Waterkoeling voor Laptop -> mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Wij hebben een laptop en als die is lekker bezig is dan merk ik dat de ondergrond vrij heet wordt. (45 graden soms wel!)

Ik het mogelijk om hier een waterkoeling voor te maken?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Een laptop is een standaart apparaat. Dus als je niets hebt overgeklockt (wat erg stom zou zijn ivm stroomverbruik & warmte productie) lijkt het me sterk dat je dat ding moet gaan koelen. Of hij moet natuurlijk kapot zijn.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Als mijn laptop zit te grazen dan komt er soms lucht uit welke flink heet is (soms zit er zelfs een beetje een brandgeur aan). Maar nog nooit problemen mee gehad (koelingfan staat overigens wel altijd aan, bij mijn collega's die niet grazen staat ie nooit aan). Heb hem al twee jaar en nog nooit een blauw scherm gehad.

Laptops zijn erop gemaakt om flink heet te worden.

Verwijderd

DELL LATITUDE=LIQUID COOLED :P

I USE ONE *D

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:37

Convoy

g44p

is dat zo?? :?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 08 augustus 2001 15:58 schreef freekweb het volgende:
is dat zo?? :?
Als dat zo is, ben ik onbewust ook errug stoer bezig :+

One of the animals has left its cage today.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31

winnie

de poes...

Toshiba had er ook één. heeft zelfs nog de voorpagina van tweakers.net gehaald.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
bedankt voor de reacties!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 15:57 schreef Mad_Cookie het volgende:
DELL LATITUDE=LIQUID COOLED :P

I USE ONE *D
Pics! Het kan m.i. wel maar je zal alles extern moeten plaatsen en dan lijkt me het doel van de laptop (= lekker mobiel) enigszins met waterkoeling voorbij te schieten.

Ziet er natuurlijk wel cool uit >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Kan ook wel, maar ik denk dat die systemen iets anders werken als wat de normale tweaker als waterkoeling heeft..

Waarschijnlijk met zo'n heat-pipe principe..

Niet echt makkelijk zelf te maken..

(maar je kunt natuurlijk altijd je gang gaan met slangen, radiatoren en een klein koelblokje :) Lijkt me alleen niet echt makkelijk werken!)

Verwijderd

Ik heb een halfjaar lang een laptop gebruikt als server; totdat de voltage regulators met een flinke stank er voorgoed uitfikten.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38
Meeste laptops werken met een heatpipe principe, heb mijn tecra 8100 ook open gehad Er zit wel een koelertje in, maar ook een een metaalachtig pijpje naar buiten toe, waar dus echt "hete" lucht uit komt als je flink bezig bent.

Verwijderd

Mijn leptop wordt als je hem op schoot hebt ook flink heet. Tis een IBM P2 266 MHz. Het zal wel zo horen denk ik.

Verwijderd

Er is ooit een fabrikant geweest die een kleine verdamper op de proc had zitten, en een condenser achter het TFT scherm. Ik vond 't wel een mooi principe, en 't zou goed kunnen dat Dell dat nog steeds gebruikt. Het is dus geen conventionele waterkoeling met een pomp enzo, maar meer een soort van heatpipe in een andere vorm.

Dus Dell eigenaren zijn nog stoerder: ze hebben een phase-change koeling >:)
(naja, dat heeft zo'n beetje elke laptopbezitter, want die dingen gebruiken anders ook een heatpipe, en da's ook phase-change)
Pagina: 1