Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:44

MLLL

Palm Treo 650

Topicstarter
Ik heb van het weekend iets besteld op Ebay.

Aangezien ik geen creditcard heb probeerde ik het via Paypal, ik had nog geen Paypal dus ik maakte er eentje aan . So far so good. Alleen om het account te bevestigen maakte Paypal 2 kleine bedragen over onder de 50 cent en dat moest ik invoeren als een soort code blijkbaar.
Nadat er maandagavond nog steeds niets was bijgeboekt van Paypal heb ik de verkoper gemaild of het ook via een bankoverschrijving kon dat was geen probleem meldde het duitse bedrijf.

Nu lijkt het toch mis te gaan, ik heb het bedrag direct overgemaakt naar het bedrijf wat gelukt is maar krijg net van Ebay een mailtje dat ik nog moet betalen.

Hoe los ik dit op? Werkt Ebay op commissiebasis o.i.d. of kan ik het mailtje negeren,waar ik overigens niet van uit ga. Het gaat om iets van 850 euro btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 03:06
Je hebt volgens Ebay nog niet betaald, je kunt dan denk ik ook niet rekenen op de kopersbescherming omdat het niet via Ebay gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Topicstarter
msteggink schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:59:
Je hebt volgens Ebay nog niet betaald, je kunt dan denk ik ook niet rekenen op de kopersbescherming omdat het niet via Ebay gaat.
Het onderdeel is al onderweg als ik track and trace mag geloven. Dus daar maak ik mij niet al teveel zorgen over.

Achteraf ook stom van mijzelf om het zo te doen. Had beter geen bod kunnen doen en meteen op de site van de desbetreffende bedrijf kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:00
Als je direct betaald dan moet de verkoper het item waarschijnlijk zelf met de hand op betaald zetten.
Net als dat hij handmatig hem op verzenden moet zetten. Misschien is hij dit vergeten te doen.

Ebay rekent gewoon nog steeds de kosten aan de verkoper hoor, daar maakt het vinkje volgens mij niets voor uit.

[ Voor 22% gewijzigd door martin_v_z op 16-07-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Topicstarter
martin_v_z schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:04:
Als je direct betaald dan moet de verkoper het item waarschijnlijk zelf met de hand op betaald zetten.
Net als dat hij handmatig hem op verzenden moet zetten. Misschien is hij dit vergeten te doen.

Ebay rekent gewoon nog steeds de kosten aan de verkoper hoor, daar maakt het vinkje volgens mij niets voor uit.
Dankjewel voor dit antwoord, zal het bedrijf zo even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 10:26
Ik heb zelf jarenlang items verkocht op Ebay en dit ook wel eens meegemaakt. Als verkoper betaal je verkoopcommissie aan Ebay. Daarnaast betaal je verkoopcommissie aan Paypal, mits de koper dat gebruikt.
Wanneer de koper via een andere weg betaalt, dan kun je in het verkooppanel simpelweg op "Mark as paid" klikken en het item staat als betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
Ebay pakt normaal altijd dubbel geld. 10% van het aankoopbedrag voor particulieren en daarna nog even een fee voor de overboeking via PayPal. :) Volgens mij kun je in het dashboard van eBay ook aangeven dat de betaling is verstuurd, als verkoper kun je de order in ieder geval wel op betaald zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Topicstarter
NotSoSteady schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:29:
Ebay pakt normaal altijd dubbel geld. 10% van het aankoopbedrag voor particulieren en daarna nog even een fee voor de overboeking via PayPal. :) Volgens mij kun je in het dashboard van eBay ook aangeven dat de betaling is verstuurd, als verkoper kun je de order in ieder geval wel op betaald zetten.
Inderdaad in het dashboard kun je "Markeer als betaald " aanklikken, hoop dat het nu geregeld is _/-\o_

Dit is de eerste keer dat iets op Ebay gekocht heb.
Pagina: 1