Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-07-2020
Mijn vraag
Hoe kan ik het wifi kanaal van mijn extender veranderen?
En is het beter om deze op het zelfde kanaal als mijn modem te zetten of een kanaal dat in de omgeving weinig gebruikt word?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wanneer ik Opdrachtprompt gebruik en: 'ipconfig' invoer staat er bij meerdere meldingen 'media disconnected'.
Het modem is experia box v10 van kpn, de extender is NETGEAR EX3700.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ingelogd bij kpn maar daar staat alleen het modem en niet de NETGEAR EX3700.

Ook zie ik dat mijn ipv4 adress en mijn default gateway wat betreft de laatste cijfers anders zijn. Ik was een YouTube fimpje aan het kijken over hoe ik dit kon oplossen alleen is voor mij niet duidelijk welk adress hij nu gebruikt aangezien bij hem het zelfde zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door buddy024 op 17-07-2020 15:31 ]

Beste antwoord (via buddy024 op 17-07-2020 17:06)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sypie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:53:
@MAX3400 Omdat het andere netwerk, zonder de _ext toevoeging op hetzelfde kanaal zit maar een andere naam heeft. Hierdoor kun je in ieder geval niet roamen.
Dat was de vraag ook niet maar terzijde.

Het screenshot van de Playstation laat overigens duidelijk zien dat er nu met de "extender ssid" verbonden is. En tegelijkertijd zie je dus het resultaat van een extender; die komt in dit geval dus maar tot enkele honderden Kbps als "doorgeefluik".

Ik denk zelfs, maar misschien is de Playstation niet de beste test: als je de extender ertussenuit haalt en je wijzigt het kanaal op de EBv10, dat je boven alsnog 1Mbps of hoger kan ontvangen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het helpt om te vertellen welk merk & type apparatuur je hebt.

Maar vaak staat het in de handleiding of als je inlogt op de (web-)interface van je extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Wij moeten wel weten over wat voor apparatuur je het over hebt.
Tevens hoort je WIFI apparaat op een ander kanaal te draaien want anders storen ze elkaar.

Tevens raadt ik het gebruik van een WIFI extender af omdat het meer ellende veroorzaakt dan oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
Mijn bericht werd al gepost voor ik klaar was??
Zonder de extender heb ik geen signaal op zolder.
Hebben jullie nog meer informatie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat dit topic in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan doet in plaats van Netwerken weet ik niet, maar bij deze een schopje die kant op :P

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

buddy024 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:22:
Mijn bericht werd al gepost voor ik klaar was??
Zonder de extender heb ik geen signaal op zolder.
Je extended doet nu niks anders dan al bestaand signaal opvangen. En doorsturen. Dus ook zonder extender heb je toch signaal op zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
sorry als dit in een verkeerd topic staat, ik ben gewoon door google door gelinkt en ging er van uit dat ik naar de juiste plek gestuurd werd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is juist betere andere kanelen te gebruiken voor beide apparaten, maar dat is ook afhankelijk van wifi in je omgeving en de kanalen gebruikt door die devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbFO6jjx_v4oGe75s8HHM0vG0RI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTyg6WPl5X53yXKzRqm9xyve.jpg?f=fotoalbum_large

aan Max3400

hoe verklaar je dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
is er ook iemand die antwoord op mijn vraag kan geven?

Hoe verander ik het kanaal van mijn Wifi extender?

of zit ik hier voor op de verkeerde site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hoe verklaar ik wat? Je ziet boven dat

H369A2348EC je Experiabox is. Je hebt boven al ontvangst.
H369A2348EC_EXT is puur de "extended" SSID van de Netgear.

Welke kanalen zie / meet je dan? Een extended (nogmaals) herhaalt alleen het signaal van beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

buddy024 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:42:
is er ook iemand die antwoord op mijn vraag kan geven?

