Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerkJasper
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
Na 6 jaar een vaste computer te hebben gebruikt die zeer betrouwbaar was ben ik toe aan een nieuwe. Ik begin volgend jaar met een HBO en ga in het begin veel reizen met vooral de trein.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop ga ik gebruiken voor school, hij moet in mijn eastpak rugzak kunnen. Daarnaast zal ik de laptop ook veel buiten gebruiken, dus het moet ook een beetje tegen zonlicht kunnen. Ik gebruik ook hobbymatig programma´s zoals FL Studio en Photoshop dus die programma´s moet ie aankunnen. Ook speel ik af en toe een spelletje, Rocket League, GTAV, ik heb er geen probleem mee als ik die op Low settings moet spelen.

Wat is je budget?
Mijn budget wat ik voor de laptop wil uitgeven is tussen de 600 en maximaal 1000 euro. Ik zit zelf nu rond de prijs 800-900 te kijken. Maar als ie iets duurder of goedkoper is, is dat geen ramp. Wel is mijn budget echt max 1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, zoals ik al eerder aangaf, hij moet elke dag mee in de trein in de rugzak. Ik vind zelf ook gewoon een lichter en dunner ding mooier.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al wel een beetje verstand van computers en laptops maar de afgelopen 2 jaar heb ik het niet echt meer bijgehouden welke generatie Intel processors er nu zijn en wat de prijzen zijn van alles. Ik loop zelf nu te kijken naar de SKIKK laptops, en met name de SKIKK Green 14. Alleen die is wat aan de dure kant. Maar in die richting loop ik te zoeken. Snelle processor en veel RAM is belangrijker dan een goede videokaart voor mij. Een SSD zou handig zijn. Veel geheugen heb ik niet nodig want ik heb hier nog een externe harde schijf voor bestanden. Qua uiterlijk moet het dus wel gewoon een redelijk dun en licht model zijn.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Dun en licht gaat hem niet worden als je power nodig hebt. En ik zou een Ryzen laptop nen in plaats van een Intel.