I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Is de eerste hit in Google als ik "AMZN MKTP NL" opzoek.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Maar dat is vreemd inderdaad dat ze dat dan nu nog even doen.
En dit heb ik ook wel gehad maar dan toen ik net de creditcard had gekoppeld
Als het goed is blijft het bedrag enkel '' gereserveerd '' en verdwijnt het later weer alsof er niets is gebeurd.
In vino veritas, in aqua sanitas
"we reserveren af en toe bij betalingen 1 euro om te veriefieren dat de credit card echt is. dit geld zal nooit afgeboekt worden, mocht dit wel gebeuren dan krijg je dit binnen 10 dagen terug"
Anoniem: 472287
Wow... Wat een bedrijfsvoering. Snel mijn Amazon account verwijderenmaubaan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:44:
Ik krijg net een chat terug van Amazon
"we reserveren af en toe bij betalingen 1 euro om te veriefieren dat de credit card echt is. dit geld zal nooit afgeboekt worden, mocht dit wel gebeuren dan krijg je dit binnen 10 dagen terug"
Het klinkt wat populair maar zoals @Anoniem: 472287 zegt: heb je ze vriendelijk verzocht op te rotten?maubaan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:44:
Ik krijg net een chat terug van Amazon
Ja, het is hier (mogelijk) 1 Euro. Maar wat als je een hotel reserveert en die schrijft het "alvast" af, 8 maanden voordat je aankomt? Of een autoverhuur en je komt aan en krijgt een kleinere auto en 2 uur discussie.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
In de VS is het heel gebruikelijk om de eerste nacht al af te schrijven op de te gebruiken creditcard. Echt afschrijven dus, niet alleen reserveren.MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:49:
[...]
Het klinkt wat populair maar zoals @Anoniem: 472287 zegt: heb je ze vriendelijk verzocht op te rotten?
Ja, het is hier (mogelijk) 1 Euro. Maar wat als je een hotel reserveert en die schrijft het "alvast" af, 8 maanden voordat je aankomt? Of een autoverhuur en je komt aan en krijgt een kleinere auto en 2 uur discussie.
Autoverhuur is trouwens ook een goede, veel mensen weten niet dat er vaak een reservering van het eigen risico bovenop de huurprijs komt. Dus nog eens 650 euro oid die gereserveerd wordt. Kut als je toch al kort bij je limiet zat.
Als ik het goed begrijp is dit bij Amazon nu een reservering van 1 euro en geen afschrijving. Als dit één van de moeilijkste dingen in je leven is op dit moment dan ben ik blij voor je
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Een reservering van €0 heeft geen zin omdat er dan wel eens risicochecks worden overgeslagen. Meer dan €1 is not-done omdat het ten koste gaat van je bestedingslimiet.
De reservering zou wel binnen 7 dagen geannuleerd moeten worden. Al kan dat voor hun doel ook al na een seconde.
Anoniem: 472287
Vrij gebruikelijk bij bijvoorbeeld registratie oid, maar "zomaar effe tussendoor" is echt not done wat mij betreft.frickY schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:13:
Dat is vrij gebruikelijk bij credit cards.
Een reservering van €0 heeft geen zin omdat er dan wel eens risicochecks worden overgeslagen. Meer dan €1 is not-done omdat het ten koste gaat van je bestedingslimiet.
De reservering zou wel binnen 7 dagen geannuleerd moeten worden. Al kan dat voor hun doel ook al na een seconde.
Er zijn wel meer bedrijven die dat doen. Ik zie vaak reserveringen als ik tank en betaal met credit card. Bedrag wordt nooit geïncasseerd. Zo had Shell laatst € 150 op mijn credit card gereserveerd.Anoniem: 472287 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:47:
[...]
Wow... Wat een bedrijfsvoering. Snel mijn Amazon account verwijderen
[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 16-07-2020 19:06 ]
Ga er maar vanuit dat dit vanzelf weggaat. Een reservering zonder dat het wordt afgeschreven gaat na een aantal weken weer weg. Ik kijk er niet eens meer van op als ik het op mijn creditcard zie.
Dat zullen ze ook niet worden, dat zijn ze alDroefsnoet schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:
Met dit soort rare fratsen jaag je klanten weg, kan me niet voorstellen dat Amazon zo ooit een succes zal worden

