Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik zou graag mijn reeds aangeschafte subnet van Xs4all willen gebruiken in mijn netwerk. In totaal zou ik 6 IP adressen moeten hebben van Xs4all. Ik wil deze allemaal gebruiken voor verschillende servers en via port forwarding naar verschillende servers doorsturen.

De situatie is als volgt.
Ik heb een 100/100 glaslijn van Xs4all.
Het modem betreft een Fritzbox 7590
Het subnet is netjes ingesteld op het modem.
Ik heb meerdere servers.

Nou zou ik graag willen dat bijvoorbeeld poort 80 van publiek IP adres 1 naar 192.168.178.200 poort 80 gaat.
En poort 80 van publiek IP adres 2 naar 192.168.178.201 poort 80
En poort 80 van publiek IP adres 3 naar 192.168.178.202 poort 80
etc

Maar tot nu toe kan ik nergens vinden hoe ik dit doe. Ik kan wel simpelweg port forwarding doen, en dat werkt ook prima, echter ik kan niet vinden waar ik kan selecteren van welk publiek IP adres ik de port forwarding laat binnen komen.

Ik vraag me af of de fritzbox dit wel kan of dat ik iets over het hoofd zie.

...

Beste antwoord (via PFY op 17-07-2020 14:21)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie anders gewoon punt 3 van de handleiding: https://nl.avm.de/service...e-FRITZ-Box-configureren/

Gevonden als 4e hit met DDG: xs4all Fritzbox 7590 meerdere publieke ip-adressen (omdat ik je vraag eerst niet volledig gelezen had. O-))

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie anders gewoon punt 3 van de handleiding: https://nl.avm.de/service...e-FRITZ-Box-configureren/

Gevonden als 4e hit met DDG: xs4all Fritzbox 7590 meerdere publieke ip-adressen (omdat ik je vraag eerst niet volledig gelezen had. O-))

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hendrik53
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-06 22:04
Je kunt bij XS4ALL elk subnet een naam geven via je klantpanel. In dat geval klopt ook je reverse-DNS
Bij de DNS van je eigen domein voeg je dan IPv4 en IPv6 adressen toe van de bestemming.
bijvoorbeeld lijn1.mijndomein.nl
Je geeft het apparaat in je eigen netwerk het IPv4 adres en kijkt welk IPv6 adres (niet het dynamisch adres) is toegewezen. Dat IPv6 adres zet je bij je DNS.
Daarna kun je alle forwarders gewoon instellen in de Fritz!box. Je ziet daar de afwijkende adressen staan naast de devicenaam.

PM. :)
Je hebt geen IPv4 subnetten nodig. Je kunt ook werken met alleen het IPv6 adres per device. Dat adres is apparaat specifiek (eerste 4 blokken zijn je aansluiting, laatste 4 blokken zijn je apparaat). Je laat dan in de DNS gewoon de IPv4 verwijzingen weg.
In een situatie waarbij de klant meerdere apparaten direct van buiten toegankelijk moesten zijn, heb ik dat met succes toegepast. Hij kon geen extra IPv4 adressen krijgen.

Ik heb dit overigens bij meerdere Fritzboxen toegepast, 7490, 7590, 7581, 5490