.Geek - Minister Hugo de Jonge doet commit op Github

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:30
geek: Minister Hugo de Jonge doet commit op Github
Minister Hugo de Jonge doet commit op Github
Hugo de Jonge heeft vrijdag een commit gedaan op de Github-pagina van de CoronaMelder-app.
'commit' is geen activiteit, dus kan je die volgens mij niet 'doen'. Je commit code, je pusht een git commit naar github, etc.

/cc @Olaf

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Freeaqingme schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:51:
...

'commit' is geen activiteit...
Het is anders wel zeker een werkwoord in de Engelse taal.

Dat het een "verbastering" is naar code-pushers en daarna de vervreemding van de Nederlandse taal om zeep helpt, daar heb je wel gelijk in :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik worstelde daar wel mee ja, maar voilà, doen we het zo: geek: Minister Hugo de Jonge pusht git-commit op Github

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:30
MAX3400 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Het is anders wel zeker een werkwoord in de Engelse taal.
Committeren is dan ook gewoon de Nederlandse vertaling daarvan. Ik denk alleen dat iedere techneut gek zou worden als je zou zeggen dat je "code gecommitteerd hebt". :)

@Olaf Ik ben helemaal blij met de oplossing. Het was wellicht nitpicken, maar ergens is '... doen' een allergiepuntje bij mij geworden. Als je er op gaat letten past men het te pas en te onpas toe. Meer van dat laatste dan van dat eerste.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"heeft vrijdag git-commit gepusht"
@Olaf Is het niet "heeft vrijdag een git-commit gepusht"?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 18-07-2020 10:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde