Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoi allemaal,

Aangezien ik er met ICS niet uit kom wil ik even de mening/ervaring van anderen.

Ik heb jaren een creditcard gehad bij de ABN via ICS, omdat ik in juni ben overgestapt naar ING moet ik dus logischerwijs een nieuwe creditcard aanvragen.

Nu kreeg ik een mail dat deze aanvraag is afgewezen.

Even wat gegevens op een rij:
- Vast contract bij een zorginstelling
- Inkomenseis is geen enkel probleem
- Geen negatieve BKR registraties
- Nooit schulden/achterstand met betalingen gehad.
- Samenwonend, voor partner is bovenstaande ook van toepassing.

Je zou zeggen, what can go wrong?

De mail met de afwijzing bevatte ook de volgende tekst:
Uit ervaring weten we wat hiervoor de kenmerken zijn, hiervoor worden uw gegevens vergeleken met historische data van andere ICS klanten.

Hiernaast wordt rekening gehouden met sociaal-demografische gegevens. De hoogte van uw inkomen is hierbij ook een belangrijke variabele. Overige sociaal-demografische gegevens zijn de bron van het inkomen, uw burgerlijke staat en huis eigenaarschap.
Ik ben momenteel woonachtig in Laakkwartier in Den Haag, ik snap dat het niet de beste buurt is. Maar word ik hier nu gewoon afgewezen, omdat ik daar woon? En kan dat zomaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 17-07-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
kan dat zomaar: ja dat mag ICS doen
wat de reden is: welke reden geven ze zelf op?
heb je een huis, of huur je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zeer vreemd inderdaad, maar ik denk dat je toch echt met ICS zult moeten vragen wat de echte reden is.
Ik kan me niet voorstellen dat het alleen om de wijk zou zijn

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Misschien een hoger aantal wanbetalers op de postcode tegenover andere wijken of steden? Net zoiets als dat sommige wijken een hoger aantal inbraken kent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:41:
De specifieke reden heb ik nogmaals opgevraagd via de mail, omdat het callcenter me niet echt informatie kan geven.

Ik huur een huis samen met m'n partner, ons gezamelijk bruto inkomen is bijna 8x! de huur. Dat kan het dus ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:06
Lijkt niet helemaal lekker te lopen bij ING en de creditcardafdeling... Ik probeerde deze week nog m'n limit te verhogen van €1000 naar €1500 en zelfs dat werd afgewezen.
Vast contract, salaris (ruim boven €1500) komt op ING rekening binnen, geen BKR, geen problemen en geen bijzonderheden verder. Misschien dat ze ontdekten dat m'n vaste lasten plus €1500 minder is dan m'n maandelijkse inkomen, of op basis van andere transactiedata besloten hebben dat ik geen bestedingsruimte zou hebben.

Maarja ergens achter de schermen zou gewoon bekend moeten zijn wat de reden van afwijzing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
ShitHappens schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:50:
Lijkt niet helemaal lekker te lopen bij ING en de creditcardafdeling... Ik probeerde deze week nog m'n limit te verhogen van €1000 naar €1500 en zelfs dat werd afgewezen.
Vast contract, salaris (ruim boven €1500) komt op ING rekening binnen, geen BKR, geen problemen en geen bijzonderheden verder. Misschien dat ze ontdekten dat m'n vaste lasten plus €1500 minder is dan m'n maandelijkse inkomen, of op basis van andere transactiedata besloten hebben dat ik geen bestedingsruimte zou hebben.

Maarja ergens achter de schermen zou gewoon bekend moeten zijn wat de reden van afwijzing was.
Deze aanvraag heb ik direct bij ICS gedaan maar ING gebruikt ICS volgens mij om dit voor hun te doen dus komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:01
Klinkt als het zorgtoeslag dossier. Heb je een "niet-westerse"achternaam?

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:58
Ik zou inderdaad toch even met ICS bellen (of met ING, aangezien hun de 'opdrachtgever' zijn). En mocht je toch snel een creditcard willen voor bijv. vakantie, dan raad ik je aan om een N26 te pakken. Let op, dit is wel een prepaid CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Anatidae schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:18:
Klinkt als het zorgtoeslag dossier. Heb je een "niet-westerse"achternaam?
Zorgtoeslag dossier? Mijn naam is 100% nederlands.

