Hoe zelf asbest verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Hi tweakers,

Bij het opknappen van m'n nieuwe woning ben ik een tiental m2 aan asbest Platen tegengekomen. De platen staan vrij, er hoeft dus niet gebroken oid te worden. Ik ben van plan deze platen zelf te verwijderen en op de juiste manier verpakt naar de milieustraat te brengen. Voor zover ik dit kan vinden is dit legaal.

Als ik lees over het saneren lees, kom ik veel verschillende adviezen tegen. Ffp3 filters voor het halfgelaatmasker wat ik al heb lijkt me evident, daarnaast koop ik een goede wegwerp overall, handschoenen, laarzen en het juiste plastic. Is dat voldoende, of moet het voor zo'n klus ook echt een volgelaatmasker zijn? Zijn er nog dingen die ik vergeet om deze klus veilig uit te voeren?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel je gemeente / reiniging eens?

Asbest dat niet snippert of gebroken is, mag je bijna altijd in speciale zakken komen afgeven bij de milieustraat of een aangewezen adres.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 21:35
Inderdaad, bij ons voorzien ze je zelfs van het juiste plastic om te verpakken. Verder klinkt je verhaal vrij compleet. Zolang er niks breekt is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Bedankt voor jullie reacties! Toch een beetje de bevestiging die ik nodig had ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE