Automatisch inloggen op een RDS server vanuit Windows 10 pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazecase
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-06 14:42
Is er een optie om gebruikers automatisch te laten inloggen op een RDS server i.p.v. ze eerst met een lokale Windows account te laten inloggen?
...

Gebruikers loggen eerst in met een algemene W10 gebruiker. Daarna starten ze de mstsc snelkoppeling op het bureaublad met de daarbij horende domein credentials..
...

Beste antwoord (via hazecase op 17-07-2020 13:11)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 08:50
Daar zijn Windows Embedded systemen voor die zoals Helixon ook zegt, bekend staan als Thin Clients.

Je zou iets als "Kiosk" mode kunnen gebruiken. Dat is een term waarbij je eigenlijk maar 1 applicatie toe staat op het systeem. Dat zou in jouw geval dan de Terminal Services Client kunnen zijn.

Even niets...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, die optie is er niet.

Zeker niet als je iedereen maar eerst laat inloggen met JohnDoe of JaneDoe op de laptop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:40
Standaard geloof ik niet dat dit er is. Je zou wel voor een thinclient kunnen gaan :-)

Omdat het kan.....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 08:50
Daar zijn Windows Embedded systemen voor die zoals Helixon ook zegt, bekend staan als Thin Clients.

Je zou iets als "Kiosk" mode kunnen gebruiken. Dat is een term waarbij je eigenlijk maar 1 applicatie toe staat op het systeem. Dat zou in jouw geval dan de Terminal Services Client kunnen zijn.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazecase
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-06 14:42
Thanks!

Kiosk is inderdaad voor nu de beste optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:36

Johnny E

Dôh !!

Wat je in een nette zakelijke omgeving doet is een zogenaamde RDS farm inrichten. Onderdeel van de farm is de webgateway, ofwel webpagina waarop gebruikers in kunnen loggen. Het idee is dat je de gebruiker laat inloggen met eigen username, password en MFA op de webpagina. Dit kan vanaf een gedeelde kiosk/thinclient. De gebruikers krijgt op de webpagina toegang tot een desktops Of apps. Bij het openen wordt er een Rdp sessie opgezet en kan de gebruiker bij z’n apps en bestanden.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Johnny E vergeet je de broker niet? En volgens mij is een "rds farm" niet expliciet afhankelijk van de overige Microsoft-componenten; je zou ook Citrix (Storefront / Gateway / Netscaler / etc) kunnen inzetten om een stel "remote desktop session hosts" te ontsluiten :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met thin station kan je een systeem omzetten zodat je hem als klassieke thin client kan gebruiken https://thinstation.github.io/thinstation/ het is eigenlijk niks anders dan een embedded linux distro waar je vooraf je connection config kan maken. Werkt met zo'n beetje alle gangbare VDI opstellingen.

Op het moment dat je dit zakelijk moet uitrollen maar de vragen nog hier moet stellen is het eigenlijk verstandiger om het gewoon uit te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:36

Johnny E

Dôh !!

MAX3400 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:33:
@Johnny E vergeet je de broker niet? En volgens mij is een "rds farm" niet expliciet afhankelijk van de overige Microsoft-componenten; je zou ook Citrix (Storefront / Gateway / Netscaler / etc) kunnen inzetten om een stel "remote desktop session hosts" te ontsluiten :)
Broker is inderdaad net als de web gateway onderdeel van de farm. Net als de session host Waarop je land en de database welke ook nodig zijn.
Citrix is inderdaad ook een optie maar wel een die aanvullende licenties vereist. Rds is uiteraard ook niet gratis.

Thinstation werd genoemd, ik heb ook goede ervaring met Thinkiosk om een Windows device om te toveren tot Een thinclient achtig device.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karan
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-06-2023
E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karan
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-06-2023
Er is wel een mogelijkheid om de RDS lokaal op te slaan, vervolgens met Edit kan je je inloggegevens laten onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38
klopt echter 2 dingen

-dit topic is 3 jaar oud en je trapt nu onnodige een topic weer omhoog
-er is aangegeven dat je juist niet lokaal wil inloggen maar direct op de RDS server en dat kan dus niet

wat jij zegt klopt wel alleen is dat niet wat er wordt gevraagd (nog even los van het veiligheidsaspect ik zou zelf nooit opgeslagen credentials willen hebben op een endpoint en ik dwing af dat het niet kan.

inloggen op een bankapp doe je ook niet automatisch dus dit ook niet

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1