[ Voor 8% gewijzigd door Jackson6 op 17-07-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:48

Nullifiel

╞═══════╡

Tja, ICS verwacht obv postcodegebied meer/teveel risico te lopen en wijzen je daarom af.

Gebeurt veel vaker. Bijv. Ook bij verzekeraars. Toen ik hemelsbreed 5km ging verhuizen naar een betere wijk betaalde ik ineens 40% minder premie voor dezelfde auto.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Dutchy007 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:20:
Ik zou inderdaad toch even met ICS bellen (of met ING, aangezien hun de 'opdrachtgever' zijn). En mocht je toch snel een creditcard willen voor bijv. vakantie, dan raad ik je aan om een N26 te pakken. Let op, dit is wel een prepaid CC.
ICS zegt aan de telefoon letterlijk dat ik een klacht in moet dienen en op die manier de reden afwijzing boven water zal komen... Goed verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
En direct aanvragen bij ING is misschien een optie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Creditcards van ING (en de Rabobank) worden niet door ICS uitgegeven. Je hebt dus een creditcard bij ICS aangevraagd, niet bij ING.

Hoelang woon je al op je huidige adres? Het kan zijn dat jouw specifieke adres nog gekoppeld is aan een wanbetaler die op hetzelfde adres heeft gewoond. Als je pas sinds kort een nieuwe werkgever hebt, is dat een factor die je kredietwaardigheid beïnvloedt.

In de e-mail stelt ICS naar een combinatie van factoren te kijken. Dat maakt het lastig om één specifieke oorzaak aan te wijzen. Je kunt de klachtprocedure doorlopen om op die manier meer inzicht te krijgen. Je zou in je klacht specifiek kunnen vragen of je met dezelfde informatie bij je aanvraag maar met een ander adres wel een creditcard had gekregen.

In deze kamervragen staat veel informatie over wat is toegestaan. Kijken naar postcode mag, maar niet als dat leidt tot indirecte discriminatie. Bij een postcode waarvan de demografische samenstelling sterk afwijkt van het gemiddelde zou het meewegen van de postcode dus niet zijn toegestaan. In dit artikel wordt verder ingegaan op postcodediscriminatie, met verwijzingen naar adviezen van het College voor de Rechten van de Mens die het lezen waard zijn ([1], [2]). In het artikel staat dat banken bij de verstrekking van een hypotheek niet meer kijken naar de postcode als zelfstandig criterium, maar dat een overlijdensrisicoverzekeraar de postcode wel mag meewegen om de kosten van de verzekering laag te houden en de gevolgen beperkt zijn. Die lijn doortrekkend denk ik dat een creditcardverstrekker de postcode wel als zelfstandig criterium mag meewegen: zonder creditcard kom je prima mee in de maatschappij, er zijn meerdere creditcardaanbieders dus je valt niet helemaal buiten de boot, en kredietverstrekkers hebben een zorgplicht om mensen te behoeden voor kredieten die ze eigenlijk niet kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Erwin schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:29:
En direct aanvragen bij ING is misschien een optie?
Die wordt ook automarisch afgekeurd. Ga daar ook maar eens langs het kantoor, maar daar ik verwacht niet verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1259094

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1259094 op 29-08-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al eens bij BKR ingelogd? Wie weet...staat daar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Als je klant bent geworden bij de ING, ga naar een kantoor van ze neem een loonstrook mee en je kan ter plekke een creditcard aanvragen. (mits je inkomen hoog genoeg is en geen BKR registratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:34:
Als je klant bent geworden bij de ING, ga naar een kantoor van ze neem een loonstrook mee en je kan ter plekke een creditcard aanvragen. (mits je inkomen hoog genoeg is en geen BKR registratie)
Ik ga morgen maar eens langs een kantoor met loonstrook, ben benieuwd.
Vorkie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:33:
Heb je al eens bij BKR ingelogd? Wie weet...staat daar iets.
Ik heb een BKR-registratie (positief) van een private lease auto. ICS heeft me verzekerd dat het bedrag van deze registratie 0,0 invloed heeft op de aanvraag. Ik heb namelijk m'n vorige creditcard ook aangevraagd, terwijl ik een private lease auto had.

