Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Wat kost jou bank? Wij voelen niet, maar wij betalen wel veel.

Weet jij hoeveel jij betaal aan bank voor een online bestelling?

Svp topic start uitbreiden met informatie, zoals dat het gaat om een bedrijfsrekening en hoeveel je moet betalen voor het ontvangen van bedragen van klanten.

[ Voor 39% gewijzigd door Ardana op 16-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
Als je bij een online bestelling moet betalen voor het gebruiken van een betaalmethode, dan moet dat er duidelijk bij staan. Dus tenzij het erbij staat, kost het je als klant €0,00.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je weet dat pinnen in een winkel ook een online betaling is?

Wat bedoel je exact?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Behalve als je met creditcard betaald. Dan betaal je extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Maar ondernemer betaald aan mollie €0.29 cent per tranactie, Dus ondernemers halen dat wel bij klanten.
Als ik iets koop van 5 euro online, dat betaal ik bijna 6% aan betaling afhandelaar.

zonder bank en betaling afhandelaar zou de ondernemer de product verkopen voor een prijs €4.71.
Wij betalen indirect 6%
Hahn schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:50:
Als je bij een online bestelling moet betalen voor het gebruiken van een betaalmethode, dan moet dat er duidelijk bij staan. Dus tenzij het erbij staat, kost het je als klant €0,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:54:
Een bankrekening is volgens mij ook zelden gratis en zakelijk betaal je per transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:03
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:55:
Maar ondernemer betaald aan mollie €0.29 cent per tranactie, Dus ondernemers halen dat wel bij klanten.
Als ik iets koop van 5 euro online, dat betaal ik bijna 6% aan betaling afhandelaar.

zonder bank en betaling afhandelaar zou de ondernemer de product verkopen voor een prijs €4.71.
Wij betalen indirect 6%

[...]
Ja en nee, zo simpel is het niet.

Er worden bij de meeste webwinkels ook besteld voor wel wat meer dan €5, dus dan kunnen de kosten percentueel gezien veel minder zijn.
Dan zijn er grotere webwinkels die echt wel veel minder betalen dan €0,29 per iDeal transactie, volgens mij kon dat ook best wel op €0,10 liggen of zelfs lager in die gevallen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ligt eraan of je Nederlandse of Belgische bankrekening hebt. in België zijn betaalrekeningen gratis.nl Nederland betaal je voor betaalrekeningen. over het algemeen zijn online transacties gratis via iDEAL. Omdat TS aangaf dat hij moest betalen voor online betalingen dacht ik dat hij via een creditcard zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:03
99ruud99 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:54:
De kaart bijdrage of transactiekosten bij een betaling aan de webshop?
Het is al een jaar of 2/3 zo dat webwinkels officieel geen extra kosten meer mogen rekenen aan de klant voor betalingen van creditcards, andere betaalmethoden mag nog wel.
Volgens mij geldt dit voor de gehele EU.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 10:44
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:49:
Wat kost jou bank? Wij voelen niet, maar wij betalen wel veel.

Weet jij hoeveel jij betaal aan bank voor een online bestelling?
Goed verhaal! Echt een touw aan vast te knopen zo.
Alle tarieven, particulier of zakelijk, zijn overal terug te vinden.
Tenminste, ik neem aan dat je daar naar op zoek bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Wij betalen nu veel te veel aan geld handelaars dan onze zelf.
Via mollie een ondernemer betaal
IDEAL = €0.29
Mastercard: €0.25 + 1.8%
Visa : €0.25+2.8%
American Express : €0.25+2.8%

Deze kosten worden zeker door gedrukt aan klanten. Dus online betalen kost extra geld voor klanten.
MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:51:
Je weet dat pinnen in een winkel ook een online betaling is?

Wat bedoel je exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:07:
IDEAL = €0.29

Deze kosten worden zeker door gedrukt aan klanten. Dus online betalen kost extra geld voor klanten.

[...]
Ja. En nu???

