Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Spruit
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-05 11:04
Ik heb een Samsung Galaxy J7 2016 met daarop een app voor het op afstand aansturen van mijn camera. De knoppen en symbolen van die app zijn nogal klein/priegelig op het scherm. Het gedrag van de app laat zien dat kantelen van mijn telefoon dat probleem niet oplost.

Maar wat dan wel? Er zijn tegenwoordig genoeg telefoons met een groter scherm, maar de schermen van nieuwere modellen zijn vooral hoger/langer/slanker, met beeldschermverhoudingen van 1:2 en zelfs al richting 1:2,5. Dat levert in de breedte weinig op.

Ik heb gekeken naar kleine tablets waarmee je kunt bellen. Maar uit een rondgang op internet concludeer ik dat een enkele fabrikant wel eens iets heeft geprobeerd in die richting, maar dat die markt zich niet heeft ontwikkeld. Kennelijk wil de gemiddelde consument wel grotere smart phone schermen, maar vindt ie het prima als ze maar in een richting groter worden.

Kortom, wie heeft er suggesties? Waar kan ik nog zoeken? Of moet ik een oplossing vergeten en voortaan ook een tablet meenemen als ik mijn camera op afstand wil aansturen?

Adrie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Spruit
Klopt. Werkt niet. Het is lastig om een plekje te vinden op het scherm waarbij de zoombeweging met mijn vingers níet iets anders in beweging zet. En als dat wel lukt, gebeurt er niets. Tegelijkertijd lijkt de app wel zo slim dat deze op een 10.5-tablet het grotere scherm opmerkt en dan veel meer knoppen laat zien (en daar zijn er veel van, op het toestel zelf ook mechanische, op een Panasonic DMC-FZ300 'compact'-camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:05
Je moet denk ik alleen niet vergeten dat het ook met de resolutie te maken kan hebben. De telefoon die jij hebt is 720 x 1280 pixels. Dat is ..... ;)
Het zou dus al een stuk beter kunnen gaan als je een telefoon pakt die in ieder geval 1080 x bijvoorbeeld 2280 is.
Dit kun je vrij makkelijk testen met een telefoon van een kennis, die even de app installeert en het zo even test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
De Unihertz Titan misschien wat?
https://www.unihertz.com/shop/product/titan-39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Spruit
Dank voor de tip om te kijken naar de Unihertz Titan! Dat soort dingen bestaan dus.
Al verder zoekend kom ik nog iets anders tegen, niet in de categorie smartphones, en daardoor tot nu toe gemist: de Samsung Galaxy Tab Active2 Wifi + 4G, gewoon bij Coolblue, omdat ik daar even keek naar kleine tablets. Wel wat groot overigens voor iemand die zoekt naar een wat grotere telefoon, maar toch. Tot nu toe kwam ik bij de tablets met een SIM alleen exemplaren tegen waarbij werd gesproken over bellen met Skype etc. Deze lijkt ook qua inrichting meer op een gewone smart phone. Moet nog wel beter uitzoeken wat het nu precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:04
Let inderdaad vooral op hoeveel pixels hij heeft.
Als je een scherm pakt dat niet 720p is (wat erg weinig is) maar 1080p (standaard) of zelfs nog meer, krijg je ook dat de icoontjes beter passen op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Spruit
Klopt. Dank. Ik heb naar kleine tablets gekeken (7 en 8 inch), maar die hebben soms nog minder pixels in de breedte dan de 720 van mijn J7. En zelfs de dure Samsung Galaxy Tab Active2 Wifi + 4G komt niet verder dan een schermbreedte van 800 pixels en dus weinig winst.
Maar waar ik denk ik ook aan moet denken is dat als een telefoon meer pixels heeft waardoor er meer past op een scherm, de bediening met mijn vingers misschien nog wel lastiger wordt, want dan knoppen en symbooltjes in fysieke maten nog dichter bij elkaar en nog minder breed dan de breedte van mijn vingertoppen.
Een lastig verhaal dus, wat ik zoek, is mijn conclusie: de combinatie van een fysiek wat breder scherm én ook duidelijk meer pixels in de breedte dan bij mijn J7 is én niet te vinden bij smart phones én niet te vinden bij kleine tablets. Of ik moet naar 8 inch Apple tablets van rond de € 500. Maar ... ik heb nog meer hobby's die geld kosten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:37
Je zou ook andersom kunnen zoeken, namelijk andere gebruikers van deze App wat die gebruiken als telefoon. Mogelijk reageert de app anders bij andere resoluties, of is er een updated versie voor nieuwere Android versies, of zelfs een alternatieve app om te gebruiken. Er zijn in ieder geval meer wegen naar Rome om te verkennen.
Pagina: 1