[ Voor 17% gewijzigd door Jackson6 op 17-07-2020 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Jackson6 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:37:
[...]

[...]

Ik heb een BKR-registratie (positief) van private leaseauto. ICS heeft me verzekerd dat het bedrag van deze registratie 0,0 invloed heeft op de aanvraag. Ik heb namelijk m'n vorige creditcard ook aangevraagd, terwijl ik een private lease auto had.
Dat lijkt me sterk, immers telt elke lening mee voor jouw bestedingsruimte. Stel je wilt een hypotheek dan krijg je duizenden minder als je een lening/lease contract heb staan. Ik weet niet zozeer waarom je persé terug wilt naar ICS want ING bied zelf ook een alternatief aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:39:
[...]

Dat lijkt me sterk, immers telt elke lening mee voor jouw bestedingsruimte. Stel je wilt een hypotheek dan krijg je duizenden minder als je een lening/lease contract heb staan. Ik weet niet zozeer waarom je persé terug wilt naar ICS want ING bied zelf ook een alternatief aan.
Laat ik het zo zeggen, ICS verteld me aan de telefoon dat het bedrag van deze positieve registratie geen belemmering is voor de aangevraagde creditcard. Dat het invloed heeft op een hypotheek dat is natuurlijk logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Werkt ook niet online, dan krijg ik dit:
Op basis van uw huidige financiële situatie komt u helaas niet in aanmerking voor een creditcard. Wij beoordelen uw aanvraag zorgvuldig op basis van verschillende gegevens. Zo willen wij voorkomen dat u in financiële problemen komt. Hiervoor kijken wij naar uw financiële en persoonlijke situatie. Maar ook het gebruik van eventuele andere producten bij ING, zoals uw Betaalrekening, spelen een rol. Zodra er iets verandert in uw situatie kunt u opnieuw een creditcard aanvragen.
Hoe de f*ck dan? Bezoekje aan een ING kantoor lijkt me het enige wat ik nog kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jackson6 op 17-07-2020 18:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Jackson6 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:21:
[...]

Zorgtoeslag dossier? Mijn naam is 100% nederlands.
Tja, die van je buren waarschijnlijk niet..

overigens is dit een aardig inkijkje in het leven van iemand die Mohamed heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jackson6 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Werkt ook niet online, dan krijg ik dit:

[...]

Hoe de f*ck dan? Bezoekje aan een ING kantoor lijkt me het enige wat ik nog kan doen.
Dan zou ik toch maar een afspraak gaan maken bij een ING kantoor.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt kans dat je bij ING eerst een betaalgeschiedenis van een paar maanden moet opbouwen. Dan kun je waarschijnlijk alsnog zonder problemen een creditcard aanvragen. Verder kun je ook nog American Express proberen. Via een referral die je makkelijk op internet vindt, is dat het eerste jaar gratis. American Express gaat vrij soepel om met nieuwe aanmeldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn eerste woonhuis. Toen kon ik geen energie aanvragen wegens een vergelijkbare reden. Bij navraag bleek dat ze gewoon te weinig historie hadden om het te beoordelen, maar na het zien van de loonstrook was het geen probleem. Die automatische checks zijn soms een beetje suf...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Zojuist met ING gebeld, mevrouw vertelde mij dat m'n ING aanvraag is afgewezen, omdat ik nog geen 3 maanden loon heb ontvangen op mijn rekening (komt omdat ik pas 1 maand bij ING zit).

Als ik morgen naar kantoor met 3 loonstroken dan zou het goed moeten gaan.

De reden van afwijzing bij ICS ben ik nog wel zeer benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Denk dat de private lease toch wel zwaar meetelt hoor. Heb zelf ook een privatelease en die staat voor rond de 25k bij de bkr geregistreerd waardoor ik niks kon met m'n hypotheek, lijkt me sterk dat ze zoiets niet meewegen bij de aanvraag van een cc.