[ Voor 3% gewijzigd door BFmango op 16-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dus online betalen kost extra geld voor klanten.

[...]
Joh.. een service kost geld. nee echt? :o

Wat is het punt dat je probeert te maken?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:03
IDEAL = €0.29

[...]
Los van dat je erg onsamenhangende verhalen opschrijft. Wat is je bedoeling?
Ja zakelijk bankieren kost meer geld dan particulier. Ja die kosten worden op de een of andere manier doorberekend in de product/dienst die je koopt.

Dus?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Maar als zakkelijk betaald wordt, dan wordt die kosten zeker door ondernemer bij hun klanten gelegd.
Uiteindelijk klant betaalt
PolarBear schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:57:
[...]Een bankrekening is volgens mij ook zelden gratis en zakelijk betaal je per transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dus online kopen kost meer. geld handelaar verdienen geld makkelijker van een klanten.
Cyriel85 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:10:
[...]Los van dat je erg onsamenhangende verhalen opschrijft. Wat is je bedoeling?
Ja zakelijk bankieren kost meer geld dan particulier. Ja die kosten worden op de een of andere manier doorberekend in de product/dienst die je koopt.

Dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 10:44
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:11:
Maar als zakkelijk betaald wordt, dan wordt die kosten zeker door ondernemer bij hun klanten gelegd.
Uiteindelijk klant betaalt

[...]
En uiteindelijk wordt de klant weer betaald door een bedrijf (middels loon/salaris). Dat bedrijf wordt betaald door andere bedrijven of particulieren en die worden op hun beurt weer betaald door andere bedrijven en particulieren.

Stop de persen!!
Het is allemaal vooropgezet spel!
De economie is één grote Ponzifraude!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:03
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:13:
Dus online kopen kost meer. geld handelaar verdienen geld makkelijker van een klanten.

[...]
Meer geld dan wat/wie?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Maar als ik iets online koop, dan betaal ik meer. Maar hoeveel mensen weten dat ?
mccAin schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:17:
[...]En uiteindelijk wordt de klant weer betaald door een bedrijf (middels loon/salaris). Dat bedrijf wordt betaald door andere bedrijven of particulieren en die worden op hun beurt weer betaald door andere bedrijven en particulieren.
Stop de persen!!
Het is allemaal vooropgezet spel!
De economie is één grote Ponzifraude!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Wij betalen meer geld aan (tusse) geld handelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:21:
Maar als ik iets online koop, dan betaal ik meer. Maar hoeveel mensen weten dat ?

[...]
Onzin. Je betaalt misschien een percentage aan een tussenpartij die de betaling tot stand brengt, maar de ondernemer betaalt geen pand meer in een binnenstad. Online vind ik dingen altijd goedkoper dan in de winkel. Zelfs met die 0.25% opslag door de tussenpartij. Dus who cares?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:13:

[...]
Als je naar een fysieke winkel gaat en doet pinnen moet de ondernemer ook betalen voor de pintransactie. Daarnaast zal de ondernemer ook een internetabonnement moeten hebben, ook dat wordt doorberekend aan de klant.

En als je in een fysieke winkel contant betaald dan kost het de ondernemer ook geld. Elk briefje dat de ondernemer bij de bank doet storten moet die ook voor betalen (en dat is een vast bedrag, dus procentueel is het storten van een briefje van €5 veel duurder dan het storten van €50).

Kort gezegd: ondernemen kost geld, en aangezien de eigenaar ook brood op de plank moet krijgen zullen alle kosten die de ondernemer maakt worden doorberekend aan de klant. Of dat nu bij een online aankoop is of in een fysieke winkel.

En hetzelfde geldt uiteraard voor bezorging. PostNL is niet gratis, de ene webwinkel laat je expliciet betalen voor bezorgkosten, de ander doet het gratis, maar verrekend het gewoon in de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

IDEAL = €0.29

[...]
Je kan onmogelijk serieus zijn.

