EVGA (RTX2060S) model verschil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 22:15
Ik zit een beetje met een EVGA dilemma..

Ik weet wat de verschillen zijn tussen de SC en XC lineup, maar de verschillen tussen de Black en Ultra uitvoeringen zijn bijzonder klein en erg onduidelijk.

Zo heb je deze:
EVGA GeForce RTX 2060 Super SC Black Gaming

Maar ook deze:
EVGA GeForce RTX 2060 Super SC Ultra

Er zijn echter bijzonder (vrijwel geen) reviews/video's te vinden van de SC Black. Enige verschil wat ik kan zien is het cooler design. Wat ik hier en daar lees is dat de SC Black het koeler design van Pascal kaarten gebruikt (ACX3.0). Betekent dit dat de cooler van de SC Ultra vernieuwd en/of beter is?

Overigens is de keuze in videokaarten erg beperkt, ik zit namelijk met 3 criteria:
1. De kaart mag absoluut NIET hoger zijn dan 2 PCIE slots ( NZXT H200i case )
2. De kaart moet minstens één DVI output hebben. ( oudere 144hz monitor )
3. Koeling moet goed en stil zijn, ik ben mijn huidige stofzuiger moe ;)

Vandaar dat o.a. MSI en Gigabyte af vallen.

Is er hier wellicht een EVGA kenner die kort kan omschrijven wat de voor/nadelen tussen de Black en Ultra zijn (waar zit die 5,- verschil in? :P)

[ Voor 3% gewijzigd door quintox op 17-07-2020 16:36 ]

Steam profiel

Beste antwoord (via quintox op 29-07-2020 13:30)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

quintox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:45:
@Hackus thanks voor je reply :)

De SC Black is een half jaartje later uitgekomen, maar wat is het verschil? Mijn verwarring zit hem in die ACX3.0 koeler, die is namelijk van last gen (Pascal GTX10).

Bovendien is de SC Black NIET te vinden op de site van EVGA, zie: https://www.evga.com/prod...ly&chipset=RTX+2060+Super

Daar zie je alleen de SC Ultra staan.. hence, dilemma :/

Waarom zouden ze de nieuwste (en wss betere?) kaart niet op de site listen.
Is al uit de catalogus. De SC Ultra is prima, heb pas een build gemaakt met deze GPU

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is dit een dilemma ?

Black Gaming is nieuwer type

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• quintox

De SC Black is een half jaartje later uitgekomen, maar wat is het verschil? Mijn verwarring zit hem in die ACX3.0 koeler, die is namelijk van last gen (Pascal GTX10).

Bovendien is de SC Black NIET te vinden op de site van EVGA, zie: https://www.evga.com/prod...ly&chipset=RTX+2060+Super

[ Voor 12% gewijzigd door quintox op 17-07-2020 16:46 ]

Steam profiel

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

quintox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:45:

Is al uit de catalogus. De SC Ultra is prima, heb pas een build gemaakt met deze GPU

• quintox
Hackus schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Dus als ik het goed begrijp hebben ze de first gen SC Ultra, die dus eerder uitkwam, wél nog in de catalogus, maar de 2e editie ( SC Black ) niet meer? Wat was de marktwaarde/positionering dan van dit product?

Beide zullen vast prima zijn, daarom heb ik ze ook op het oog ;) Ik vind het alleen vreemd welk bestaansrecht ze t.o.v. elkaar hebben.

Steam profiel