Heb je al eens nagedacht over een prepaid creditcard? Ik gebruik zelf Revolut en die is super handig. alles werkt via een app op je telefoon, aanvragen is gratis en pasje wordt thuis gestuurd. Wil je iets kopen zet je er via Ideal eerst geld op dus staat er direct op. Ook kun je het geld wat je erop zet omzetten naar elke currency die je wil voor de actuele koers op dat moment.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
dennis112 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:06:
Denk dat de private lease toch wel zwaar meetelt hoor. Heb zelf ook een privatelease en die staat voor rond de 25k bij de bkr geregistreerd waardoor ik niks kon met m'n hypotheek, lijkt me sterk dat ze zoiets niet meewegen bij de aanvraag van een cc.

Heb je al eens nagedacht over een prepaid creditcard? Ik gebruik zelf Revolut en die is super handig. alles werkt via een app op je telefoon, aanvragen is gratis en pasje wordt thuis gestuurd. Wil je iets kopen zet je er via Ideal eerst geld op dus staat er direct op. Ook kun je het geld wat je erop zet omzetten naar elke currency die je wil voor de actuele koers op dat moment.
Mijn private lease staat voor 4,5k geregistreerd, dat is echt heel erg weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:45

RSB

Jackson6 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:32:
[...]

Die wordt ook automarisch afgekeurd. Ga daar ook maar eens langs het kantoor, maar daar ik verwacht niet verder te komen.
Mijne was ook automatisch geweigerd bij ING. Gebeld met klantenservice, formuliertje ingevuld (van afdeling dagelijkse bankzaken) , op kantoor ID laten zien en 5 dagen later was ie er

[ Voor 4% gewijzigd door RSB op 17-07-2020 19:44 ]

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:20
Het probleem lijkt m.i. toch ook echt bij ICS te liggen die klaarblijkelijk een halfgaar systeem gebruiken die o.b.v. gegevens die er niet toe doen ( of er eigenlijk niet toe zouden moeten doen! ) jou hebben afgekeurd.
Het kan ook anders en volgens mij is American Express daar een van, waar je ook niet een vaste bestedingsruimte krijgt maar deze moet '' verdienen '' door je kredietwaardigheid aan te tonen door constant je rekeningen te blijven betalen.

Dat er bedrijven zijn die mensen uitsluiten o.b.v. waar ze wonen, terwijl dat helemaal niet ( of erg beperkt ) relevant is voor het product dat wordt afgesloten is toch onacceptabel.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:46
Jackson6 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:06:
Zojuist met ING gebeld, mevrouw vertelde mij dat m'n ING aanvraag is afgewezen, omdat ik nog geen 3 maanden loon heb ontvangen op mijn rekening (komt omdat ik pas 1 maand bij ING zit).

Dit had ik ook toen ik overstapte naar ING. Ik heb vier maanden gewacht en steeds geld ontvangen als ‘salaris’ (ik ben zzp’er). Toen was ik zo goedgekeurd via het automatische proces.

En ja, ik ben ook bij een ING-kantoor geweest. Maar omdat ik zzp’er ben werd dat afgewezen. In de tussentijd rekening bij ABN aangehouden voor de creditcard. Nu ik de creditcard van ING heb, heb ik ABN en ICS opgezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelino
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Ze wijzen vaak af om woonplaats/postcode en nationaliteit. Raar maar waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ze wijzen af omdat er minder dan 3 keer opeenvolgend salaris is gestort op de zelfde rekening. Ik had het bij de ABN AMRO. Daar had ik een tweede rekening waar geen salaris op binnen kwam. Kreeg helemaal geen creditcard daar. Ook niet na 6 maanden, want er kwam geen salaris binnen.

Nu had ik juist daar een rekening afgesloten (en bij de Rabo en bij de SMS en nog een paar banken) om juist een 5 CC's te hebben omdat ik toen veel geld nodig had. Achteraf blij dat het toen niet door ging.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Yucon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Tja, die van je buren waarschijnlijk niet..

overigens is dit een aardig inkijkje in het leven van iemand die Mohamed heet
Laten we het feitelijk houden in plaats van ongefundeerd discriminatoire insinuaties de wereld in te slingeren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Lexie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-01-2023
Nee, dat mag niet zonder meer. Het ligt eraan op basis waarvan ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Iedereen bedankt voor het meedenken, ik ga morgen naar een ING-kantoor en zal de uitkomst hier melden. Ik wacht ook nog reactie van ICS af met de daadwerkelijke reden van afwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:39
Bij de Rabobank kreeg ik te horen dat je minimaal 3 maanden een rekening moet hebben wil ik een credit card kunnen aanvragen. Volgens mij moet er elke maand ook een minimum bedrag worden gestort op die rekening.

