Aangemeld voor mailinglijsten zonder toestemming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het volgende is het geval, sinds een kleine maand, viel het me in 1 keer weer op dat ik mails van zogenaamde dagdeals kreeg, het gaat om een aantal sites van middelbare grote, geen Bols, of Coolblues, maar toch wel bedrijven die een miljoenen omzet draaien.

Nu was het me al opgevallen, dat de e-mails in dezelfde schrijfstijl waren geschreven, en ik ben toch maar geen bellen en mailen om bewijs te tonen dat ik me hiervoor ingeschreven heb.

Gister kreeg ik bericht dat ik me zou hebben aangemeld op:

https://nl-e-fietsen.1001-onlinewinacties.com/

En inderdaad bij de sponsoren staan de 3 bedrijven, die me spammen.

Echter 1 van de bedrijven beweert nu dat ik contact moet opnemen met dit bedrijf inzake bewijs van mijn inschrijving, nu komt de grap, het is geen Nederlands bedrijf.....

Overigens kwam ik er achter dat een dubbele opt in niet verplicht is in Nederland, maar dit is natuurlijk te idioot voor woorden, zonder veel moeite kan ik dus een bedrijf opzetten, email adres bestanden importeren, en vervolgens beweren dat mensen zich aangemeld hebben.....

Iemand enig idee wat ik hier aan kan gaan doen?

Edit: Het gaat om het juridische aspect, afmelden of blokken dat lukt me ook wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door raptorix op 16-07-2020 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:59
Afmelden van de nieuwsbrief en/of de afzender blokkeren in je mailfolder.
Maar vooral niet te druk over maken want je verandert er toch niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
raptorix schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:08:
Iemand enig idee wat ik hier aan kan gaan doen?
De berichten markeren als 'spam'? Klaar.

/edit: geninja'd door @Renzzie

[ Voor 8% gewijzigd door bas-r op 16-07-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bas-r schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:10:
De berichten markeren als 'spam'? Klaar.

/edit: geninja'd door @Renzzie
Als je met Outlook werkt, dan kun jet het hele domein blacklisten door het eerst te markeren als spam, dan naar Junk Email folder gaan, rechtermuisklik, naar de tab met de email adresses, en dan de naam voor de @ weghalen. Dan is het hele domein in de ban gedaan.

Ik heb al een lijst van >1,000 domeinen met spam in de wetenschappelijke sector.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
Sorry, wellicht dat ik de context niet helemaal goed heb geschetst, het afmelden/blokken is geen probleem, ik ben zelf redelijk onderlegd wat security betreft (goede kans dat ik jouw gegevens beheer ;) ).

Echter het gaat mij meer om het juridische verhaal, wie kan ik aanspreken, en wie is verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gambieter schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:13:
[...]

Als je met Outlook werkt, dan kun jet het hele domein blacklisten door het eerst te markeren als spam, dan naar Junk Email folder gaan, rechtermuisklik, naar de tab met de email adresses, en dan de naam voor de @ weghalen. Dan is het hele domein in de ban gedaan.

Ik heb al een lijst van >1,000 domeinen met spam in de wetenschappelijke sector.
Sterker nog, ik heb het laatst voor een heel toplevel ingesteld voor het hele bedrijf ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, wil je daar echt je energie aan besteden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gambieter schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:17:
Tja, wil je daar echt je energie aan besteden?
Ja daar wil ik tijd aan besteden, het zijn gewoon malafide trucjes, sterker nog ik ben er zelfs al achter welke persoon hierachter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
raptorix schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Ja daar wil ik tijd aan besteden, het zijn gewoon malafide trucjes, sterker nog ik ben er zelfs al achter welke persoon hierachter zit.
En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

[...]

Nou vraag ik me af hoe je erachter bent gekomen. En hoe zou ik achter zoiets kunnen komen, puur theoretisch gezien vind ik dit wel interessante materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
[...]

Stap naar de politie. Expert hulp in cybercrime, met dossier kant en klaar? Dat klinkt als een quick win. En dat is natuurlijk interessant.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
KDL schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Nou vraag ik me af hoe je erachter bent gekomen. En hoe zou ik achter zoiets kunnen komen, puur theoretisch gezien vind ik dit wel interessante materie.
Omdat het vrij makkelijk uit te vinden was wie de email marketeer is, uiteraard kan ik (nog niet) hard maken dat hij ook achter die winactie website zit, maar dan nog.

