk gaat het toch om de mensen die het werk uitvoeren, dan kan de accountmanager nog zulke gladde praatjes hebben... ☺️
Ik zou Outsourcing Performance onderzoek 2019 van GIARTE doorlezen of een aanbesteding uitschrijven voor beheer van jullie netwerk. In je aanbesteding kan je eisen/wensen van nieuwe partij formuleren.