Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 09:44
Goedemiddag,

Zojuist check ik mijn credit card info en ik zie ineens een random niet verwachte 1 euro afschijving.

De incasso is als volgt
AMZN MKTP NL
en is precies 1 euro
op 12Juli is dit afgeschreven

Ik ben lid van Amazon Prime, echter ben ik hier al een aantal maanden lid van.
Het is niet dat ik het mis maar vraag me af waar dit goed voor is.
In Amazon kan ik niks vinden, hebben jullie dit ook gehad?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=201895580

Is de eerste hit in Google als ik "AMZN MKTP NL" opzoek.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 14:53

De Nelis

en anders maar niet...

@MAX3400 was me net voor 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door De Nelis op 16-07-2020 17:21 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
ik ben een chat gestart :P ik kwam net ook op de zelfde site uit. ik denk niet dat iet iets bekends is.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:39
Volgens mij doen ze dit om even de creditcard te '' verifiëren '' of het wel lukt om er geld af te schrijven.
Maar dat is vreemd inderdaad dat ze dat dan nu nog even doen.

En dit heb ik ook wel gehad maar dan toen ik net de creditcard had gekoppeld
Als het goed is blijft het bedrag enkel '' gereserveerd '' en verdwijnt het later weer alsof er niets is gebeurd.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Ik krijg net een chat terug van Amazon

"we reserveren af en toe bij betalingen 1 euro om te veriefieren dat de credit card echt is. dit geld zal nooit afgeboekt worden, mocht dit wel gebeuren dan krijg je dit binnen 10 dagen terug"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 472287

maubaan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:44:

"we reserveren af en toe bij betalingen 1 euro om te veriefieren dat de credit card echt is. dit geld zal nooit afgeboekt worden, mocht dit wel gebeuren dan krijg je dit binnen 10 dagen terug"
Wow... Wat een bedrijfsvoering. Snel mijn Amazon account verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

maubaan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:44:

Het klinkt wat populair maar zoals @Anoniem: 472287 zegt: heb je ze vriendelijk verzocht op te rotten?

Ja, het is hier (mogelijk) 1 Euro. Maar wat als je een hotel reserveert en die schrijft het "alvast" af, 8 maanden voordat je aankomt? Of een autoverhuur en je komt aan en krijgt een kleinere auto en 2 uur discussie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:45

Sorcerer8472

Mens sana?

MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Het klinkt wat populair maar zoals @Anoniem: 472287 zegt: heb je ze vriendelijk verzocht op te rotten?

Ja, het is hier (mogelijk) 1 Euro. Maar wat als je een hotel reserveert en die schrijft het "alvast" af, 8 maanden voordat je aankomt? Of een autoverhuur en je komt aan en krijgt een kleinere auto en 2 uur discussie.
In de VS is het heel gebruikelijk om de eerste nacht al af te schrijven op de te gebruiken creditcard. Echt afschrijven dus, niet alleen reserveren.

Autoverhuur is trouwens ook een goede, veel mensen weten niet dat er vaak een reservering van het eigen risico bovenop de huurprijs komt. Dus nog eens 650 euro oid die gereserveerd wordt. Kut als je toch al kort bij je limiet zat.

Als ik het goed begrijp is dit bij Amazon nu een reservering van 1 euro en geen afschrijving. Als dit één van de moeilijkste dingen in je leven is op dit moment dan ben ik blij voor je ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Dat is vrij gebruikelijk bij credit cards.
Een reservering van €0 heeft geen zin omdat er dan wel eens risicochecks worden overgeslagen. Meer dan €1 is not-done omdat het ten koste gaat van je bestedingslimiet.
De reservering zou wel binnen 7 dagen geannuleerd moeten worden. Al kan dat voor hun doel ook al na een seconde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

frickY schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:13:
Dat is vrij gebruikelijk bij credit cards.
Een reservering van €0 heeft geen zin omdat er dan wel eens risicochecks worden overgeslagen. Meer dan €1 is not-done omdat het ten koste gaat van je bestedingslimiet.
De reservering zou wel binnen 7 dagen geannuleerd moeten worden. Al kan dat voor hun doel ook al na een seconde.
Vrij gebruikelijk bij bijvoorbeeld registratie oid, maar "zomaar effe tussendoor" is echt not done wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:47:
[...]

Wow... Wat een bedrijfsvoering. Snel mijn Amazon account verwijderen :)
Er zijn wel meer bedrijven die dat doen. Ik zie vaak reserveringen als ik tank en betaal met credit card. Bedrag wordt nooit geïncasseerd. Zo had Shell laatst € 150 op mijn credit card gereserveerd.

[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 16-07-2020 19:06 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Voor de duidelijkheid: reserveren is niet afgeschreven.

