Hoi hoi,
Afgelopen weekend heb ik mijzelf getrakteerd op een middagje PC sleutelen en heb ik mijn langverwachte systeem gebouwd. Ben er op en top blij mee, behalve één ding... de PC start steeds opnieuw op, als ik het in 'slaapstand' wil zetten.
Er staat nog haast geen software op, alleen windows10 (versie 9020) en de nieuwste drivers van nVidia (van hun website) en de nieuwste chipset drivers van AMD zelf.
De bios is geflasht naar de nieuwste versie en er zijn geen foutmeldingen.
Nadat het systeem is opgestart staat de debug-LED van het moederbord standaard op A0 of AA. (AA=reserverd, A0=IDE initialization started)
Het actieve energieschema is "AMD Ryzen Balanced"
In de geavanceerde instellingen staat onder dit schema de slaapstand:
- slaapstand na 30 min
- hybride slaapstand toestaan: ingeschakeld
- sluimerstand na: ingeschakeld
- activeringstimers toestaan: ingeschakeld
Hieronder m'n hele setup.
Hopelijk is er een oplossing. Via de google-is-je-vriend-oplossing ben ik er niet uitgekomen.
Dank alvast voor de reacties!
Afgelopen weekend heb ik mijzelf getrakteerd op een middagje PC sleutelen en heb ik mijn langverwachte systeem gebouwd. Ben er op en top blij mee, behalve één ding... de PC start steeds opnieuw op, als ik het in 'slaapstand' wil zetten.
Er staat nog haast geen software op, alleen windows10 (versie 9020) en de nieuwste drivers van nVidia (van hun website) en de nieuwste chipset drivers van AMD zelf.
De bios is geflasht naar de nieuwste versie en er zijn geen foutmeldingen.
Nadat het systeem is opgestart staat de debug-LED van het moederbord standaard op A0 of AA. (AA=reserverd, A0=IDE initialization started)
Het actieve energieschema is "AMD Ryzen Balanced"
In de geavanceerde instellingen staat onder dit schema de slaapstand:
- slaapstand na 30 min
- hybride slaapstand toestaan: ingeschakeld
- sluimerstand na: ingeschakeld
- activeringstimers toestaan: ingeschakeld
Hieronder m'n hele setup.
Hopelijk is er een oplossing. Via de google-is-je-vriend-oplossing ben ik er niet uitgekomen.
Dank alvast voor de reacties!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 439,82 | € 439,82 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 MASTER | € 356,46 | € 356,46 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 244,78 | € 244,78 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint Zwart | € 150,25 | € 150,25 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 192,87 | € 192,87 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Power Zone 650W | € 98,77 | € 98,77 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 193,90 | € 193,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.750,74 | ||