Ze konden bij mij een uitzondering maken omdat ik letterlijk alle financiële gegevens aan de Rabobank heb gegeven voor een hypotheek aanvraag. Dus ze hadden een werkgeversverklaring e.d.

Je zegt dat je in juni bent gewisseld van bank, het kan dus zo zijn dat ze daar dezelfde regels hanteren. Dus als je over 2 maanden een credit card aanvraagt dat het dan geen probleem is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:50
Ik heb in de Laak gewoond, en de pizzaboer weigerde pizza's te bezorgen, omdat ze te vaak overvallen waren.

De Laak is gewoon niet de beste wijk in Den Haag. Het is zuur, maar je zal ING/ICS moeten overtuigen dat jij wel klopt..

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
DiedX schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:36:
Ik heb in de Laak gewoond, en de pizzaboer weigerde pizza's te bezorgen, omdat ze te vaak overvallen waren.

De Laak is gewoon niet de beste wijk in Den Haag. Het is zuur, maar je zal ING/ICS moeten overtuigen dat jij wel klopt..
Ik weet niet wanneer jij er woonde.. de mensen in Laak west kennen elkaar allemaal wel een en heb afgelopen 3 jaar niks over overvallen gehoord, daarvoor moet je momenteel naar de Schilderswijk.

Neemt niet weg dat we hier voor 2022 wel weg willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:19
dennis112 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:06:
Ik heb hier ook een prepaid CC (N26) liggen en ook een Mastercard (via ABN).

Merk toch bij verrassend veel diensten/producten/reizen dat de prepaid CC regelmatig niet wordt geaccepteerd en daarom over moet stappen naar mijn Mastercard.
Zelfs zoveel dat ik nu bijna alles maar doe op mijn Mastercard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Oh dat weet ik niet, gebruik em eigenlijk alleen met vakantie naar Amerika want heb ook nog een normale cc

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:56
Waarom ga je niet gewoon naar een andere maatschappij?

Als ICS je niet als klant wil..

https://www.americanexpress.com

Daar ben je van harte welkom denk ik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 01:08
De N26 debit MasterCard een prepaid credit card noemen is achterhaald. Kaarten zoals deze waar geen krediet aan verbonden is, kan je dan ook het beste debit kaarten noemen. Daarnaast is de N26 debit MasterCard ook geen prepaid kaart.

De verschillen kunnen erg diffuus zijn, maar de virtuele (eCommerce) MasterCard van Openbank bijvoorbeeld is zuiver een prepaid debit kaart. Om met deze kaart te kunnen betalen moet je in Openbank web of app eerst het aparte kaartsaldo opladen met saldo van een betaalrekening. De kaart is dus, in tegenstelling tot hun Maestro en fysieke MasterCard, niet rechtstreeks gekoppeld aan een Openbank betaalrekening.

Revolut had tot voor kort, en in het geval van Maestro kaarten nog steeds, prepaid debit kaarten die wel rechtstreeks met de betaalrekening zijn gekoppeld. Dat was verwarrend. Dat was misschien omdat ze toen nog geen eigen banklicentie hadden.

Tenslotte bepaalt het BIN hoe een kaart herkend wordt door de apparatuur. De N26 MasterCard én Maestro kaarten worden niet als prepaid debit maar als debit kaarten herkend. Check maar op binlist.

Winkeliers stellen hun apparatuur in op welk type kaarten ze accepteren. Soms, zoals op Aruba, worden prepaid kaarten in het algemeen niet geaccepteerd. Daar kwam ik erachter dat Revolut kaarten toen nog prepaid debit en N26 kaarten debit kaarten zijn. En regelmatig worden voor het reserveren van een borg bij hotels, autoverhuur, etc. alleen echte credit cards geaccepteerd. Dan heeft een weigering van prepaid debit cards op zich niets te maken met het feit dat het een prepaid maar vooral met het feit dat het een debit card is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het rommelt erg bij ICS (ABN Amro).

https://nl.trustpilot.com/review/www.icscards.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik had bij overstap van Rabo naar ING ook problemen met het aanvragen van een creditcard. Met een heel fatsoenlijk salaris, genoeg spaargeld en geen BKR registratie zou dat geen enkel probleem moeten zijn maar ING verschafte pas een creditcard nadat er een aantal maanden (geloof een half jaar) iedere maand een salaris binnen kwam op de betaalrekening.