Hoe verander ik het kanaal van mijn Wifi extender?

of zit ik hier voor op de verkeerde site?
Door in te loggen op je extender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MExUiDZhBqVXFg3U9SJDrfOygI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcs7cAsXOhT1VrpaWFpy6b8c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Die rode ben jij. En heel sterk/goed. En nu? Waarom wil je dat veranderd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
mijn signaal valt steeds weg. ik heb geen stabiele verbinden. op internet lees ik dat je hierdoor je internet meer stabiel maak. ik heb hier zelf allemaal weinig verstand van alle informatie heb ik van google geplukt. ik zal even een foto maken zo. hold on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@MAX3400 Omdat het andere netwerk, zonder de _ext toevoeging op hetzelfde kanaal zit maar een andere naam heeft. Hierdoor kun je in ieder geval niet roamen.

@buddy024 Ik denk dat het veel handiger is om te kijken of je de beide netwerknamen, inloggegevens en dergelijke gelijk kunt maken zodat je kunt roamen. Geen idee of dat lukt met een Experiabox voorzien van een extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Kf_D5spUndEEs6okMcgbb08er0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TEoWc5c9Mo9KPNB69SGf8GG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het internet van mijn ps4. Door een ongeluk zit in een lange tijd thuis en zou graag normaal willen gamen zonder steeds mijn internet te verliezen. Ik kan niet normaal gamen zonder dat mijn wifi er steeds uit klapt.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd via de ps4, maar niks daarvan helpt. ik hoopte dat door mijn wifi extender op bijvoorbeeld kanaal 3 te zetten deze meer stabiel is.
Ik heb hier allemaal geen verstand van dus hoopte dat dit misschien de oplossing zou zijn.
Als je een betere oplossing hebt hoor ik het graag.

@sypie bedankt voor je informatie maar snap niks van wat je bedoelt attans niet hoe ik dat zou moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
het gebruik van een ethernet kabel veranderd er niks aan, op een ander DSN gaan zoals Google veranderd er ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Je hebt een experiabox. Daar kun je instellingen op maken wanneer je inlogt op dat apparaat. In de handleiding staat hoe je dat moet doen, die heb je van KPN er bij gekregen. Zo niet dan is die op internet wel te vinden.

Op de extender kun je ook inloggen, ook daarvoor heb je een handleiding gekregen en anders is ook die wel op het internet te vinden.

Wanneer je de netwerknaam (H369A2348EC) op de Experiabox én de extender gelijk hebt, het wachtwoord op beide gelijk, de encryptie gelijk etc. dan heb je kans dat je netjes kunt roamen. Roamen houdt in dat je zonder actie van jouw kant door huis kan lopen waarbij de apparatuur jou automatisch overschakelt naar de wifi die het beste ontvangst heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sypie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:53:
Dat was de vraag ook niet maar terzijde.

Het screenshot van de Playstation laat overigens duidelijk zien dat er nu met de "extender ssid" verbonden is. En tegelijkertijd zie je dus het resultaat van een extender; die komt in dit geval dus maar tot enkele honderden Kbps als "doorgeefluik".

Ik denk zelfs, maar misschien is de Playstation niet de beste test: als je de extender ertussenuit haalt en je wijzigt het kanaal op de EBv10, dat je boven alsnog 1Mbps of hoger kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUeRGJOsR9iBwxOB42FFHKXyblk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/otzuDfasP1dsuBqw5GJb55Kf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpXN6tLvzMDAv6tlfgECULO9wmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Da3g87Z43ci74lGw6jJeznF.png?f=fotoalbum_large

@sypie mijn extender staat er niet bij. Dit is juist het probleem waarom ik hier kwam vragen hoe ik het kanaal van mijn extender verander. Het kanaal van mijn modem weet ik te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkjGZ3_HwxG5mKPL2tXSLMWJpFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQeiNDzpletBgnNYkGN3LoGr.jpg?f=fotoalbum_large

dit bedoel ik dus met onstabiel. nu bij de volgende test geeft hij dit aan.... een enorm verschil. ik zal de extender eens weg halen, een paar testen doen en kijken of deze beter is

@MAX3400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@buddy024 had je MAX3400 in "Wifi extender zit op een ander kanaal de router" gelezen?