Ga er maar vanuit dat dit vanzelf weggaat. Een reservering zonder dat het wordt afgeschreven gaat na een aantal weken weer weg. Ik kijk er niet eens meer van op als ik het op mijn creditcard zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Met dit soort rare fratsen jaag je klanten weg, kan me niet voorstellen dat Amazon zo ooit een succes zal worden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Droefsnoet schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:
Met dit soort rare fratsen jaag je klanten weg, kan me niet voorstellen dat Amazon zo ooit een succes zal worden
Dat zullen ze ook niet worden, dat zijn ze al :z In Nederland waren ze vorig jaar zelfs al #6 qua ecommerce, terwijl ze toen nog niet eens echt gelanceerd waren met Amazon.nl (op boeken na) en het meeste via Amazon.de ging.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:59:
Vrij gebruikelijk bij bijvoorbeeld registratie oid, maar "zomaar effe tussendoor" is echt not done wat mij betreft.
Dit is de enige manier om gedurende een abbonementsperiode of voorafgaande aan een betaling te detecteren of jij je creditcard inmiddels misschien hebt opgezegd, of als gestolen hebt geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:58
XWB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:05:
[...]

Er zijn wel meer bedrijven die dat doen. Ik zie vaak reserveringen als ik tank en betaal met credit card. Bedrag wordt nooit geïncasseerd. Zo had Shell laatst € 150 op mijn credit card gereserveerd.
Dat is alleen wel van een ander type. De reservering van Amazon of een hotel kan langere tijd vastgehouden worden en kan ook verhoogd worden zonder dat je daar als kaarthouder invloed op hebt (gebeurt hier nu ook natuurlijk. Heet ook wel card on file). Bij tanken is de reservering heel kort en zal snel door het uiteindelijke bedrag gevolgd worden en komt ook gewoon voor bij je debit kaarten. Daarnaast kan het niet zomaar verhoogd worden en ben je er als kaarthouder áltijd zelf bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:20:
[...]

Dit is de enige manier om gedurende een abbonementsperiode of voorafgaande aan een betaling te detecteren of jij je creditcard inmiddels misschien hebt opgezegd, of als gestolen hebt geregistreerd.
Waarom zouden ze niet gewoon kunnen wachten tot de volgende afschrift voor het abonnement of controleren wanneer je wilt afrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:25

kraats

Ik rol

Ik heb met Amazon.nl net een probleempje gehad dat de betaling tot twee keer toe niet geaccepteerd werd. Na de tweede keer opnieuw dezelfde creditcard te kiezen is de betaling wel gelukt. Misschien dat ze een algemeen probleem hadden met creditcardbetalingen en daarom bij alle klanten een reservering hebben gezet?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
lol, Droefsnoet _/-\o_
wtf Droefsnoet. 8)7

(heb me even ingedekt voor sarcasme/non sarcasme)
:)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Heb jij een creditcard? Zo ja, heb jij dit dan nog nooit gezien dan dat er een reservering wordt gedaan bij je kaart om te kijken of er nog afgeschreven kan worden?

Bij Amazon betaal je pas met een bestelling wanneer het verstuurd wordt. Dus even een checkje of je creditcard nog actief is, is echt niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
het is je eigen keuze om je creditcard te gebruiken als betaal middel. Amazon bied ook Ideal aan maar ik ben te lui en heb deze al ingesteld staan en om iedere keer die QR code te scannen heb ik geen zin in.

als je geen Prime gebruikt kan je Amazon prima gebruiken zonder creditcard. maar waar hierboven al wordt gemeld, het is een reservering. dit wordt (als het goed is) nooit van je rekening gehaald.

Inderdaad in Amerika als je in een hotel gaat krijg je altijd een reservering op je creditcard van X bedrag. mocht je de boel trashen of dingen jatten dan hebben ze gewoon geld. doe je dat niet dan krijg jij alles terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

maubaan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:33:
Inderdaad in Amerika als je in een hotel gaat krijg je altijd een reservering op je creditcard van X bedrag. mocht je de boel trashen of dingen jatten dan hebben ze gewoon geld. doe je dat niet dan krijg jij alles terug
Nee, de eerste nacht wordt meestal afgeschreven, dus niet alleen gereserveerd.

Vanwege COVID-19 kreeg ik bijv. meerdere eerste-nacht-boekingen terugbetaald minus 30 euro koersverschil helaas. Bij alleen een reservering is er geen sprake van koersverschillen maar bij daadwerkelijke afschrijvingen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Vervang Amazon door bedrijf X in je zin, want dit kan je altijd toepassen. Reserveringen is vrij common namelijk, alleen normaal merk je er niets van. 8)7 Het gebeurt bij van alles, zelfs met je normale pinpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Het zijn helemaal geen rare fratsen, is vrij gebruikelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Douweegbertje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Vervang Amazon door bedrijf X in je zin, want dit kan je altijd toepassen. Reserveringen is vrij common namelijk, alleen normaal merk je er niets van. 8)7 Het gebeurt bij van alles, zelfs met je normale pinpas.
Ja, bij de normale pinpas ook, en de manier waarop is eigenlijk best wel raar, het lijkt daar namelijk niet mee te tellen tot de bestedingsruimte en bij credit cards wel.

Heb ooit in Frankrijk bij een onbemande pomp gepind en toen is er 100 of 150 euro afgeschreven, later ook het tankbedrag, en daarna de 100 of 150 weer teruggestort. Vraag me af of dat geld echt was afgeschreven, of dat dat maar zo lijkt op het moment dat er een langdurige reservering op een gewone pinpas wordt geplaatst.

Pagina: 1