Ik zit een beetje met een EVGA dilemma..
Ik weet wat de verschillen zijn tussen de SC en XC lineup, maar de verschillen tussen de Black en Ultra uitvoeringen zijn bijzonder klein en erg onduidelijk.
Zo heb je deze:
EVGA GeForce RTX 2060 Super SC Black Gaming
Maar ook deze:
EVGA GeForce RTX 2060 Super SC Ultra
Er zijn echter bijzonder (vrijwel geen) reviews/video's te vinden van de SC Black. Enige verschil wat ik kan zien is het cooler design. Wat ik hier en daar lees is dat de SC Black het koeler design van Pascal kaarten gebruikt (ACX3.0). Betekent dit dat de cooler van de SC Ultra vernieuwd en/of beter is?
Overigens is de keuze in videokaarten erg beperkt, ik zit namelijk met 3 criteria:
1. De kaart mag absoluut NIET hoger zijn dan 2 PCIE slots ( NZXT H200i case )
2. De kaart moet minstens één DVI output hebben. ( oudere 144hz monitor )
3. Koeling moet goed en stil zijn, ik ben mijn huidige stofzuiger moe
Vandaar dat o.a. MSI en Gigabyte af vallen.
Is er hier wellicht een EVGA kenner die kort kan omschrijven wat de voor/nadelen tussen de Black en Ultra zijn (waar zit die 5,- verschil in?
)
Ik weet wat de verschillen zijn tussen de SC en XC lineup, maar de verschillen tussen de Black en Ultra uitvoeringen zijn bijzonder klein en erg onduidelijk.
Zo heb je deze:
EVGA GeForce RTX 2060 Super SC Black Gaming
Maar ook deze:
EVGA GeForce RTX 2060 Super SC Ultra
Er zijn echter bijzonder (vrijwel geen) reviews/video's te vinden van de SC Black. Enige verschil wat ik kan zien is het cooler design. Wat ik hier en daar lees is dat de SC Black het koeler design van Pascal kaarten gebruikt (ACX3.0). Betekent dit dat de cooler van de SC Ultra vernieuwd en/of beter is?
Overigens is de keuze in videokaarten erg beperkt, ik zit namelijk met 3 criteria:
1. De kaart mag absoluut NIET hoger zijn dan 2 PCIE slots ( NZXT H200i case )
2. De kaart moet minstens één DVI output hebben. ( oudere 144hz monitor )
3. Koeling moet goed en stil zijn, ik ben mijn huidige stofzuiger moe
Vandaar dat o.a. MSI en Gigabyte af vallen.
Is er hier wellicht een EVGA kenner die kort kan omschrijven wat de voor/nadelen tussen de Black en Ultra zijn (waar zit die 5,- verschil in?
[ Voor 3% gewijzigd door quintox op 17-07-2020 16:36 ]