Toon posts:

Hulp nodig uitzoeken Laptop voor MBO - laag budget

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, :)

- Introductie
Voor mijn MBO studie heb ik een laptop nodig. Ik zelf weet weinig van laptop's maar ik heb toch wat onderzoek gedaan. Helaas kan ik er maar ongeveer 250/300 euro aan uitgeven. Ik heb veel laptops bekeken maar ik ben er toch niet zeker vanuit want er zijn zoveel verschillende laptops en allemaal verschillende meningen. Toch wou ik vragen of er iemand misschien een goede laptop in de prijs categorie heeft / kent.

- Wat ga je met de laptop doen?
Werken met Office- en Windows-producten. Ook ga ik werken met Word- of Excel- of Powerpoint-bestanden. ( Office 2016-pakket )

- Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag naar mijn opleiding neem ik de laptop mee behalve 1 week in de maand want dan ga ik op bivak ook wel stageweek genoemd.

- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee ik heb helemaal geen bepaalde voorkeuren.

-Mijn opleiding
Dit leek mij ook wel handig om te vertellen ik ga de opleiding VEVA doen dit is een opstapje om uiteindelijk bij defensie te werken ( het leger ). Hierbij ga ik ook veel sporten en fysieke activiteiten maar ik moet vaak ook leren en op de laptop werken zeker deze tijd wanneer er corona is. ( online lessen )

Heel erg bedankt! ( serieus heel erg bedankt ) dat je de tijd heb genomen om dit lange stuk tekst door te lezen hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven. Hebben jullie nog verdere vragen hoor ik het graag.

Dankuwel,

Calorieën

Belangrijkste nog te vertellen:
Om optimaal te kunnen werken met onder meer lesmateriaal van SPL is het belangrijk dat uw zoon/dochter de beschikking heeft over een goed functionerende laptop.
Wij adviseren een laptop, die voldoet aan de volgende product specificaties
- Een volwaardige laptop met Windows 8.1 of hoger het liefst Windows 10.
-4GB werkgeheugen
-128GB harde schijf
-13.3" beeldscherm
-5GHz wifi-kaart

Let op! Een Chromebook is niet erg geschikt omdat je dan problemen kan krijgen met de programma's die wij gebruiken.

Excuses voor de late toevoeging.

EDIT: Mijn opleiding duurt anderhalf jaar

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 16:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:46
Hoi,

Schrijft de opleiding voor dat je een laptop moet hebben?
Wellicht is het dan mogelijk via het opleiding instituut een geschikte laptop aan te schaffen.
Vaak worden deze ook wel met een betalingregeling aangeboden.

Anders wordt het wel heel lastig gezien je budget, denk dat de enige optie is dan refurbished zakelijk spul te gaan kijken.

Als het inderdaad puur windows en office is dan heb je niet heel veel oempf nodig.
Zit dan te denken aan.
cpu: i3 of vergelijkbaar
ram: 4gb, maar liever toch wel 8gb als het eruit kan.
storage: ~500gb eventueel gesplitst in SSD voor het systeem en HDD data.

[ Voor 27% gewijzigd door Dieks77 op 16-07-2020 14:57 . Reden: specs suggestie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:41
Dit is een verschrikkelijk lastig budget. Als je voor nieuw wilt gaan kom je snel bij een Chromebook uit of je krijgt een Windows laptop met een budget-cpu. Voor simpel tekstverwerken wil dat opzich wel. Sta je open voor 2e hands?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-10 14:12
Opzich zou zoiets wel een optie kunnen zijn? https://www.hvcomputers.n...ebook-745-g3/#description

Nieuw zou ik niet doen met dat budget

Edit: Voldoet wel aan alle eisen zo te zien, met overkill.

[ Voor 15% gewijzigd door Jampot007 op 16-07-2020 15:35 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdben
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 13:07
Je kan het beste je nieuwe school even contacteren. Vaak hebben ze wel een ondersteuningsprogramma voor nieuwe leerlingen die het "niet heel breed hebben". Soms kunnen ze je ook refereren naar partners die voor studenten een gereduceerd tarief hebben.

Tegenwoordig maken bijna alle scholen gebruik van Office365, en zit daar een office licentie bij. Dit hoef je dan niet zelf aan te schaffen. Dat kan je ook een paar tientjes schelen. Ik ben ook van mening (hierover kan flink wat duscussie ontstaan :p) dat je geen aparte virusscanner hoeft aan te schaffen, als je normaal omgaat met je machine en geen gekke mails opent, is de windows defender prima.

Verder zijn laptops van 250/300 vaak niet heel best en bestaat de kans dat je over 1 of 2 jaar alweer een nieuwe moet aanschaffen. Wellicht is een Chromebook of een refurbished laptop een optie: www.budget-laptops.nl.

Mijn advies, neem even contact op met school en leg je situatie uit. Wellicht hebben ze daar iets moois voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:46
https://tweakers.net/lapt...c_potZ6umVb1pVZxzVN5tXX8A

deze voldoen goed aan je eisen, en zijn rond de 400-500 euro al te doen :)

gemeentes hebben vaak subsidiepotjes voor families die het niet breed hebben.
scholen geven enkel als je geen ouders hebt :( (ik hoop dat dit niet voor jou geldt)

hier degene voor sittard-geleen. https://www.sittard-gelee...Kansen_voor_alle_Kinderen (geen idee waar je zelf woont, dus heb ik de stad van je opleiding gepakt). Je krijgt dan een subsidie van 325 euro. Dat maakt een budget van 500-600 euro, waarmee je behoorlijke laptops kan kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door 99ruud99 op 16-07-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal over een uur iedereen even beantwoorden. Ik ben momenteel op werk. Bedankt alvast voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:46
Is het nog gelukt @Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Wellicht is het een goed idee om vanwege het budget te kijken naar een tweedehands laptop.

Dan krijg je meer waar voor je geld, zoals een hogere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gesproken met iemand en hij zij dat de Dell Latitude E7250 op hvcomputers.nl met 8gb werkgeheugen voor mij goed zou zijn.

Link: https://www.hvcomputers.n...titude-e7250/#description

Ik zal er nog even over nadenken bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik zou toch gaan navragen welke programma's ze specifiek bedoelen met betrekking tot het niet kunnen gebruiken van een Chromebook. Vaak zijn de eisen over laptops (vanuit school) overtrokken naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Calorieën schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:22:
Ik heb even gesproken met iemand en hij zij dat de Dell Latitude E7250 op hvcomputers.nl met 8gb werkgeheugen voor mij goed zou zijn.

Link: https://www.hvcomputers.n...titude-e7250/#description

Ik zal er nog even over nadenken bedankt voor alle hulp.
Die is prima. Alleen een beetje weinig opslag. Maar dat hoeft niet heel erg te zijn. Kun je overigens ook nog zelf aanpassen.

Ik heb overigens de E7240 met i7. Echt een geweldige laptop. Houd er overigens wel rekening mee dat de accu niet zo goed is en mijn laptop blaast nogal hard. Ik weet niet of ze dat bij de E7250 hebben opgelost. Een goede accu is wel prettig, want op scholen hebben ze raar genoeg nooit voldoende stopcontacten.

[ Voor 22% gewijzigd door hoi1234 op 18-07-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Als je toch een nieuwe koopt zou ik deze overwegen:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 3 14ADA05 (81W0006KMH)

Dit is een nieuwe AMD budget processor maar de performance ligt boven een i3-7020U en i5-5200U maar net onder de performance van een i5-6200U ( CPU's waar je vaak op zit in het tweedehands segment )

https://www.cpubenchmark....0U/3758vs3255vs2440vs2556
Pagina: 1