Ik ben een ondernemer met een webwinkel en werk ook nog is met Mollie. Ik betaal echter geen 0,29 maar dat terzijde. Dit wordt uiteraard niet doorbelast aan klanten. Wat jij roep met dat een artikel niet 5,00 maar eigenlijk verkocht moet worden voor 4,71 is natuurlijk bullshit.

De kosten die wij per transactie betalen is verwaarloosbaar en worden standaard niet eens meegenomen in marge calculatie. Een doosje, inpakmateriaal en personeel is veel belangrijker.

Creditcardkosten worden al helemaal niet doorbelast. Dit mag wettelijk niet meer. Alle transacties zijn voor klanten gratis. De productprijs is echter niet aangepast hoor na invoering van die regel.

[ Voor 9% gewijzigd door OMD op 16-07-2020 18:31 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

IDEAL = €0.29

[...]
Ik zou, als ik jou was de volgende keer dat je ergens iets bestelt, gewoon in de auto stappen en het spul zélf ophalen en contant betalen.

Zal vast wel een heel stukje goedkoper uit gaan vallen (qua bank kosten).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:21:

[...]
Werkelijk iedereen die even langer dan een seconde nadenkt?

Maar dan bedenk je je ook weer dat een webwinkel veel minder kosten heeft dan een stenen winkel qua huur en onderhoud van t pand, buiten de winkelstraten is het een stuk goedkoper. En ze zijn vaak een stuk efficiënter in de omgang. Dus eigenlijk daar ook weer goedkoper. Sommige dingen zijn duurder, sommige goedkoper.... en daarom betaal je dus in webwinkels van stenen winkels exact hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waar wil je nou heen met dit? Verkopers proberen natuurlijk altijd een bepaalde marge in te bouwen, om zowel de kosten te dekken (waaronder payment provider kosten), als ook nog winst te maken.

In de winkel kost pinnen de winkel ook geld, net zoals online betalen ook bij elke transactie geld kost. Zo is het leven, ga je niks aan veranderen, en je kan ook niet 'precies' bepalen hoeveel extra je dat nou kost. Mede doordat het altijd anders zal zijn, en het ook eigenlijk niet boeit. Want als je niet extra betaalt voor de payment provider-kosten, dan betaal je wel extra voor de verzending, of iets anders, op één of andere manier. Uiteindelijk betaalt de klant natuurlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

-

[ Voor 100% gewijzigd door CodeCaster op 16-07-2020 19:35 . Reden: Dit voegt niks toe ook. ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Weet niet hoe mollie het ontvangen geld overboekt, is dat realtime of aan het eind van de dag in een batch?

Rabobank vraagt hier ook gewoon 0,15+0,085=0,235 voor een bijschrijving op de zakelijke rekening. Andere banken zijn met zakelijke rekeningen niet veel goedkoper.

Als Mollie het aan de eind van de dag/week overboekt naar de tegenrekening kost het maar 0,055 per transactie extra, vind ik peanuts voor het gemak dat je ervan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

_JGC_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:
Weet niet hoe mollie het ontvangen geld overboekt, is dat realtime of aan het eind van de dag in een batch?

Rabobank vraagt hier ook gewoon 0,15+0,085=0,235 voor een bijschrijving op de zakelijke rekening. Andere banken zijn met zakelijke rekeningen niet veel goedkoper.

Als Mollie het aan de eind van de dag/week overboekt naar de tegenrekening kost het maar 0,055 per transactie extra, vind ik peanuts voor het gemak dat je ervan hebt.
Je kan zelf kiezen. Wij kiezen voor 1x per week.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
OMD schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:23:
[...]

Je kan zelf kiezen. Wij kiezen voor 1x per week.
Zag het net ja. Ik zie overigens mogelijkheden, incasso bij Mollie kost 0,25. Incasso bij de Rabobank kost me 2,11 euro.
Tel daarbij op dat een ideal linkje op een factuur mensen sneller laat betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Een whatsup bericht sturen is gratis, maar waarom een kb data verzoek uitwisselen tussen winkelier en bank zoo duur €0.29? Wij zijn allemaal verslaaf aan online en bank, Daarom misbruiken geld handelaars de ondernemers en klanten.

