Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloost12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-08-2020
Hoi,
Zo groen als gras, hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb een Shelly 1 gekocht welke ik graag wil aansluiten om een stopcontact mee te bedienen in combinatie met losse schakelaarz

Het Waterdichte stopcontact zit achterin de tuin waar ik een 2 aderige grond kabel naartoe heb getrokken vanuit de schuur. In de schuur zit een wandcontactdoos. Daar moet dus een losse schakelaar geplaatst worden alsmede de Shelly 1 zodoende het stopcontact van stroom te voorzien. Reden is dat ik graag een pomp wil aansluiten op het stopcontact en dan via Shelly app hier een automatische timer op kan Instellen. Nu kom ik er alleen niet uit. Alle Shelly schema’s die ik zie is in combinatie met lamp schakelaar etc. Ik heb ea ingetekend, zie foto,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sChGCYftYi7V0_37AXYLMtGrwf4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2GTl87KKYC0yPufCxir9G9a4.jpg?f=user_large en hoor graag wat wel klopt en niet klopt. Waar moet ik bijv de bruine grond kabel draad op aansluiten?

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Dank alvast!
Gr. Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bruin is je fase die je wilt schakelen. Je stopcontact is gewoon waar in alle Shelly tekeningen de lamp staat, meer niet. Ofwel, die gaat op O(utput). Had een tweejarige ook gedaan omdat het de enige is die vrij is :+

Alles komt neem ik aan in een (opbouw)doosje? Geen stekkers of kroonsteentjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09
je plaatje klopt niet, ik hoop dat je naast PE en N ook L naar het stopcontact hebt getrokken?
(3 aders dus?)
En zoals hierboven gezegd, bruin schakel je, blauw gaat zowel naar de shelly als het stopcontact.
Vanaf de shelly gaat in principe zwart (schakel) naar het stopcontact.

https://cdn.webshopapp.co...ifi-inbouw-schakelaar.jpg

in dit plaatje is de lamp het stopcontact

[ Voor 53% gewijzigd door Driek op 16-07-2020 20:24 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

Driek schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:23:
je plaatje klopt niet, ik hoop dat je naast PE en N ook L naar het stopcontact hebt getrokken?
(3 aders dus?)
Hoop ik ook :) Maar ging er even vanuit dat PE via de mantel van de grondkabel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloost12
Dank voor snelle reacties! Ik heb inderdaad ook de L naar stopcontact gelegd. In totaal 2 aderig met daarnaast de nog aarde draad die langs mantel loopt van de grond kabel.

Dan zal ik nog de bruine fase draad aansluiten op de O(output) waardoor cirkeltje rond is, perfect!

Inderdaad komt alles in de schuur in opbouw doos met aparte schakelaar. Ik moet denk ik wel 1 kroonsteentje gebruiken om de aarde Vd grond kabel die langs de mantel loopt over te laten gaan in nieuwe koperen aarde draad zodat ik deze goed kan aansluiten in opbouw doos, toch? Tenzij jullie een beter idee hebben?

Dank!
Gr. Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

De aardlitze is inderdaad de enige plek waar een kroosteen zou kunnen. Zelf vind ik een Wago lasklem iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloost12
Dat is goed om te weten, ga ik nog even zo’n lasklem halen. Perfect dank jullie wel voor ontzettend snelle reacties. Als deze Shelly schakelaar bevalt zal ik vermoedelijk snel meerdere van die dingen gaan installeren... 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloost12
Hi, inmiddels tijdje in gebruik en ben an sich erg tevreden, echter gebeurt het me nu voor de 2de keer dat mijn 2 Shelly devices offline zijn. Afgelopen week sprong deze plotseling weer vanzelf online, echter is dat nu nog niet gebeurt. Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen. Ik heb een Asus RT AC68U welke ik op 5GHZ aangesloten heb op beide Shelly 1 apparaten.

