Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
20% browsen en webontwerp
60% fotobewerking
20% gamen.
GAMES:
qua games niks spannends maar wel een 1440P scherm. Bij aankoop van de PC wil ik bestaande games wel graag op high kunnen spelen:. Denk aan watch dogs 2, GTA en wellicht wat nieuwe titels.
BROWSEN EN WEBONTWERP
Ik ontwikkel soms nog wat websites, allemaal niks spannend en niks om rekening mee te houden volgens mij
FOTOBEWERKING
Langs mijn fulltime baan heb ik een eigen fotografiebedrijf. Gemiddeld mag ik zo'n 500 foto's per week door. Een snelle laadtijd en export-snelheid in lightroom zijn gewenst. De huidige i5 begint zijn beperkingen te krijgen bij grote RAW bestanden van 40-50MB. Het inladen van 500 foto's, presets en genereren 1:1 voorbeelden duurt nu een klein half uur.. dat mag wel fors terug
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb zelf een prijs van 1100 euro in gedachte. Een paar tientjes meer is niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb lang getwijfeld om het in mijn bestaande kast (Cooler master Sniper) in te bouwen, maar denk dat ik mijn huidige pc (i5 3570k, waterkoeling, Radeon 7780 , 16GB DDR3, 3x SSD 256GB beter als set kan verkopen). Temeer omdat ik de doosjes niet meer heb van de onderdelen.
Ik neem dus niks over behalve mijn nieuwe ultrawide LG 34" 1440 scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien mijn gebruik zal het echt gaan over processorkracht.. Ik kom van een 7 jaar oude i5 overclock op 4.2GHZ. De processor draait mij inziens te vaak en te lang op 100%.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD Ryzen.. Maar als iemand mij kan overtuigen dat het intel moet zijn ben ik benieuwd!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt!
Ga je overklokken?
Een beetje overklokken hoort er bij toch
ik wil niks naar het uiterste persen maar wat veilig kan wil ik doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil met name weten of jullie nog tips hebben. Ik zit met 4 vragen:
1. 3600 of 3700? is het de 150 euro extra waarde?
2. Wat over de videokaart, is dit overkill voor af en toe een spelletje of een prima mid-range?
3. bestaande 1.5 HDD overzetten (3 jaar oud) of nu al preventief een 3TB erin? (1.5 tb is groot genoeg nog)
4. Direct 32GB geheugen erin? Ik heb nu 16GB en piek heel af en toe boven de 15GB... 't voelt als een verkeerde keuze om 16GB erin te stoppen
als ik verder gekke keuzen maak hoor ik dat ook graag
20% browsen en webontwerp
60% fotobewerking
20% gamen.
GAMES:
qua games niks spannends maar wel een 1440P scherm. Bij aankoop van de PC wil ik bestaande games wel graag op high kunnen spelen:. Denk aan watch dogs 2, GTA en wellicht wat nieuwe titels.
BROWSEN EN WEBONTWERP
Ik ontwikkel soms nog wat websites, allemaal niks spannend en niks om rekening mee te houden volgens mij
FOTOBEWERKING
Langs mijn fulltime baan heb ik een eigen fotografiebedrijf. Gemiddeld mag ik zo'n 500 foto's per week door. Een snelle laadtijd en export-snelheid in lightroom zijn gewenst. De huidige i5 begint zijn beperkingen te krijgen bij grote RAW bestanden van 40-50MB. Het inladen van 500 foto's, presets en genereren 1:1 voorbeelden duurt nu een klein half uur.. dat mag wel fors terug
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb zelf een prijs van 1100 euro in gedachte. Een paar tientjes meer is niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb lang getwijfeld om het in mijn bestaande kast (Cooler master Sniper) in te bouwen, maar denk dat ik mijn huidige pc (i5 3570k, waterkoeling, Radeon 7780 , 16GB DDR3, 3x SSD 256GB beter als set kan verkopen). Temeer omdat ik de doosjes niet meer heb van de onderdelen.
Ik neem dus niks over behalve mijn nieuwe ultrawide LG 34" 1440 scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien mijn gebruik zal het echt gaan over processorkracht.. Ik kom van een 7 jaar oude i5 overclock op 4.2GHZ. De processor draait mij inziens te vaak en te lang op 100%.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD Ryzen.. Maar als iemand mij kan overtuigen dat het intel moet zijn ben ik benieuwd!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt!
Ga je overklokken?
Een beetje overklokken hoort er bij toch
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil met name weten of jullie nog tips hebben. Ik zit met 4 vragen:
1. 3600 of 3700? is het de 150 euro extra waarde?
2. Wat over de videokaart, is dit overkill voor af en toe een spelletje of een prima mid-range?
3. bestaande 1.5 HDD overzetten (3 jaar oud) of nu al preventief een 3TB erin? (1.5 tb is groot genoeg nog)
4. Direct 32GB geheugen erin? Ik heb nu 16GB en piek heel af en toe boven de 15GB... 't voelt als een verkeerde keuze om 16GB erin te stoppen
als ik verder gekke keuzen maak hoor ik dat ook graag
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6 | € 294,05 | € 294,05 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,86 | € 64,86 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 36,20 | € 36,20 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 121,84 | € 121,84 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 76,- | € 76,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 106,90 | € 106,90 |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,70 | € 5,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 999,45 |
[ Voor 0% gewijzigd door Microwave_NL op 16-07-2020 21:36 . Reden: schuine teksten ]