Hoi allemaal,
Aangezien ik er met ICS niet uit kom wil ik even de mening/ervaring van anderen.
Ik heb jaren een creditcard gehad bij de ABN via ICS, omdat ik in juni ben overgestapt naar ING moet ik dus logischerwijs een nieuwe creditcard aanvragen.
Nu kreeg ik een mail dat deze aanvraag is afgewezen.
Even wat gegevens op een rij:
- Vast contract bij een zorginstelling
- Inkomenseis is geen enkel probleem
- Geen negatieve BKR registraties
- Nooit schulden/achterstand met betalingen gehad.
- Samenwonend, voor partner is bovenstaande ook van toepassing.
Je zou zeggen, what can go wrong?
De mail met de afwijzing bevatte ook de volgende tekst:
Aangezien ik er met ICS niet uit kom wil ik even de mening/ervaring van anderen.
Ik heb jaren een creditcard gehad bij de ABN via ICS, omdat ik in juni ben overgestapt naar ING moet ik dus logischerwijs een nieuwe creditcard aanvragen.
Nu kreeg ik een mail dat deze aanvraag is afgewezen.
Even wat gegevens op een rij:
- Vast contract bij een zorginstelling
- Inkomenseis is geen enkel probleem
- Geen negatieve BKR registraties
- Nooit schulden/achterstand met betalingen gehad.
- Samenwonend, voor partner is bovenstaande ook van toepassing.
Je zou zeggen, what can go wrong?
De mail met de afwijzing bevatte ook de volgende tekst:
Ik ben momenteel woonachtig in Laakkwartier in Den Haag, ik snap dat het niet de beste buurt is. Maar word ik hier nu gewoon afgewezen, omdat ik daar woon? En kan dat zomaar?Uit ervaring weten we wat hiervoor de kenmerken zijn, hiervoor worden uw gegevens vergeleken met historische data van andere ICS klanten.
Hiernaast wordt rekening gehouden met sociaal-demografische gegevens. De hoogte van uw inkomen is hierbij ook een belangrijke variabele. Overige sociaal-demografische gegevens zijn de bron van het inkomen, uw burgerlijke staat en huis eigenaarschap.
[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 17-07-2020 17:40 ]