Mijn vriendin (uit Engeland) heeft op dit moment een Engelse lease-auto (Ford Focus) waarmee ze in Nederland rijdt. Nu willen we haar lease contract afkopen en de auto laten registreren in Nederland. Ik heb bij de RDW al navraag gedaan over het hoe en wat. Het antwoord wat ik terug kreeg is dat het registreren mogelijk is, maar dat er wat aanpassingen aan de auto moeten worden gedaan om hem APK te laten keuren.
Mijn vraag is, moeten er behalve de lichten nog andere aanpassingen gedaan worden? En wat zouden hier grofweg de kosten van gaan zijn?
Daarnaast, zodra de auto niet meer van de lease maatschappij is, maar eigendom van haar. Mag er dan nog in gereden worden zolang deze auto nog in Engeland geregistreerd staat onder haar naam en daar ook nog verzekerd is?
Alvast bedankt.
Mijn vraag is, moeten er behalve de lichten nog andere aanpassingen gedaan worden? En wat zouden hier grofweg de kosten van gaan zijn?
Daarnaast, zodra de auto niet meer van de lease maatschappij is, maar eigendom van haar. Mag er dan nog in gereden worden zolang deze auto nog in Engeland geregistreerd staat onder haar naam en daar ook nog verzekerd is?
Alvast bedankt.