Invloed XP op geheugenprijzen ?

Pagina: 1
Acties:

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 06:49
Window XP komt dus zeer binnenkort op de markt (zie nieuws). Aangezien XP iets meer geheugen nodig heeft als Windows 98 zou de vraag naar geheugen wel eens kunnen gaan stijgen en de prijzen dus ook. Zou de lancering van XP dit inderdaad veroorzaken ?

( Ik zit er nml aan te denken om v/d winter weer eens een pc te kopen..)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

mja... de vraag zal misschien wel wat groter worden... en dan is er een kans dat die prijzen wat gaan stijgen... maar ik denk zelf dat ze voorlopig nog wel ff laag blijven...

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
nu geheugen kopen en dat gewoon op de plank laten liggen tot xp komt.... of je hebt pech en het geheugen daalt nog eens 25% dan heb je een duur voorraadje liggen.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Geloof er niks van, sterker ik denk dat de verkoop van XP helemaal gaat tegenvallen... als je zo goed als elke jaar met een nieuw OS gaat komen is de markt op een gegeven moment echt wel een beetje verzadigd... en Win2k voldoet ruimschoots.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 08 augustus 2001 15:33 schreef Courage het volgende:
Geloof er niks van, sterker ik denk dat de verkoop van XP helemaal gaat tegenvallen... als je zo goed als elke jaar met een nieuw OS gaat komen is de markt op een gegeven moment echt wel een beetje verzadigd... en Win2k voldoet ruimschoots.
Mja... das wel zo... merk ik bv ook met Office XP... Ik werk dus op een helpdesk, en ik heb heb echt nog niemand met Outlook XP aan de lijn gehad... volgens mij hebben de meeste mensen gewoon geen behoefte aan die nieuwe dingen ;)

Alleen met winXP ligt het misschien wat naders, omdat die standaard bij pc's geleverd gaat worden... maar dat zijn misschien ook niet de mensen die zelf extra geheugen gaan kopen ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 08 augustus 2001 15:33 schreef Courage het volgende:
De Win2K-gebruikers zullen idd niet snel overstappen, maar de Win98 (en misschien ook wel Millenium)-gebruikers konden toch wel eens in groten getale overstappen hoor. En dat zijn er nog véél, onderschat dat niet...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Als je nu al weet welk geheugen je in je nieuwe PC wilt hebben, dan zou ik het nu kopen. Is nu toch al goedkoop ! En ja je loopt dan wat risico.
Geheugenprijzen kunnen van zoveel factoren afhangen, dus niet alleen naar de vraag !

Verwijderd

ik denk dat de meeste mensen wel genoeg geheugen hebben.. en de mensen die XP bij een pc krijgen/kopen dan denk ik aan mensen die bij vobis kopen en ik denk niet dat die het echt zou boeien :)

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op woensdag 08 augustus 2001 15:45 schreef wildhagen het volgende:

[..]

De Win2K-gebruikers zullen idd niet snel overstappen, maar de Win98 (en misschien ook wel Millenium)-gebruikers konden toch wel eens in groten getale overstappen hoor. En dat zijn er nog véél, onderschat dat niet...
Denk ook niet dat Win2k gebruiker zullen overstappen de meeste (bedrijven) hebben veel geld neergeteld voor hun legale licenties en die stappen nu niet weer over naar het dure XP prof, waar niet echt veel veranderingen inzetten behalve de vernieuwde GUI. En dan ook nog, veel mensen met een pc die overstappen naar XP zijn het 'domme pc' volk die niks van pc's weten, dus als het dan traag loopt komen zij er niet op dat er meer geheugen in moet, maar kopen gelijk een nieuwe pc. Sommige mensen zullen ook gelijk een nieuwe pc kopen speciaal voor XP |:( Natuurlijk geldt dit niet voor Tweakers.

Verwijderd

Ik ga mijn supersnelle en stabiele win2k systeem nog lang niet upgraden naar XP. Pas als XP echt stabiel en snel blijkt te zijn zal ik erover nadenken om mijn win2k install op te offeren.

ow sorry. ik raak een beetje offtopic. Ontopic dan maar weer.

Ik denk dat het wel eens dat het geheugen erg duur weer gaat worden. Ze hebben nu sdram lopen dumpen en ddr ram is nu ook al zo ontzettend goedkoop dat ze gewoon elk excuus aangrijpen om sdram duur te maken en zo ddr ram te kunnen promoten als het snelle en "goedekopere" alternatief.
Pagina: 1