Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 13:02
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe mobiel. Ik heb er toevallig al 2 op het oog! :)

Wat is je budget?
Maximaal 1300EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag een toestel met een krachtige SOC waarop ik lekker kan gamen. Ook wil ik met de camera mooie foto's kunnen schieten

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit al een tijdje te kijken naar de Iphone 11 en de Oneplus 8 Pro

Welke vragen heb je hier nog over?
laat ik voorop stellen dat ik het niet erg vind van ecosysteem te moeten switchen. Echter heb ik nog de volgende vragen:
-Welk toestel zal (als je een voorspelling zou moeten maken) het langst mee?
-Is het zinvol om nu al een 5G ready toestel te kopen?
-Welk toestel heeft de minste slow downs? Is daar een bepaalde reden voor?
-Ik zag dat de Oneplus 8 pro een grotere accu heeft tov Iphone 11 (En ja ik weet ook dat IOS efficiënter omgaat met energie). Nou noem ik mezelf niet een power-user (ik kijk sochtends, tijdens de pauze en savonds naar mail, gebruik social media apps, game af en toe erop en maak eens een leuke foto) Welk toestel houdt zich t langst staande? Is de oplaad duur bij de iphone beduidend slechter?
-Met welk toestel kan ik het meest soepel mobiel betalen?

Relevante informatie
Ik heb momenteel een Samsung galaxy A70 en baal echt van de batterijduur. Ik laad hem rond 08:00 op (tot 100%), luister wat muziek, surf wat op t internet (3 a 4 uur op een dag ongeveer, alhoewel dat de laatste tijd minder is..), kijk af en toe youtube (zowel thuis als onderweg met 4G) en rond 12:00 a 13:00 zit ik al op 50% :'(

[ Voor 0% gewijzigd door RSB op 16-07-2020 19:40 . Reden: typo ]

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-06 15:29
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag een toestel met een krachtige SOC waarop ik lekker kan gamen. Ook wil ik met de camera mooie foto's kunnen schieten
Dan voldoen beiden telefoons volgens mij?
-Is het zinvol om nu al een 5G ready toestel te kopen?
Wij weten dat net zo min als jij dat weet. Hoelang ben je van plan met deze telefoon te doen? Je kan hem altijd verkopen; restwaarde + geld erbij en dan ben je ook 5G ready.
-Welk toestel heeft de minste slow downs? Is daar een bepaalde reden voor?
iOS is gewoon heel erg stabiel.
-Met welk toestel kan ik het meest soepel mobiel betalen?
Ik denk toch echt apple pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
Torac schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Dan voldoen beiden telefoons volgens mij?

[...]

Wij weten dat net zo min als jij dat weet. Hoelang ben je van plan met deze telefoon te doen? Je kan hem altijd verkopen; restwaarde + geld erbij en dan ben je ook 5G ready.

[...]

iOS is gewoon heel erg stabiel.

[...]

Ik denk toch echt apple pay.
toon volledige bericht
En hoe zit het met de accuduur van beide toestellen? Zal de iphone 11 of de oneplus in dagelijks gebruik het langer volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
RSB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:45:
[...]

En hoe zit het met de accuduur van beide toestellen? Zal de iphone 11 of de oneplus in dagelijks gebruik het langer volhouden?
Welke het langer volhoud weet ik niet. Als je ze beiden 1x per dag oplaad houden ze het beiden een hele dag vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:40
Torac schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:48:
[...]

Welke het langer volhoud weet ik niet. Als je ze beiden 1x per dag oplaad houden ze het beiden een hele dag vol.
Dat is natuurlijk onzin. Hangt ervan af hoe vaak je je telefoon gebruikt met welke apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
aljooge schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:50:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Hangt ervan af hoe vaak je je telefoon gebruikt met welke apps.
Het zal voornamelijk de volgende apps worden:
-COD Mobile
-GTA SA
-Bankieren & verzekerings app
-Diverse socials
-Whatsapp
-Signal
-MS Teams
-MS Office mobile

Hoorde wel dat IOS een goede power efficiency heeft maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met de accuduur van beide toestellen! (Dan bedoel ik geen random test maar echt dagelijks gebruik) :)

[ Voor 5% gewijzigd door RSB op 16-07-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
aljooge schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:50:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Je gaat er natuurlijk vanuit dat usecase het zelfde blijft ongeacht de telefoon keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RSB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:55:
Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met de accuduur van beide toestellen!
Daar heb je toch twee prachtige topics voor hier :) Ik kan nu wel vertellen hoe goed m'n OnePlus 8 Pro het doet maar ja... Wat wil je met het scherm ook? De OnePlus 8 Pro biedt bijvoorbeeld afgeronde schermranden, quad HD-resolutie en 120Hz, een iPhone niet.