Ik zou het dus gewoon iedere maand eens proberen, met een salaris en zonder BKR registratie zou je er uiteindelijk gewoon doorheen moeten rollen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Komt vnml door die identificatie die ze via een app of website laten lopen. Ik ben vorig jaar geïdentificeerd dmv een koerier van AMP Logistics, dat ken ik van abonnementen bij Vodafone en Telfort. Blijkbaar was dat te duur en hebben ze een app laten ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb zonder inkomsten/salaris een Visa en een Mastercard gekregen. Beiden met een bestedingslimiet van 5000 euro. Naar inkomen kijken ze bij de meeste ICS cards niet voor de acceptatie, wel voor de kredietlimieten.

Wil je acceptatie voor elkaar krijgen in een slechte buurt, dan kun je proberen een aanvraag te doen met de minimale kredietlimiet: 100 euro. Je kunt gewoon geld storten op je creditcard met iDEAL, zodat je bijvoorbeeld even 15k kunt storten als je met vakantie gaat. Ook kun je tijdens je vakantie geld bijstorten met iDEAL. Over de eerste 500 euro krijg je geen rente. Over het bedrag daarboven nog wel, maar dat duurt niet lang meer. Heb je een paar maanden lang een bepaald betaalgedrag vertoond, dan kun je de kredietlimiet verhogen.

Wat een vriend van mij heeft gedaan (ook slechte buurt) is iedere avond alle dagbetalingen afrekenen met iDEAL. Na een paar maanden kon hij z'n kredietlimiet gewoon verhogen ondanks dat zijn postcode een negatieve buurt was. Ik heb die gewoonte overigens van hem overgenomen, omdat je daarmee je creditcards altijd maximaal inzetbaar houdt. Ook betalingen van minder dan een euro reken ik 's avonds gewoon af met iDEAL (kost ICS waarschijnlijk meer aan transactiekosten dan het openstaande bedrag).

iDEAL stortingen worden overdag binnen een paar minuten verwerkt. Buiten kantoortijden moet je helaas wachten tot de volgende ochtend totdat de bedragen zijn verwerkt. Op die manier kun je toch je creditcard volop gebruiken met een kredietlimiet van slechts 100 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 18-07-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 17:31
De laatste tijd lees ik steeds vaker negatieve verhalen rondom het stroeve acceptatieproces bij ICS, zij het met betrekking tot de identificatie of de acceptatie an sich. Ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad. Ik heb zowel een Mastercard als Visa-kaart bij ICS, beiden met een limiet van € 5.000. De Visa-kaart heeft zelfs een gespreid betalen-faciliteit die ook bij het BKR staat geregistreerd. Het 'vreemde' is dat:
  • Ik woon zelf sinds ruim 5 jaar in een probleemwijk in Amsterdam, toentertijd ook aangewezen als 'prachtwijk' door wijlen mevrouw Vogelaar. Ik ben wel de eigenaar van m'n flat waar een hypotheek op rust.
  • Bij de aanvragen stonden al een roodstandfaciliteit van € 1.000 van mijn betaalrekening plus een private lease-contract bij het BKR geregistreerd.
  • Ik heb nooit samengewoond met iemand met wie ik vaste lasten kon delen. Maar verder ook geen kinderen.
Op basis van voorgaande kenmerken en na het lezen van alle ervaringen zou ik niet verwachten dat ik geaccepteerd zou zijn geweest. Dit terwijl ik in de afgelopen jaren herhaaldelijk tussen verschillende producten van ICS (NN, ASN, ANWB, etc.) ben geswitcht en dus feitelijk telkens een nieuwe aanvraag deed. Dat ging elke keer in een keer goed.