Ik vind overheid moet een vast prijs afspraak maken. zodat niet onnodig hoge kost word aan winklier en klanten gedrukt.
SmurfLink schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:00:
[...]
Werkelijk iedereen die even langer dan een seconde nadenkt?
Maar dan bedenk je je ook weer dat een webwinkel veel minder kosten heeft dan een stenen winkel qua huur en onderhoud van t pand, buiten de winkelstraten is het een stuk goedkoper. En ze zijn vaak een stuk efficiënter in de omgang. Dus eigenlijk daar ook weer goedkoper. Sommige dingen zijn duurder, sommige goedkoper.... en daarom betaal je dus in webwinkels van stenen winkels exact hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ja die 0,29 is natuurlijk niet alleen voor dataverkeer, de achterliggende infrastructuur zal ook betaald moeten worden. datalijnen, servers, gebouwen, personeel, administratie, software etc.
beveiliging.

Voor dat whatsapp bericht te versturen betaal jij ook, je hebt toch een databundel/abbo bij je tel-provider?

Of doe jij je werk ook tegen een nul-tarief ?

[ Voor 31% gewijzigd door mvrhrln op 16-07-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:35:
Een whatsup bericht sturen is gratis, maar waarom een kb data verzoek uitwisselen tussen winkelier en bank zoo duur €0.29? Wij zijn allemaal verslaaf aan online en bank, Daarom misbruiken geld handelaars de ondernemers en klanten.

Ik vind overheid moet een vast prijs afspraak maken. zodat niet onnodig hoge kost word aan winklier en klanten gedrukt.

[...]
Niks is gratis, ook je WhatsApp-berichtje niet. Dat jij er niet voor betaalt, komt omdat je er op andere manieren voor betaalt, bijvoorbeeld met je data. En de overheid gaat hier gelukkig helemaal niks aan doen, dat heet een vrije markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mvrhrln schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:39:
Ja die 0,29 is natuurlijk niet alleen voor dataverkeer, de achterliggende infrastructuur zal ook betaald moeten worden. datalijnen, servers, gebouwen, personeel, administratie, software etc.

beveiliging niet te vergeten, gezien al het betaalverkeer nogal gevoelig is enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Wij gebruiken wel onze eigen data om betaling te doen.
En net als andere KPN heeft ook datalijnen, servers, gebouwen, personeel, administratie, software etc. K

KPN moet ook roaming tarieven voor goedkoop hanteren, maar waarom de banken en geldhandelaars niet.
mvrhrln schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:39:
beveiliging.

Voor dat whatsapp bericht te versturen betaal jij ook, je hebt toch een databundel/abbo bij je tel-provider?

[ Voor 3% gewijzigd door Janon op 16-07-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:50:
Wij gebruiken wel onze eigen data om betaling te doen.
En net als andere KPN heeft ook datalijnen, servers, gebouwen, personeel, administratie, software etc. K

KPN moet ook roaming tarieven voor normale hanteren, maar waarom niet de banken en geldhandelaars niet.

[...]
Waarom maak je je zo druk over €0,29, die je niet eens direct, maar indirect betaalt..? Er zijn zoveel meer zaken die jou veel meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
als ik een mobiele ijswinkel heb of een markthandel heb,, bv mijn ijs-product prijs €2,- . Dus 0.29 is bijna 15% van mijn omzet. mijn 15% geld gaat naar die geldhandelaars die bijna KPN werkt doet.
Hahn schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:52:
[...]Waarom maak je je zo druk over €0,29, die je niet eens direct, maar indirect betaalt..? Er zijn zoveel meer zaken die jou veel meer kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Janon op 16-07-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien TS zich niet aan het verzoek om de topic-start uit te breiden houdt, en de discussie nu nergens heen gaan, gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.