Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Een laptop is een standaart apparaat. Dus als je niets hebt overgeklockt (wat erg stom zou zijn ivm stroomverbruik & warmte productie) lijkt het me sterk dat je dat ding moet gaan koelen. Of hij moet natuurlijk kapot zijn.
Als mijn laptop zit te grazen dan komt er soms lucht uit welke flink heet is (soms zit er zelfs een beetje een brandgeur aan). Maar nog nooit problemen mee gehad (koelingfan staat overigens wel altijd aan, bij mijn collega's die niet grazen staat ie nooit aan). Heb hem al twee jaar en nog nooit een blauw scherm gehad.
Laptops zijn erop gemaakt om flink heet te worden.
Laptops zijn erop gemaakt om flink heet te worden.
Als dat zo is, ben ik onbewust ook errug stoer bezigOp woensdag 08 augustus 2001 15:58 schreef freekweb het volgende:
is dat zo??
One of the animals has left its cage today.
Toshiba had er ook één. heeft zelfs nog de voorpagina van tweakers.net gehaald.
bedankt voor de reacties!
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Pics! Het kan m.i. wel maar je zal alles extern moeten plaatsen en dan lijkt me het doel van de laptop (= lekker mobiel) enigszins met waterkoeling voorbij te schieten.Op woensdag 08 augustus 2001 15:57 schreef Mad_Cookie het volgende:
DELL LATITUDE=LIQUID COOLED
I USE ONE
Ziet er natuurlijk wel cool uit
Kan ook wel, maar ik denk dat die systemen iets anders werken als wat de normale tweaker als waterkoeling heeft..
Waarschijnlijk met zo'n heat-pipe principe..
Niet echt makkelijk zelf te maken..
(maar je kunt natuurlijk altijd je gang gaan met slangen, radiatoren en een klein koelblokje
Lijkt me alleen niet echt makkelijk werken!)
Waarschijnlijk met zo'n heat-pipe principe..
Niet echt makkelijk zelf te maken..
(maar je kunt natuurlijk altijd je gang gaan met slangen, radiatoren en een klein koelblokje
Verwijderd
Ik heb een halfjaar lang een laptop gebruikt als server; totdat de voltage regulators met een flinke stank er voorgoed uitfikten.
Meeste laptops werken met een heatpipe principe, heb mijn tecra 8100 ook open gehad Er zit wel een koelertje in, maar ook een een metaalachtig pijpje naar buiten toe, waar dus echt "hete" lucht uit komt als je flink bezig bent.
Verwijderd
Mijn leptop wordt als je hem op schoot hebt ook flink heet. Tis een IBM P2 266 MHz. Het zal wel zo horen denk ik.
Verwijderd
Er is ooit een fabrikant geweest die een kleine verdamper op de proc had zitten, en een condenser achter het TFT scherm. Ik vond 't wel een mooi principe, en 't zou goed kunnen dat Dell dat nog steeds gebruikt. Het is dus geen conventionele waterkoeling met een pomp enzo, maar meer een soort van heatpipe in een andere vorm.
Dus Dell eigenaren zijn nog stoerder: ze hebben een phase-change koeling
(naja, dat heeft zo'n beetje elke laptopbezitter, want die dingen gebruiken anders ook een heatpipe, en da's ook phase-change)
Dus Dell eigenaren zijn nog stoerder: ze hebben een phase-change koeling
(naja, dat heeft zo'n beetje elke laptopbezitter, want die dingen gebruiken anders ook een heatpipe, en da's ook phase-change)
Pagina: 1