Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Als ik corona cases netherlands google dan krijg je een mooie grafiek. Daar zie je een enorme toename sinds 30 juni (absolute aantallen)

Kijk ik op het Corona Dashboard van onze overheid dan zie je bij de (historische grafiek/data) bij positief geteste mensen (per 100.000) nauwelijks een nieuwe piek.

Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Andere bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27
Als ik naar de x-as kijk lijkt deze ook plots te verspringen van 1 dag per stap, naar 1 week. En men is in Nederland twee weken geleden ook overgestapt van dagelijkse updates naar wekelijkse updates. In de Google grafiek de laatste 2 getallen nog even delen door 7 dus denk ik (en die grafiek is eigenlijk gewoon fout)

[ Voor 6% gewijzigd door Homerius op 16-07-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

_O-
Iets minder het Google result met random bron vertrouwen?

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 16-07-2020 22:06 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Homerius schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:05:
En men is twee weken geled6 ook overgestapt van dagelijkse updates naar wekelijkse updates. In de Google grafiek nog even delen door 7 dus denk ik (en die grafiek is eigenlijk gewoon fout)
Dit dus. RIVM publiceert op een dag het getal voor de hele week. Google denkt vervolgens dat alle cases van die dag zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allecijfers.nl staan de dagupdates. Google schiet alleen wekelijks omhoog
Pagina: 1