Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 21:45

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hi!

Een cliënt van mijn moeder heeft een Acer Chromebook 315 gekocht.

De vraag was of ik de standaard dingen zoals WiFi, mail, etc even kon instellen. Alles succesvol tot aan Office.

Volgens de ene website krijg je Office 365 gratis bij een Chromebook als je een @Hotmail/@Outlook adres hebt. Maar, dit blijkt niet te werken?

Dus, dan maar op zoek naar een licentie. Die bestaan niet! #iDoubtThat.
Ik kon wel Office 365 downloaden, maar ik kreeg een IMG bestand, waar ik niks mee kon? Kon het niet uitpakken met Unzip of wat dan ook?

Ik heb de Laptop hier tot Dinsdag liggen, dus mag er die tijd mee stuntelen. Maar, waar de hel moet ik nou Office halen?

Het gaat er om dat het een Lifetime Licentie is. Belangrijk is gewoon de standaard Word, Excel. Dus dan maakt Office 2016 of 2019 niet veel verschil uit, geloof ik. Cloud-Services worden geen gebruik van gemaakt.
Budget beperkt.

Hellup!

What a terrible day to have eyes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

How to install and run Microsoft Office on a Chromebook - Office Support ?

Maar, volgens "welke website" krijg je O365 er gratis bij? Want het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat Microsoft de concurrent Google "sponsort" met een licentie van pak 'm beet, 60 Euro per jaar per gebruiker.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 07:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Gebruik de producten van google met google docs en google spreadsheet.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:24:
How to install and run Microsoft Office on a Chromebook - Office Support ?

Maar, volgens "welke website" krijg je O365 er gratis bij? Want het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat Microsoft de concurrent Google "sponsort" met een licentie van pak 'm beet, 60 Euro per jaar per gebruiker.
Don't know. MediaMarkt kwam met het idee. Mjah, MediaMarrekt hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Gertjuhjan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:24:
Gebruik de producten van google met google docs en google spreadsheet.
Nee dank je. Het gaat om iemand die moeite heeft met PC's, en kon net overweg met W10 e.d. Tot die laptop kapot dood ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 07:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Dan weet ik niet of een Chromebook de juiste keuze is.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Gertjuhjan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:28:
Dan weet ik niet of een Chromebook de juiste keuze is.
Ik was er helaas niet bij toen ze hem kochten. Ik gok ook niet dat je voor 249,- ergens een functionele laptop kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:26

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kan in de Chrome browser office.com openen en zo de web-apps gebruiken.

Of in de Playstore Word, Excel en Powerpoint even afzonderlijk downloaden. Dan heb je zeg maar de apps die normaliter voor mobiele telefoons en/of tablets zijn.

Beide zijn wel beperkter in functionaliteit dan de volledige Office-suite.

[ Voor 15% gewijzigd door Bolletje op 16-07-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Bolletje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:30:
Je kan in de Chrome browser office.com openen en zo de web-apps gebruiken.

Of in de Playstore Word, Excel en Powerpoint even afzonderlijk downloaden.

Beide zijn wel beperkter in functionaliteit dan de volledige Office-suite.
Dit laatste gedaan met Word. Alleen dan ben je verplicht met dus een Office account aan te melden, en een licentie te kopen. Anders kun je alleen bestanden lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:08

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

AltTabKeys schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:25:
[...]

Mijn gok is dat de Mediamarkt-medewerker de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Met een Chromebook kun je gratis de "office"-applicaties van Google gebruiken (je hoeft daar niet eens een Chromebook voor te hebben; die applicaties zijn altijd gratis voor particulieren), maar voor die van Microsoft moet je wel betalen.

Microsoft verkoopt "Office" in twee smaken: Office 365 Microsoft 365 en Office 2019.
- Microsoft 365 is een dienst in abonnementsvorm; je betaalt dus jaarlijks om de software en bijbehorende clouddiensten te gebruiken. Word, Excel, Powerpoint, Outlook, Access, Publisher en OneNote zijn inbegrepen;
- Office 2019 is de versie zonder abonnement en bestaat uit Word, Excel en PowerPoint. Je betaalt eenmalig bij aanschaf en niet per jaar; dus Office zoals het al 30 jaar bestaat. Cloud-opslag is niet inbegrepen, maar als je een los OneDrive-abonnement afneemt dan kun je die wel gebruiken. Let er dus op dat Outlook, Access, Publisher en OneNote niet zijn inbegrepen en ook niet los verkrijgbaar zijn. Daar heb je echt Office Microsoft 365 voor nodig.
Jij zoekt een "lifetime license", dus Office 2019. Helaas bestaat die niet voor Chromebooks (alleen voor Windows en Mac).

Zie ook https://www.microsoft.com...cts?tab=1&rtc=1&market=nl

De webapps die bij Office365 Microsoft 365 worden geleverd, werken wel op een Chromebook. Dit zijn beperkte versies van Word, Excel, PowerPoint en Outlook. Die webapps hebben minder functionaliteit dan de normale versies, maar voor doorsnee gebruik kun je er prima mee werken. Om de webapps te gebruiken, heb je een Office 365 Microsoft 365-abonnement nodig en moet je dus jaarlijks betalen.

