Slechte beschikbaarheid x470 moederborden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Ik zit te denken om mijn huidige i5 6600k te vervangen door een Ryzen 7 3700x.
Nu viel het mij echter op dat veel ATX x470 moederborden slecht verkrijgbaar zijn, hoe komt dit?
Zou het kunnen omdat x470 misschien langzaam uitgefaseerd wordt aangezien x570 al beschikbaar is?
Of kan ik beter misschien even wachten met deze upgrade?

Alvast bedankt,

- Luuk :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
B550 nemen. Doorgaans net iets beter voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:27:
B550 nemen. Doorgaans net iets beter voor dezelfde prijs.
Bedankt voor je reactie.
Ik zie nu wel dat de Gigabyte Aorus X570 ELITE qua prijs identiek is aan een B550 mobo van Asus (Asus ROG Strix B550-F Gaming).

Is het dan niet beter om voor de X570 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat is dan wel een vrij duur B550 bord. Wat mis je bvb aan pricewatch: MSI B550-A PRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je de extra features die een X470/X570 bieden nodig? Niet vergeten dat zo goed als alle X570-borden ook een ventilator hebben.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:42:
Dat is dan wel een vrij duur B550 bord. Wat mis je bvb aan pricewatch: MSI B550-A PRO?
Mijn vorige borden zijn altijd van Asus geweest, altijd goede ervaringen mee gehad.
Daarom heb ik snel de keuze gemaakt om naar een Asus te kijken.
Ook omdat de reviews van het Asus moederbord er goed uitzien.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk2015 op 16-07-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dus Asus X470 borden zijn slecht verkrijgbaar wil je eigenlijk zeggen.

Ben nooit zo van één merk. Datgene met de beste prijs/kwaliteit/prestatie ga ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:47:
Dus Asus X470 borden zijn slecht verkrijgbaar wil je eigenlijk zeggen.

Ben nooit zo van één merk. Datgene met de beste prijs/kwaliteit/prestatie ga ik voor.
Als voorbeeld, een Asus Prime x470 prime was enkele maanden geleden rond de 165 euro.
Nu kost hij meer dan 260 euro.
Dit viel mij op bij meerdere borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28
Luuk2015 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Als voorbeeld, een Asus Prime x470 prime was enkele maanden geleden rond de 165 euro.
Nu kost hij meer dan 260 euro.
Dit viel mij op bij meerdere borden.
Dat bord wordt dan ook niet meer verkocht in de pricewatch. Alleen Max ict staat er nog, maar als je 'm daar bestelt zal - denk ik - blijken dat zij 'm toch stiekem ook niet meer kunnen leveren. Mijn hypothese zou zijn dat ze simpelweg de eerste generatie x470 borden aan het uitfaseren zijn (of al uitgefaseerd zijn) ten faveure van wat daarna kwam. Naar mate er minder verkopers zijn van de oude borden, zal die prijs volatieler worden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Omdat er nu dus betere alternatieven zijn. X470 was interessant vanwege SLI support en betere VRM. Aangezien B550 een nog betere VRM heeft en SLI dood is heeft X470 geen nut meer naast B550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Freeaqingme schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:50:
[...]

Dat bord wordt dan ook niet meer verkocht in de pricewatch. Alleen Max ict staat er nog, maar als je 'm daar bestelt zal - denk ik - blijken dat zij 'm toch stiekem ook niet meer kunnen leveren. Mijn hypothese zou zijn dat ze simpelweg de eerste generatie x470 borden aan het uitfaseren zijn (of al uitgefaseerd zijn) ten faveure van wat daarna kwam. Naar mate er minder verkopers zijn van de oude borden, zal die prijs volatieler worden.
Bedankt voor je reactie.
Klinkt inderdaad logisch ;)

Off topic vraag:
Misschien een gekke vraag maar jij misschien een idee waarom Max-ict zo vaak een veel hogere prijs heeft dan de concurrentie? Valt mij namelijk redelijk vaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Luuk2015 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:56:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Klinkt inderdaad logisch ;)

Off topic vraag:
Misschien een gekke vraag maar jij misschien een idee waarom Max-ict zo vaak een veel hogere prijs heeft dan de concurrentie? Valt mij namelijk redelijk vaak op.
Dat is niet zo, het bord is EOL en zal ook snel daar verdwijnen. Je kunt het ook niet voor €265,- bij hen kopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28
[...]

Off topic vraag:
Ik weet te weinig van Max ICT om hun business model te doorgronden. Maar ze lijken doorgaans tamelijk willekeurige prijzen en levertijden te adverteren en kunnen het dan niet voor die voorwaarden leveren. Maar zelfs als ze iets niet kunnen leveren dan hebben ze wel contact met die klant, en kunnen ze een alternatief voorstellen (waarbij men op dat moment het niet vergelijkt met andere aanbieders).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]
offtopic:
Is een webshop met een reputatie, heeft zijn eigen topic hier op het forum. Zoek ze maar es op.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1