Denk trouwens ook aan overzetten data waar nodig of opnieuw kopen van apps.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
CLB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Daar heb je toch twee prachtige topics voor hier :) Ik kan nu wel vertellen hoe goed m'n OnePlus 8 Pro het doet maar ja... Wat wil je met het scherm ook? De OnePlus 8 Pro biedt bijvoorbeeld afgeronde schermranden, quad HD-resolutie en 120Hz, een iPhone niet.

Denk trouwens ook aan overzetten data waar nodig of opnieuw kopen van apps.
Ja daar heb je wel een goed punt!
Betaal je wel eens met je Oneplus 8 pro? Gaat dat goed? (En doe je dat toevallig met ING?)
Wat zijn jou persoonlijke ervaringen met de accuduur van de OP 8 pro nu je dit toestel heb? En kwamen je verwachtingen overeen?

En ohja, stoort de curve je niet?

[ Voor 6% gewijzigd door RSB op 16-07-2020 20:27 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:43
Als je het toestel zakelijk gaat gebruiken, kijk dan ook of het GOED ondersteund wordt door de werkgever qua applicaties en MDM. Zelf heb ik slechte ervaring met IBM MaaS360 op iOS en contacten synchronisatie wat conflicteert met iCloud backup waardoor duplicaten ontstaan. Met MobileIron weer geen problemen, dus schuld ligt bij IBM want de concurrentie kan het wel goed implementeren.

Verder, met gamen zal na een tijdje een nieuwe game gebruikt gaan worden met nieuwe systeemeisen lijkt mij? Dus dan moet je een een nieuw toestel.

Als laatste verwacht ik 5G over 2 jaar wijd beschikbaar is, dus als je iPhone wil, wacht even tot oktober, dan verwacht ik met de iPhone 1 wel 5G er in (in ieder geval met sommige modellen).

Overigens zou ik voor de OP gaan vanwege het scherm en de fun factor van een OP met elke maand updates. iOS is gewoon wat saaier wat dat betreft, al is het oerdegelijk. OP8Pro is als Formule 1 en de OP8 als Formule 3, Apple als Volkswagen (waarbij de SE een Polo is, en de 11 Pro een Passat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
RSB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Op www.gsmarena.com worden bijde toestellen uitgebreid besproken en komt o.a de batterij duur ook ruimschoots voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:57
De oneplus is een betere keus tenzij je filmen en ios belangrijker vindt dan scoort de iPhone 11 voor je alle andere is gelijk en beter qua camera en met oneplus kun je weer een tijdje vooruit met 5G, Wifi 6, draadloos opladen en waterbestand als je in de regen staat, stereo speakers en goede batterij en smooth met een resfresh rate van 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Noresponse schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:21:
De oneplus is een betere keus tenzij je filmen en ios belangrijker vindt dan scoort de iPhone 11 voor je alle andere is gelijk en beter qua camera en met oneplus kun je weer een tijdje vooruit met 5G, Wifi 6, draadloos opladen en waterbestand als je in de regen staat, stereo speakers en goede batterij en smooth met een resfresh rate van 120.
De foto's van de iPhone worden over het algemeen beter gevonden dan die van de OnePlus en beide hebben een IP68 rating.
Ik denk dat de iPhone over het geheel genomen iets voordeel heeft tov de OnePlus, maar het is echt een minimaal verschil.
Ik denk dat je je vooral moet afvragen of je IOS of Android wil.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34

Flipm0de

geen

Denk dat de iPhone ook meer plusjes heeft. 5/6 aan updates van 3 voor de oneplus. Betere camera. Stabielere software. Op lange termijn meer waar voor je geld.

Minnetjes zijn het scherm. Oneplus is veel beter. Heeft ook een groter scherm als je dat fijn vindt.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSB
Heb uiteindelijk een iPhone gekocht!

Pagina: 1