Toon posts:

40gb hdd wordt gezien als 8gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe hdd aangeschaft (IBM 40gb u100 IC35l040 :) :) ) maar mijn moederbord ziet maar er maar 8 gb van. Kunnen oudere moederborden (p2 450 mhz phoenix bios) niet meer dan 8 gb zien? :?
zo ja kan ik dan ergens een drivertje downloaden.

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Ik zou eens op zoek gaan naar een nieuwere BIOS versie. Die kun je vinden op de site van de mobo-fabrikant.

Verwijderd

Daar zit een jumper voor op op die drive. Volgens mij staat dat zelfs op je drive, anders op de site van IBM. Met die jumper kun je hem op 8Gb, 32Gb of 40Gb zetten. Je mobo snapt waarschijnlijk geen drives>32Gb, deed die van mij nl ook niet (Biostar M5ALA K6-2 450 AWARD bios).

edit: Als je bios hem niet snapt, wordt ie meestal uberhaupt niet gezien. FF bios flashen kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
1 probleem ik kan de nieuwste bios niet vinden.

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een wat oudere compu.
Meeste mobo's ondersteunen dan niet hoger dan 8.4GB. Soms is dit idd te verhelpen met een andere (lees:nieuwere) BIOS. Soms ook niet. Dan is de enige oplossing een nieuwe ide-controller plaatsen (bv promise ata100 á FL 100,-).

Verwijderd

Ik heb er ook wat mee staan sukkelen...ook eerst 8 Gb toen 32gb maa ruiteindelijk head ik het voor elkaar gekregen

Verwijderd

http://www.wimsbios.com

Wandel eerst maar eens door deze site.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

weet je ook zeker dat het jumpertje achterop niet staat ingesteld op 8GB, dan is de hdd gewoon niet groter
Pagina: 1