Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun1988
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-04-2024
Hoi,

Het valt mij de laatste tijd erg op dat de bestedingsruimte bij de rabobank drastisch aan het dalen is. Nu weet ik dat je dat zelf in kan stellen met een aanvraag. Maar aangezien ik dat nooit gedaan heb vroeg ik me af waarom dat zo daalt.

Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden tot wel €500 meer ruimte had dan mijn saldo. En nu nog maar €200. Heeft dat te maken met hoe vaak je rood staat? Of omdat de bank het gewoon moeilijker heeft of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik heb het eens bij mijn rekeningen nagekeken, niets veranderd, al jaren €1000.
Moet wel zeggen dat er hier nooit rood gestaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun1988
Ik heb vorige maand nog een keer €20 rood gestaan geloof ik. En dat is wel eens vaker gebeurd. Zou het daar dan mee te maken hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Sorry hoor, waarom vraag je dit niet aan de Rabobank?

Hier staat tekst

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
Waarom vraag je het de bank zelf niet?
Ik zal echt nooit begrijpen waarom mensen dergelijke zaken op een forum vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:09
Ja daar heeft het mee te maken.

@Sjaak_Afhaak en @vassago omdat je bij de bank eerst in wacht moet en er hier altijd wel mensen zo gek zijn om meteen antwoord te geven natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

99ruud99 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:33:

@Sjaak_Afhaak en @vassago omdat je bij de bank eerst in wacht moet en er hier altijd wel mensen zo gek zijn om meteen antwoord te geven natuurlijk ;)
Valt reuze mee hoor. Ik heb toevallig vorige week nog eens contact gehad met m'n Rabobank (voor het eerst in circa 10 jaar), en werd binnen een minuut geholpen. Dit blijft wel een (semi-)tech forum, en niet de Rabo-klantenservice hè?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-06 14:23

Kek

3flix

ik snap ook niet dat mensen altijd denken dat als je naar een bedrijf belt je per definitie lang in de wacht moet staan...

Ja vast er zijn momenten dat het druk is, maar als je inderdaad rond de bekende momenten gaat bellen is het natuurlijk wat drukker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Klopt als je rood staat passen ze het aan en wordt het minder. 1 keer rood gestaan tussen twee banen in(pre i' bankieren tijdperk) en kon ook minder rood staan dan voorheen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 15:33
teun1988 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:24:
Hoi,

Het valt mij de laatste tijd erg op dat de bestedingsruimte bij de rabobank drastisch aan het dalen is. Nu weet ik dat je dat zelf in kan stellen met een aanvraag. Maar aangezien ik dat nooit gedaan heb vroeg ik me af waarom dat zo daalt.

Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden tot wel €500 meer ruimte had dan mijn saldo. En nu nog maar €200. Heeft dat te maken met hoe vaak je rood staat? Of omdat de bank het gewoon moeilijker heeft of zo?
Hoi,

https://www.rabobank.nl/particulieren/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun1988
99ruud99 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:33:

dat dus. En daarbij is deze thread daar toch voor.

[ Voor 6% gewijzigd door teun1988 op 17-07-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zit tegenwoordig 'gewoon' een chat functie in de bankieren app.
Maar goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zorgen dat je dus minder / niet rood komt te staan...
Maar dat zal wel te simpel zijn :+

Hier van de week ook contact gehad met de Rabo via de chat op hun webpagina. Binnen een halve minuut al iemand te woord gekregen. Moest de bestedingsruimte van de creditcard verhogen (i.v.m. boeken vakantie).
Wel bijzonder dat ik van mijn betaalrekening dit eenvoudig zelf kan regelen via de app of webpagina, maar dat bij de creditcard dit niet zelf gedaan kan worden. Dit moet door een medewerker van de Rabo worden gedaan. Op zich prima, zal ook wel een stukje "bescherming" van de consument zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rood staan is een goede winst pakket voor de bank met een +/- 14% boete rente op jaar basis.
Klinkt niet logisch als ze de roodruimte zelf omlaag schroeven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:01:
Rood staan is een goede winst pakket voor de bank met een +/- 14% boete rente op jaar basis.
Klinkt niet logisch als ze de roodruimte zelf omlaag schroeven.
Ze schroeven de roodruimte niet omlaag, ze voldoen aan hun zorgplicht door ervoor te zorgen dat je minder snel rood komt te staan...
Door je bestedingslimiet te verlagen, kan je minder geld uitgeven en dus minder snel rood komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

teun1988 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:24:
Het valt mij de laatste tijd erg op dat de bestedingsruimte bij de rabobank drastisch aan het dalen is.
Je rekent hetgeen je rood kan staan toch niet mee met je bestedingsruimte? :?
Misschien gaat het daar al mis in je gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06 00:52
@teun1988 ben je toevallig onlangs overgestapt van een studentenpakket naar een regulier pakket? Ik kon met m'n studentenpakket 500 roodstaan, na overstappen regulier pakket werd iedere maand m'n kredietruimte met 20 euro verlaagd als ik het goed heb.e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
@teun1988 kijk even in je berichten of je er misschien een bericht over hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun1988
KoningsGap schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:17:
@teun1988 ben je toevallig onlangs overgestapt van een studentenpakket naar een regulier pakket? Ik kon met m'n studentenpakket 500 roodstaan, na overstappen regulier pakket werd iedere maand m'n kredietruimte met 20 euro verlaagd als ik het goed heb.e
ja maar dat is toch ook al een paar jaar geleden. Ik meen dat ik ook ooit €1000 rood heb kunnen staan in een ver verleden. Dat zal mn studenten rekening nog geweest zijn denk ik.

En nee rood staan tel ik niet mee als bestedingsruimte. Maar zo noemt de app van de bank het beestje.
Ik zet iedere maand vaste bedragen op zij voor pensioen, spaarrekenig etc. en als ik dan niet oplet gebeurt het wel eens dat ik een paar euro rood sta. Wat waarschijnlijk nooit meer dan €50 bedraagd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06 13:33
teun1988 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:49:
[...]

hahaha, omdat jij em aanmaakt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59
teun1988 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Mja klopt niet helemaal natuurlijk. Ten eerste duurt het hier veel langer totdat je antwoord krijgt (want er is helemaal geen wachttijd in de meeste gevallen als je de bank belt) + nu worden er allerlei random mogelijkheden aangehaald terwijl de RABO medewerker je direct een correct antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op Tweakers wordt eigen inzet verwacht en in dit geval is het eigen onderzoek niet vermeld of niet gebeurt. De makkelijkste optie blijft > Bel uw bank voor de juiste informatie.

Dit topic gaat dan op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.