Het enige 'pluspunt' dat ik zou kunnen bedenken is het relatief lange dienstverband (formeel nu 8 jaar) bij een financiële dienstverlener dat ik inmiddels heb opgebouwd. Daar verdien ik ongeveer 1,5 keer modaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Grappig hoe ICS werkt. Ik kon zonder enig bewijs van inkomen gewoon een CC aanvragen bij de Bijenkorf en vervolgens ook zonder bewijs de limiet verhogen naar 5k, terwijl ik destijds net was begonnen met werken. Heb wel altijd een CC gehad, want die was nagenoeg gratis als student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15
Volgens mij doet ics niet eens heel moeilijk qua bestedingsruimte mits je een vast inkomen en geen gebruik wenst te maken van gespreid betalen (wat eigenlijk gewoon een duur doorlopend krediet is). Althans, dat is mijn ervaring (vaak geswitcht tussen direct bij ics en bij ics via bank/anwb).

[ Voor 19% gewijzigd door Mawlana op 18-07-2020 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jackson6 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:06:

Het is ook niet gek dat dit in 1e instantie is afgewezen. Daarom is het bij dit soort van belang, een afspraak te maken bij ING kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Gek genoeg heb ik bij ICS 20 +jaar geleden een kaart aangevraagd, toegelaten en nooit meer een check gehad.

Lijkt me toch onvoorzichtig van ICS, alhoewel ik een goede betaler ben.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Supertip schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:49:
Gek genoeg heb ik bij ICS 20 +jaar geleden een kaart aangevraagd, toegelaten en nooit meer een check gehad.

Lijkt me toch onvoorzichtig van ICS, alhoewel ik een goede betaler ben.
waarom?

wat is het grootste risico voor een bank?

en wat heb jij de afgelopen 20 jaar aangetoond?

Wat is daar dan onvoorzichtig aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
boyette schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:50:
[...]

Wat is daar dan onvoorzichtig aan???
Dat kun je zelf ook wel bedenken, hoop ik.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Supertip schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:35:
[...]

ja niet dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:20
Supertip schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:49:
(...) alhoewel ik een goede betaler ben.
Daar gaat het toch om?

Risico's zullen er altijd zijn, ook al controleren ze je nog zo vaak.
En creditcard maatschappijen hebben er zelf ook baat bij om jou zo min mogelijk in de weg te zitten, dat gaat tenslotte anders waarschijnlijk ten koste van de omzet/winst wat zwaarder weegt dan de potentiële risico's.
Het is natuurlijk wel logisch dat als je net klant wordt dat ze je dan even willen onderzoeken en dat je vertrouwen moet opbouwen om wat restricties op te laten heffen en dat je bestedingsruimte groter kan worden, als je dan al jaren lang een goede betaler bent waarom zouden ze dan ineens aan je gaan twijfelen?
Zolang je je rekeningen blijft betalen is daar toch geen enkele noodzaak toe?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Supertip schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:35:
[...]

Je zou ook zelf kunnen bedenken dat 20 jaar geen wanbetaling blijkbaar voldoende is voor de creditcardmaatschappij......

@Jackson6 overstap naar ING? Verschrikkelijke bank.......ik zou nog een overstap overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:36
Alle gegevens en verwerkingen opvragen ogv de avg. misschien komt er dan iets uit.
Als dit in de eerste ronde niet de gewenste gegevens oplevert, teken je protest aan om een heroverweging te krijgen.

Sociaal demografische gegevens klinkt als een smoesje voor profilering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:10

Barrycade

Through the...

Z___Z schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:30:
Grappig hoe ICS werkt. Ik kon zonder enig bewijs van inkomen gewoon een CC aanvragen bij de Bijenkorf en vervolgens ook zonder bewijs de limiet verhogen naar 5k, terwijl ik destijds net was begonnen met werken. Heb wel altijd een CC gehad, want die was nagenoeg gratis als student.
Maar gokje: dat was voor 2008 toen rommel-leningen nog een beleggingsvehikel waren?
Dus totaal niet relevant voor de huidige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

De consumentenbond heeft sinds enige jaren een meldpunt voor dit soort (veelal automatische) zeurdingen.
Inclusief wat je kan doen (naast het bij hun melden).
https://www.consumentenbo...dpunt-de-dupe-van-je-data

Het is natuurlijk van de gestoorde dat mensen niet op eigen merites worden beoordeeld, maar op andere zaken zoals postcode.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Update ING:

Heb zaterdag de cc aangevraagd op kantoor, nu nog afwachten of die dan door de toetsing heen komt...

