• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Ik heb 2 jaar geleden de Motorola E4 Plus gekocht voor EUR. 179. Prima toestel, het enige irritante is dat als ik mijn WIFI / 4G aanzet, dan hapert gedurende 15 seconden zo ongeveer alles, zelfs een MP3 die dan afgespeeld wordt.

Toen ik hem kocht, zat het toestel een beetje tussen low-end en mid-range in. Nu is het een low-end.
Het korte antwoord is 'tsja, je hebt een low-end toestel'. Maar dat is niet helemaal het antwoord wat ik zoek... ;)

Vroeger (15 jaar geleden) wist ik daar bij desktops wel een antwoord op -> combinatie CPU / RAM / HDD deed toen een hoop en dan wist ik ook nog wel te vertellen wat je dan moest hebben. ;)
Met smartphones zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik hoeft het probleem niet per se op te lossen, ik ben gewoon nieuwsgierig waar het hem in zit. Zou ik dit kunnen benchmarken oid?
Hoe zit het precies met de CPU's voor smartphones? Welke is nou snel?
Wie kan mij een schop in de goede richting geven?

[ Voor 20% gewijzigd door jeroeningen op 17-07-2020 14:20 ]

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:04
Je moet eerst aangeven wat je wil uit geven aan geld en dan kijk je wat je krijgt bang for buck.

Kijk hier reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2020

[ Voor 43% gewijzigd door saharoen op 17-07-2020 14:10 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom heb je WiFi en 4G tegelijkertijd uit staan?

Heb je auto-updates uitstaan? Al eens een factory reset geprobeerd?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
saharoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:09:
Je moet eerst aangeven wat je wil uit geven aan geld en dan kijk je wat je krijgt bang for buck.
Ik ben niet van plan om een nieuw toestel aan te schaffen.

Ik wil graag weten hoe ik er in de toekomst zelf achter kan komen wat de tekortkomingen van mijn huidige toestel zijn. Het is pure nieuwsgierigheid....
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:11:
Waarom heb je WiFi en 4G tegelijkertijd uit staan?

Heb je auto-updates uitstaan? Al eens een factory reset geprobeerd?
Er zullen heel veel apps tegelijk contact proberen te maken, dus het zal niet alleen ato-update zijn.

Factory-reset zal ongetwijfeld een hoop oplossen, maar i hoef het probleem niet per se op te lossen. Ik wil gewoon graag weten waar het probleem in zit.

Laat ik mijn vraag herformuleren: Hoe kan ik inzicht krijgen in het resourcegebruik van mijn Smartphone?

[ Voor 41% gewijzigd door jeroeningen op 17-07-2020 14:17 ]