Windows 10 update probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbeneck
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-08-2020
Mijn vraag

Ik heb een Acer V3-772G Laptop met daarop Windows 10 Home build 1511 Die niet wil updaten naar hogere build versie. Elke update loopt vast met 0x8007001F melding. Heb daarop gezocht en alles al geprobeerd. Ook update met Windows Media Creation Tool. Elke keer wordt de update echter afgebroken,

De laptop is voorzien van 12Gb intern geheugen en ook schijfruimte is meer als voldoende.

Welk stappenplan kan ik nog volgen om de update te doen laten slagen. Laptop was oorspronkelijk voorzien van Windows 8.1

Alvast dank voor alle tips.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
1511? Dat is wel een hele oude versie... Naar welke versie probeer je hem te updaten? Direct updaten naar 2004 gaat geloof ik niet werken.

Is een clean install met 2004 geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:49
Al geprobeerd met Media Creation Tool?
Enne: mag het eventueel een Clean Install zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het zou goed kunnen zijn dat het geblokkeerd wordt door applicaties zoals antivirus etc..
Een clean install is dan een oplossing

Of uninstall software die te maken heeft met:
Antivirus
Antimalware
CleanUp tools

En probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een mooi en duidelijk stappenplan.
Heeft mij al vaker uit de brand geholpen.

https://appuals.com/windo...tall-or-download-updates/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

1511 wordt al een paar jaar niet meer ondersteund, dus blijven draaien is geen optie in ieder geval.
Dan kan je nog beter terug naar 8.1.

Dat zal zoals geopperd een nieuwe installatie worden, kost de minste tijd. Data backuppen, clean install, bestanden terugzetten en programma's herinstalleren. Meteen een schone 2004 erop.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbeneck
Alle opties geprobeerd, Helaas niets heeft geholpen.

Uiteindelijk een niewe HD en licentie Windows 10 Pro aangeschaft en clean install gedaan. Hij herkent de nieuwe lege schijf. Echter tijdens het formatteren/of installeren krijg ik een BSOD met Page Fault. Meerdere pogingen ondernomen. Niets lijkt te werken. Echt geen idee wat ik nu nog zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

gerbeneck schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:58:
Alle opties geprobeerd, Helaas niets heeft geholpen.

Uiteindelijk een niewe HD en licentie Windows 10 Pro aangeschaft en clean install gedaan. Hij herkent de nieuwe lege schijf. Echter tijdens het formatteren/of installeren krijg ik een BSOD met Page Fault. Meerdere pogingen ondernomen. Niets lijkt te werken. Echt geen idee wat ik nu nog zou kunnen proberen.
Klinkt als een fout in het geheugen. Er zit 12GB in, wat een niet heel gangbaar getal is.

Haal eens de extra geplaatste geheugenreepjes er uit, en probeer het nog eens. Desnoods reepjes afwisselen (als er niet 4GB op het moederbord zit gesoldeerd).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbeneck
Ga ik nog eens proberen........
Pagina: 1