De vraag is: Mag je op deze manier aan je email adressen komen, en in hoeverre moet WIE het bewijs leveren dat ik me aangemeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Crahsystor schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Stap naar de politie. Expert hulp in cybercrime, met dossier kant en klaar? Dat klinkt als een quick win. En dat is natuurlijk interessant.
Ik heb zelf redelijk veel expertise op het gebied van cybercrime, dat is het probleem niet, het gaat dus puur om het juridische vraagstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

De verzender moet bewijs leveren dat de ontvanger zich heeft aangemeld. Dat mogen ze niet afschuiven.

Helaas kan je niet veel meer doen dan het melden bij de ACM. Of je moet ze aanklagen maar ga maar eens schade aantonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
Wat ik een aantal keren gedaan heb, is contact opgenomen met de bedrijven waarvoor geadverteerd wordt. Die waren meestal niet erg blij hiermee, en gingen met hun partner praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ah, via een reverse DNS search, en wat google werk kwam ik hierop uit:

https://opgelicht.avrotro...r-waarde-van-eur-150-weg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Rolfie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:35:
Wat ik een aantal keren gedaan heb, is contact opgenomen met de bedrijven waarvoor geadverteerd wordt. Die waren meestal niet erg blij hiermee, en gingen met hun partner praten.
Ja dat is een goede actie, het vervelende is alleen dat de bedrijven waarvan ik nu spam krijg legitieme sponsors zijn en met droge ogen beweren dat ik op de mailinglijst ben gekomen omdat ik aan die winactie heb meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Doe eeninfo-vraag obv de AVG. Vraag hoe men aan je gegevens komt, aan wie gegeven, o.b.v. welke grondslag ze je persoonsgegevens verwerken, etc. support@cfmarketing.co.uk

Overigens heb je wel een sneaky toestemming gegeven als je aan die 'winactie' hebt meegedaan:
Ja, ik ga akkoord om communicatie te ontvangen voor reclame- en telemarketingdoeleinden (post/e-mail/sms/telefoon) van bedrijven die worden vermeld in de sponsorlijst Klik op de sponsorlijst om jouw communicatievoorkeuren te wijzigen.
Op het moment dat de naam van de mogelijke winnaar niet overeenstemt met de naam op diens identiteitsdocument, zal deze zijn/haar recht op de prijs verliezen.[/q]
offtopic:
8)7 Die ene prijs gaat dus niet worden uitgereikt als je een roepnaam hebt :P

Ook een leuke, de pulldown voor leeftijdselectie laten beginnen bij (nu - 18 jaar) zodat ze niet moejlek hoeven te doen met niet-volwassenen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Aangezien Avrotros opgelicht hier eerder opgedoken is, ga ik hier even contact mee opzoeken en aanbieden dat ik ze technisch kan ondersteunen, zullen ze trouwens geroken hebben dat ik er druk op aan het zetten ben? Vandaag hebben ze het hoofddomein uit de lucht gehaald!

https://securitytrails.co...newinacties.com/history/a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
LOL kijk net mijn spambox, en het is nog erger, ik word al door 6 sponsors belaagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zit ff op mobiel, maar ik weet veel van 1001winacties.
Het is een grote oplichting bende met heel veel campagnes.
De verkregen e-mailadressen worden gebruikt in heel veel mailings die niet met de betreffende "win cadeaubon, iphone, etc" acties te maken hebben.

Ik heb mij namelijk met een unieke spambox aangemeld om zo mijn rspamd mail servers beter in te richten voor anti-spam.

Elk NL bedrijf die een mailing verstuurt via dat unieke e-mailadres, stuur ik een e-mail en rapporteer ik bij alle review sites met een negatieve review incl. waarom.
Meestal krijg ik dan contact met de baas van het bedrijf en vertel dat hij zaken doet met louche mailing bedrijven.
Het bedrijf trekt de stekker uit zijn mail campagne.

Op deze manier wordt het wel steeds rustiger ;)

De eigenaar van Consumer First Marketing Ltd woont in VK en is daar al eens veroordeeld voor telefonische praktijken.
https://www.mirror.co.uk/...one-scam-swizzkid-1604351

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 16-07-2020 22:28 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1