Update ICS:

Nog geen reactie gehad na nogmaals mailen met het verzoek de specifieke reden van afwijzing te melden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aureliaan1985
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-11-2024
ICS is bezig om iedereen de deur te wijzen.

Sindskort, onvrijwillig, na 15 jaar geen ICS CC meer omdat ik weiger de gegevens van mijn partner, met wie ik samenwoon maar geen gezamelijk fiscale unit vorm, te delen.

Toen ik meerdere malen over bovenstaand puntje, (delen gegevens partner) aan het bekvechten was met de Cust. Support had eindelijk een wat slimmer iemand aan de lijn die adviseerde om de faciliteit gespreid betalen op te zeggen. Heb ik per direct gedaan.

Helaas blijkbaar lost dat het probleem nog steeds niet op, want ik zit nu vast in een interne administratieve procedure waarbij ik, of gegevens aanlever van mijn partner (die inmiddels een ex is) voor een niet meer relevante krediet faciliteit, of ICS annuleert mijn hele creditcard.

M.a.w. interne procedure ICS, eenmaal opgesteld kan niet van afgeweken worden. Mij is gevraagd om opnieuw maar een aanvraag te doen voor een CC.

Stelletje idioten daar bij ICS.

Ik heb uiteraard bij ICS klacht ingediend en verzoek om uitleg handelswijze, vermoed deels ook besluitvorming via automatische verwerking. Wacht na 2 weken nog steeds op initieel contact.

Via Trustpilot mijn verhaal neergezet, krijg meteen verzoek om nadere gegevens zodat zij mijn zaak kunnen oppakken.

Stelletje hypocriete idioten daar bij ICS.

[ Voor 15% gewijzigd door aureliaan1985 op 21-07-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik heb de mijne opgezegd bij ontvangst. Het zat me toch niet lekker om zo`n ding te hebben. Had er een 10 jaar in het buitenland, ik ging er te gemakkelijk mee om, het is enorm casual geleend geld te ontvangen/uitgeven, met de zelfde consequenties als alle andere vormen van geleend geld.

Je hebt het eigenlijk niet door dat je 500/1000 euro van de bank leent ivm het idee van die uitstaande balans betaal ik bij me volgende salaris wel weer terug....

Ik ben er blij vanaf te zijn eigenlijk. Mischien niet hulpzaam voor je nu maar op langere termijn dat je het zelfde zegt als je geen credit card geregeld kan krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Wowhead op 21-07-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Wowhead schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:46:
Ik heb de mijne opgezegd bij ontvangst. Het zat me toch niet lekker om zo`n ding te hebben. Had er een 10 jaar in het buitenland, ik ging er te gemakkelijk mee om, het is enorm casual geleend geld te ontvangen/uitgeven, met de zelfde consequenties als alle andere vormen van geleend geld.

Je hebt het eigenlijk niet door dat je 500/1000 euro van de bank leent ivm het idee van die uitstaande balans betaal ik bij me volgende salaris wel weer terug....

Ik ben er blij vanaf te zijn eigenlijk. Mischien niet hulpzaam voor je nu maar op langere termijn dat je het zelfde zegt als je geen credit card geregeld kan krijgen.
Ik gebruik de kaart ook totaal niet om geld te lenen, het is echt nodig als je buiten Europa op vakantie gaat. Ik merk vooral in de VS dat je met een pinpas slecht uit de voeten kan.

Daarnaast heb je met een creditcard uitstekende garantie/verzekering bij grote aankopen.

P.S. nog geen reactie van zowel ING als ICS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Svp on topic blijven en hier geen algemeen CC-ervaringen-topic van maken.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wowhead schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:46:

Voor jou, en misschien voor TS, kan het dan handig zijn een N26 Debit Mastercard aan te vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Update ING:

Creditcard is gewoon goedgekeurd en onderweg.

Update ICS:

Geen reactie meer gekregen, ballentent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:22
Jackson6 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:25:
Update ING:

Creditcard is gewoon goedgekeurd en onderweg.

Update ICS:

Geen reactie meer gekregen, ballentent.
Nog iets van ICS gehoord ondertussen *O* ?
Pagina: 1