Dank wederom alvast!
Groet,
Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56
Ik verwacht niet dat je 5 GHz tot achter in de tuin komt, waarschijnlijk is dat dus het probleem. Probeer eens de 2,4 GHz frequentie, komt een stuk verder en is prima voor Shelly's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:10
Ik zou hem inderdaad eens op 2.4GHz verbinden. Die verbinding is veel minder gevoelig voor muren/objecten tussen beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloost12
Hi, heb een extra router in mijn garage geplaatst omdat ik al slecht bereik had daar, dus dat zou het probleem niet moeten zijn lijkt me. Ik ga de aankomende periode wel is kijken of dat continue signaal geeft of dat doe modem wellicht kuren heeft oid. Heb namelijk mijn normale Caiway router, daarop heb ik inmiddels 2 asus routers aangesloten. 1 extra in de meterkast naast Caiway router en vervolgens nog een asus router in de garage waar ik kabel naartoe getrokken heb.
Is die set up wellicht niet ok? Beide asus ingesteld als access points.

Gr. Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je een Shelly 1 aan de 5Ghz wil hangen, begrijp ik het probleem. De Shelly 1 draait op een ESP8266, wat een 2.4Ghz-only chip is :+ Wat geven de Shelly's dan wel je router aan over de signaalsterkte? Gokje, gezien je aangeeft zo groen als gras te zijn, draaien de Shelly's de stock firmware, en niet Tasmota?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloost12
Hi Thijsmans, zal dan idd de Shelly opnieuw gaan aansluiten op 2.4ghz wat dan als het goed is het probleem oplost vwb stabiliteit. De Shelly is overigens al wel weer vrij vlotjes na plaatsen van mijn post weer online. Maar goed, wel lekker als dit niet meer gebeurt. Ik neem aan dat de Shelly’s de stock firmware draaien want ik heb hier niks aan veranderd/apart ingesteld oid. Mocht ik dit wel alsnog moeten doen, hoor ik graag hoe.
Dank!
Gr. Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Inhoud verwijderd want onjuist

[ Voor 96% gewijzigd door devlam op 09-07-2021 11:14 . Reden: Injuist voor doel ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Uiteindelijk maar Shelly zelf gevraagd naar het schema om alleen een stopcontact aan te sluiten.

Link naar plaatje:
https://shellysa.co.za/wp...red-to-a-power-outlet.jpg

Plaatje voor geval de link ooit wijzigt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-zOsaKVSm2mWV9FBi1e02ao2V8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SN5U7YEi5ty2QJVcdQkaQUns.jpg?f=fotoalbum_large

Rood is bij ons bruin
Zwart is bij ons blauw

Tip voor installatie via Android:
Toestemming voor access location is noodzakelijk en tijdens installatie is ook bluetooth aanzetten vereist. Dat laatste komt als vraag als je hem uit hebt staan.

[ Voor 12% gewijzigd door devlam op 09-07-2021 11:20 . Reden: Extra tip ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12
devlam schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:18:
Uiteindelijk maar Shelly zelf gevraagd naar het schema om alleen een stopcontact aan te sluiten.

Link naar plaatje:
https://shellysa.co.za/wp...red-to-a-power-outlet.jpg

Plaatje voor geval de link ooit wijzigt:
[Afbeelding]

Rood is bij ons bruin
Zwart is bij ons blauw

Tip voor installatie via Android:
Toestemming voor access location is noodzakelijk en tijdens installatie is ook bluetooth aanzetten vereist. Dat laatste komt als vraag als je hem uit hebt staan.
Beetje late reactie, maar die hele app heb je niet nodig. Als je de Shelly aangesloten hebt wordt er door de Shelly een WiFi AP opgezet. Daar kun je mee verbinden met je telefoon of laptop, en dan kun je de Shelly gewoon instellen (even WiFi gegevens invoeren, reboot, en hij hangt in je netwerk)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndoej
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-05 13:51
Nu heb ik een shelly 1 mini derde generatie
Kan ik deze op dezelfde manier aansluiten , of is deze ongeschikt voor achter een stopcontact te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndoej
Niemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09
ja dat kan.
wel goed kijken naar het max amperage wat er door de shellys heen mag.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndoej
Ok bedankt
Pagina: 1