The devil is in the details.
Dit is de enige manier om gedurende een abbonementsperiode of voorafgaande aan een betaling te detecteren of jij je creditcard inmiddels misschien hebt opgezegd, of als gestolen hebt geregistreerd.Anoniem: 472287 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:59:
Vrij gebruikelijk bij bijvoorbeeld registratie oid, maar "zomaar effe tussendoor" is echt not done wat mij betreft.
Dat is alleen wel van een ander type. De reservering van Amazon of een hotel kan langere tijd vastgehouden worden en kan ook verhoogd worden zonder dat je daar als kaarthouder invloed op hebt (gebeurt hier nu ook natuurlijk. Heet ook wel card on file). Bij tanken is de reservering heel kort en zal snel door het uiteindelijke bedrag gevolgd worden en komt ook gewoon voor bij je debit kaarten. Daarnaast kan het niet zomaar verhoogd worden en ben je er als kaarthouder áltijd zelf bij.XWB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:05:
[...]
Er zijn wel meer bedrijven die dat doen. Ik zie vaak reserveringen als ik tank en betaal met credit card. Bedrag wordt nooit geïncasseerd. Zo had Shell laatst € 150 op mijn credit card gereserveerd.
Waarom zouden ze niet gewoon kunnen wachten tot de volgende afschrift voor het abonnement of controleren wanneer je wilt afrekenen?frickY schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:20:
[...]
Dit is de enige manier om gedurende een abbonementsperiode of voorafgaande aan een betaling te detecteren of jij je creditcard inmiddels misschien hebt opgezegd, of als gestolen hebt geregistreerd.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
lol, DroefsnoetDroefsnoet schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:
Met dit soort rare fratsen jaag je klanten weg, kan me niet voorstellen dat Amazon zo ooit een succes zal worden
wtf Droefsnoet.

(heb me even ingedekt voor sarcasme/non sarcasme)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Heb jij een creditcard? Zo ja, heb jij dit dan nog nooit gezien dan dat er een reservering wordt gedaan bij je kaart om te kijken of er nog afgeschreven kan worden?Droefsnoet schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:
Bij Amazon betaal je pas met een bestelling wanneer het verstuurd wordt. Dus even een checkje of je creditcard nog actief is, is echt niet zo gek.
als je geen Prime gebruikt kan je Amazon prima gebruiken zonder creditcard. maar waar hierboven al wordt gemeld, het is een reservering. dit wordt (als het goed is) nooit van je rekening gehaald.
Inderdaad in Amerika als je in een hotel gaat krijg je altijd een reservering op je creditcard van X bedrag. mocht je de boel trashen of dingen jatten dan hebben ze gewoon geld. doe je dat niet dan krijg jij alles terug
Nee, de eerste nacht wordt meestal afgeschreven, dus niet alleen gereserveerd.maubaan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:33:
Inderdaad in Amerika als je in een hotel gaat krijg je altijd een reservering op je creditcard van X bedrag. mocht je de boel trashen of dingen jatten dan hebben ze gewoon geld. doe je dat niet dan krijg jij alles terug
Vanwege COVID-19 kreeg ik bijv. meerdere eerste-nacht-boekingen terugbetaald minus 30 euro koersverschil helaas. Bij alleen een reservering is er geen sprake van koersverschillen maar bij daadwerkelijke afschrijvingen wel.
Vervang Amazon door bedrijf X in je zin, want dit kan je altijd toepassen. Reserveringen is vrij common namelijk, alleen normaal merk je er niets van.Droefsnoet schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:

Het zijn helemaal geen rare fratsen, is vrij gebruikelijk.Droefsnoet schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:
Ja, bij de normale pinpas ook, en de manier waarop is eigenlijk best wel raar, het lijkt daar namelijk niet mee te tellen tot de bestedingsruimte en bij credit cards wel.Douweegbertje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:06:
[...]
Vervang Amazon door bedrijf X in je zin, want dit kan je altijd toepassen. Reserveringen is vrij common namelijk, alleen normaal merk je er niets van.Het gebeurt bij van alles, zelfs met je normale pinpas.
Heb ooit in Frankrijk bij een onbemande pomp gepind en toen is er 100 of 150 euro afgeschreven, later ook het tankbedrag, en daarna de 100 of 150 weer teruggestort. Vraag me af of dat geld echt was afgeschreven, of dat dat maar zo lijkt op het moment dat er een langdurige reservering op een gewone pinpas wordt geplaatst.