Edit:
Met de nieuwe versie van ChromeOS kun je ook Android-apps draaien; voor Android bestaan mobiele versies van Word, Excel, Outlook en PowerPoint die je kunt gebruiken als je inlogt met je Office Microsoft 365-account (betaald dus). Deze apps zijn echter niet vergelijkbaar met de klassieke apps die je kent van Offfice op Windows. Geen idee of die ook goed werken op een Chromebook, maar wellicht is dat een optie.

Alternatief is de Chromebook omruilen voor een Windows-exemplaar waar je wel de gewenste software op kunt krijgen. Je hebt Windows-laptops die voldoen voor gebruik in Office en wat browsen ook wel in die prijsklasse, alleen wellicht niet bij MediaMarkt.

Edit 2: mij is het ontgaan, maar blijkbaar heet "Office 365" tegenwoordig "Microsoft 365".

[ Voor 26% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-07-2020 08:18 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
AltTabKeys schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:25:
[...]

Je moet verkopers van MediaMarkt niet geloven... Die zijn echt alleen uit op zo veel mogelijk verkopen. Ik heb er eens gesolliciteerd. Ik werd afgewezen, omdat ze mensen zochten met commercieel inzicht en die dus goed kunnen verkopen. Dat zegt al voldoende.
AltTabKeys schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:29:
[...]

Ik was er helaas niet bij toen ze hem kochten. Ik gok ook niet dat je voor 249,- ergens een functionele laptop kan kopen.
Voor 250 euro kun je prima een refurbished exemplaar kopen. Als er nog geen SSD in zit, steek je een SSD en je bent ready to go.
Alternatief is de Chromebook omruilen voor een Windows-exemplaar waar je wel de gewenste software op kunt krijgen. Je hebt Windows-laptops die voldoen voor gebruik in Office en wat browsen ook wel in die prijsklasse, alleen wellicht niet bij MediaMarkt.
Zou ik niet zo snel doen. De kwaliteit is een stuk slechter dan bij een refurbished laptop (zeker als je voor een model uit de zakelijke lijn kiest, zoals Latitude, Elitebook en Thinkpad) en ze zijn eigenlijk best traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:08

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

hoi1234 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:24:
[...]

Je moet verkopers van MediaMarkt niet geloven... Die zijn echt alleen uit op zo veel mogelijk verkopen. Ik heb er eens gesolliciteerd. Ik werd afgewezen, omdat ze mensen zochten met commercieel inzicht en die dus goed kunnen verkopen. Dat zegt al voldoende.

[...]

Voor 250 euro kun je prima een refurbished exemplaar kopen. Als er nog geen SSD in zit, steek je een SSD en je bent ready to go.

[...]

Zou ik niet zo snel doen. De kwaliteit is een stuk slechter dan bij een refurbished laptop (zeker als je voor een model uit de zakelijke lijn kiest, zoals Latitude, Elitebook en Thinkpad) en ze zijn eigenlijk best traag.
toon volledige bericht
Dat hangt een beetje van de use case af. Waarschijnlijk heb je voor hetzelfde geld inderdaad wat beters op de tweedehands markt. Maar als men echt garantie, support en "gewoon een nieuwe" wil, dan is bijvoorbeeld de Lenovo IdeaPad Slim best een leuk machientje voor +/- 260 euro.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelle890
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-07-2020
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:02:
[...]

Mijn gok is dat de Mediamarkt-medewerker de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Met een Chromebook kun je gratis de "office"-applicaties van Google gebruiken (je hoeft daar niet eens een Chromebook voor te hebben; die applicaties zijn altijd gratis voor particulieren), maar voor die van Microsoft moet je wel betalen.

Microsoft verkoopt "Office" in twee smaken: Office 365 Microsoft 365 en Office 2019.

[...]

[...]

Jij zoekt een "lifetime license", dus Office 2019. Helaas bestaat die niet voor Chromebooks (alleen voor Windows en Mac).

Zie ook https://www.microsoft.com...cts?tab=1&rtc=1&market=nl

De webapps die bij Office365 Microsoft 365 worden geleverd, werken wel op een Chromebook. Dit zijn beperkte versies van Word, Excel, PowerPoint en Outlook. Die webapps hebben minder functionaliteit dan de normale versies, maar voor doorsnee gebruik kun je er prima mee werken. Om de webapps te gebruiken, heb je een Office 365 Microsoft 365-abonnement nodig en moet je dus jaarlijks betalen.

Edit:
Met de nieuwe versie van ChromeOS kun je ook Android-apps draaien; voor Android bestaan mobiele versies van Word, Excel, Outlook en PowerPoint die je kunt gebruiken als je inlogt met je Office Microsoft 365-account (betaald dus). Deze apps zijn echter niet vergelijkbaar met de klassieke apps die je kent van Offfice op Windows. Geen idee of die ook goed werken op een Chromebook, maar wellicht is dat een optie.

Edit 2: mij is het ontgaan, maar blijkbaar heet "Office 365" tegenwoordig "Microsoft 365".
toon volledige bericht
Ik heb een Chromebook inclusief de office apps in combinatie met een Microsoft 365 abo. De apps zijn inderdaad niet helemaal hetzelfde als die op een Windows. Het is een soort uitgekledere versie. De meeste functionaliteiten heb je, maar je mist bijvoorbeeld het lint.
Pagina: 1