In die hele handleiding kan ik nergens vinden dat je je kanaal mag veranderen. Maar, en misschien dat de handleiding niet 100% is, heb je dit al helemaal bekeken en geprobeerd?

Echter, op pagina 8 staat een plaatje en wat jouw extended eigenlijk doet (en dat probeer ik al een paar keer uit te leggen) het "ontzettend" brakke signaal van de EBv10 boven oppikken en daarna "versterken" voor boven. Maar dat houdt nog steeds in dat jouw bottlenck boven de signaal-sterkte is tussen je EB en je NetGear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waar heb je de extender opgehangen?

Een extender pakt het signaal op en versterkt het. Maar als je de extender ook op zolder hebt hangen heeft hij net zo slecht bereik als elk ander apparaat. Hij lijkt wel alsof je vol bereik hebt, maar dat is alleen de verbinding tussen je telefoon en je extender en niet de totale verbinding

Je extender moet je ongeveer halverwege tussen je modem en de plek waar je bereik wilt hebben plaatsen.

---

Oh, en de settings van je extender aanpassen lukt natuurlijk niet in de beheerschermen van de experia box ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 17-07-2020 16:23 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
@MAX3400 nee ik had hem niet gelezen, nu wel gedaan. En op blz 8 zie je toch een plaatje? in mijn ogen beeld dit aan dat hij de wifi van beneden doorgestuurd naar boven? Heeft dit dan niks te maken met de sterkte van het signaal? Dus ik heb eigenlijk niks aan die extender?

ik heb de extender er uit gehaald en zal nou eens gaan kijken of mijn Ps4 beter internet heeft.

@Janoz nee deze hangt op de 1ste verdieping, op zolder brand het lampje rood en hij moest groen zijn volgens de handleiding. Dus hij hangt op de 1ste verdieping en het lampje is groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
@MAX3400 Enorm bedankt man!

download upload

test 1 3.8 mbps 1.1 mbps
test 2 ip-adres ophalen mislukt
test 3 15.4 mbps 6.2 mbps
test 4 5.3 mbps 747.8 kbpd
test 5 6.7 mbps 1.4 mbps
test 6 9.3 mbps 5.4 mbps
test 7 3.3 mbps 1.7 mbps
test 8 14.9 mbps 2.3 mbps
test 9 11.1 mbps 4.8 mbps
test 10 18.1 mbps 5.3 mbps

Op de extender kwam deze nooit hoger dan 9.2 mbps 4.2 mbps.
Dus deze score zijn zeker beter!!
Ik ben hier behoorlijk tevreden mee.
Ik ga even een paar uur gamen en kijken of dit nu ook normaal gaat zonder er steeds uit te klappen.
Ik gebruik nu mijn eigen DSN ipv Google. Ik zal straks eens kijken of dit het nog beter maakt.
De rest ook bedankt voor jullie reactie's!
Mocht mijn post niet verwijderd worden omdat hij in een verkeerd topic staat zal ik nog melden of ik beter resultaat heb op de DSN van google en ik zal vanavond eens kijken of het verschil maakt als ik ook nog van kanaal wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
jah... das mooi bagger...
ten opzichte van waar je nu staat is je hoofdrouter (die zonder EXT erachter) rssi -85 met nog een berg andere mensen op dat kanaal..
dat komt gewoon niet goed.. die devices staan te ver uit elkaar en er zijn teveel wifi's in je buurt..

hoe los je dat dan op ?
als je het echt goed wil doen.. Kabel aanleggen en een echt accespoint zetten ...
echt... lost 99% van wifi problemen op...

andere dingen blijven beetje aanmodderen...
- 5ghz met DFS + 5ghz repeater (krijg je beetje een mesh achtig systeem waarbij de communicatie tussen beneden en boven al wat vlotter zal verlopen.... verwacht wel niet dat ie giga afstanden/betonnen platen kan overbruggen) (fritz 1750E bv)

- een high end Powerline , mits je overal aarding hebt en in dezelfde fase zit van electra kan dat redelijk ok werken ...(devolo magic bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024
-

[ Voor 99% gewijzigd door buddy024 op 18-07-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddy024