Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een 2,5 inch USB3 4GB externe HDD van WD.

als ik mijn PC uitzet, blijft die draaien. En niet 5 minuten, maar ik kwam er achter nadat de pc een week niet gebruikt was en stomtoevallig omdat ik iets onder mn buro had laten vallen...

Dat mag toch niet? Wat is hier mis?

Maar vooral: Hoe los ik het op? Ik kan hier noch in de BIOS, noch in de instellingen van Windows 10 iets over vinden...

Ja tuurlek kan ik hem lostrekken, maar daar heb ik geen zin in want hij ligt achter de PC onder mijn buro verstopt achter het ladeblok...

wie weet raad?

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Blijven bij andere USB-apparaten ook de lampjes branden e.d.? Zo ja dan moet dit via de BIOS in te stellen zijn volgens mij.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:08
Wat @Detmer aangeeft zou ook mijn gedachte zijn. Ofwel, je pc blijft voeding geven op de USB poorten. Dit kun je als het goed is aanpassen in je bios/uefi, maar dat geldt denk ik wel voor alle poorten dan. Dus als je er wel gebruik van maakt voor andere apparaten, dan is dat weer niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, welk apparaat zou ik kunnen hebben aangesloten op mijn pc dat aan moet blijven als de pc uitstaat? Het is toch te bizar voor woorden dat met mij pc uit het achterlijke ding gewoon stroom over USB blijft leveren... aan een HDD nota bene...

Maar eh zoals ik al zei heeft mijn bios hier blijkbaar geen instelling voor... (zal wel komen omdat het een acer is ik kan bijna niks veranderen qua hardware settings.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@Verwijderd Het zou kunnen, ikzelf kan mijn muis laden, maar laad mijn smartwatch ook via de usbpoort van mijn pc welke op dat moment uit staat.

Om welke pc gaat het precies? Wellicht dat er wel wat te vinden is. En anders is het wellicht mogelijk om na het uitzetten van je pc een schakelaar om te halen.

Het kan wel van de zotte zijn, maar als je hem niet constant van stroom wil voorzien, dan moet er ergens een oplossing gevonden worden. Kan het niet netjes vanuit de bios, dan maar lean and mean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

ResuCigam

BOFH

Ik zou eens een andere USB poort proberen: Sommige computers hebben zowel gele als blauwe USB poorten. Op de gele staat altijd spanning.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjonge jonge zeg... wat een gedoe... ik kan dus of acer om een nieuwe bios voor een ouwe pc gaan vragen, of een schakelaar in het netsnoer gaan bouwen... ik koop nog eens een merk pc zeg, ben er gelijk klaar mee. Snap nu wel waarom hij zo goedkoop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Volgens mij kon je via wd drive utility instellen hoelang hij aktief moet zijn.
Hierna zou die zichzelf moeten uitschakelen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd allicht dat je iets minder negatief je eigen topic kan bijdragen? Ook een Xbox One geeft op sommige poorten met sommige aangesloten apparatuur gewoon 24/7 spanning.

Dat heeft dus (in mijn ogen) weinig met merk of prijs te maken; meer met het niet snappen of lezen van de handleiding en/of verdiepen in de hardware.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:15

Speedmaster

Make my day...

Zit er geen aparte schakelaar op de achterzijde van je PC om de voedingsindustrie te schakelen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Schiet me net wat te binnen; staat de PC wel uit? En niet in een of andere sleep / standby ingesteld door Acer en/of Windows?

Want dat er links geen lampje brandt, wil niet zeggen dat er rechts een USB-poort powered is. Want, vergelijkbaar, er zijn duizenden moederborden die ook een setting hebben om door weer op te starten als je op je keyboard tikt (USB).

Dus @Verwijderd vul de topicstart eens aan. Welke PC heb je? Welk OS? Wat al gecontroleerd? Wat zie je wel aan (onbekende) opties in je BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat, als Ik zeg dat m'n pc moet "afsluiten", dat ie dat dan ook doet. Ik verwacht ook dat dan alle apparaten die geen aparte voeding krijgen ook uitgaan. Zeker als zaken als slaapstand en stand nu modus zijn uitgeschakeld.

En dan kan je me negatief noemen, maar ik heb vanaf 1997 zowel beroepsmatig als privé met mijn neus in heel veel pc's gezeten (als in, samengesteld, gebouwd, geconfigureerd, getest, enzovoorts) en ik heb dit nog nooit gezien. Deze zelfde HDD werd op mijn vorige 2 pc's zonder enige instelling of wat dan ook gewoon ook uitgezet als de pc uitging. Als je bijv je telefoon wilde opladen als je pc uitstekend, dan moest je daar een stukje software voor installeren die ervoor zorgde dat er stroom op de USB bleef staan.

En als dan noch windows noch de bios iets laten zien waardoor je dit uit kan zetten, ja dan word ik een tikje bitter. En dat wordt niet beter door door te zagen over welk type precies want dat verandert niks aan de afwezigheid van bios opties. En nee, de pc heeft geen aan/uit schakelaar op de voeding en áls die er al zat, kan ik er niet bij want de pc staat onder mn buro verstopt achter het ladeblok. En daar staat ie niet voor niks want ik heb er geen ruimte voor op mn buro.

En misschien gaat deze pc idd niet helemaal uit, maar ook daar kan ik in de bios niks aan veranderen, en het maakt het ding alleen maar een grotere miskoop.

Iedereen bedankt voor de input ik ga het ding te koop zetten en zelf weer een pc bouwen. Die werken tenminste zoals ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dank voor de toevoeging; we helpen graag in een nieuw topic als je informatie wil over welke onderdelen een goede / nieuwe PC zouden kunnen samenstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Koop een stekkerdoos, maar dan een met een aparte schakelaar aan een kabel, dan kun je de stekkerdoos achter je buro laten liggen, en de schakelaar aan een kabel zichtbaar laten liggen.
Dan schakel je deze uit als je de pc uit zet.

En hier online voor zoeken, in de winkel vind je deze bijna niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Wat een onzin zeg. Een topic starten, geen specificaties geven van de pc en dan maar roepen dat het een kut ding is en je wel een nieuwe gaat maken.

Bij een nieuwe pc zul je dit ook hebben en ook moeten kijken hoe je het uit krijgt.

Dit is gewoon de ErP powersetting die in iedere pc van de laatste 10 jaar zit. Zelfs verplicht. Setting is te vinden in de bios.

https://superuser.com/que...bling-erp-in-bios#1129982

https://windowspro.eu/tur...en-computer-is-shut-down/

En het kan ook de hybride shutdown van Windows 10 zijn, dan blijft er spanning staan op het geheugen om snel op te kunnen starten. Dat kun je gewoon uitzetten in Windows.
YouTube: Windows 10 - USB ports stay powered after shutdown - solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:09
Er is nog veel meer onzin hier aan de hand.
Ik heb ook ook WD usb disk en mijn PC blijft ook gewoon power geven een de usb poorten als hij down is.
Juist zo ingesteld om hem nog als lader te kunnen gebruiken.

En wat denk je?
Als ik mijn pc down gaat stuurt die gewoon het Sata commando om down te spinnen naar de usb disk en die spint netjes down.

Kortom, het heeft helemaal niets met de power van die "kut" pc te maken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie kunnen echt niet lezen he. ..
Mijn bios heeft een dergelijke setting niet. Ook niks over slaapstanden.
En alle slaapstanden en dergelijke in Windows zijn uitgedchakeld.

En ik heb deze schijf op 2 andere pc's gebruikt.

En vanochtend op de pc's van mn jongens getest, en op mn laptop.

Overal gaat de HDD uit als de pc uitgaat.

Behalve op dit kutding.

Ik ben niet blind en niet dom.

En nu ik het voor de derde keer allemaal verteld heb is het genoeg geweest.

Mag dit draadje op slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:21:

Behalve op dit kutding.

3 opmerkingen die met elkaar in strijd zijn.
Wie heeft er dit ding gekocht
Wie leest er niet goed
Wie heeft zelf nog niet na kunnen denken over een oplossing...

En dan zeg jij jullie lezen niet goed EN ik ben niet dom? Het ligt er maar net aan met wie je vergelijkt zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:21:

Behalve op dit kutding.

En nu ik het voor de derde keer allemaal verteld heb is het genoeg geweest.
Met die instelling kom je er wel, heel volwassen. Geeft mensen echt motivatie om je te helpen.

Je hebt nog werkelijk niets verteld over de computer anders dat het een Acer is en dat “alle slaapstanden” etc zijn uitgeschakeld.

Je hebt een aantal dingen aangereikt gekregen, heb je daar nog wat mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
... zoals even uitproberen welke USB-poorten wel/niet spanning hebben als die PC "uit" staat met de voeding nog ingeschakeld? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Dit topic gaat dicht, aangezien de topic starter niet erg bereid lijkt te zijn om op een beetje fatsoenlijke manier gezamenlijk naar een oplossing te zoeken, alleen maar loopt te klagen en alles behalve constructief is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.